مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

پیش بینی کشت ۳۵۰۰ هکتار چغندرقند در اسلام آبادغرب

کد خبر: 305414
|
16:14 - 1398/11/06
نسخه چاپی
پیش بینی کشت ۳۵۰۰ هکتار چغندرقند در اسلام آبادغرب
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در این جلسه گفت: اسلام آباد غرب یکی از قطب‌های تولید چغندرقنددر استان است و در سال زارعی پیش رو پیش بینی میشود حدود ۳۵۰۰ هکتار چغندرقند با تولید حدود ۱۹۲ هزار تن در مزارع شهرستان کشت و کار می‌شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، جلسه هماهنگی کشت چغندرقند پائیزه در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان باحضور  مهندس کامران کریمی مدیر شهرستان، رئیس اداره تولیدات گیاهی ، مسئولین مراکز جهاد کشاورزی، کارشناسان حراست، بازرسی و کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی شهرستان برگزارشد .


 مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در این جلسه  گفت: اسلام آباد غرب یکی از قطب‌های تولید چغندرقنددر استان است و در سال زارعی پیش رو پیش بینی میشود حدود ۳۵۰۰ هکتار چغندرقند با تولید حدود ۱۹۲ هزار تن در مزارع شهرستان کشت و کار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه بخشی از چغندرقند تولیدی شهرستان توسط تنها کارخانه‌های قند اسلام آباد غرب خریداری می‌شود و بخشی نیز به کارخانه‌های خارج استان حمل می‌شود خاطرنشان کرد: ظرفیت کارخانه قند موجود در شهرستان حدود ۱۰۰  هزار تن می باشد.


 کریمی  تصریح کرد: در واقع سالیانه در شهرستان حدود ۹۰ هزارتن چغندرقند مازاد بر ظرفیت کارخانه قند شهرستان تولید می‌شود که برای رفع این مشکل وخرید چغندرقند کشاورزان هرسال از کارخانه‌های قند بیستون، نقش جهان اصفهان، قزوین، همدان و شهرکرد، که ظرفیت کارخانه آن‌ها از تولید استان خودشان تکمیل نمی‌شود دعوت بعمل می‌آید که خوشبختانه در چند سال گذشته در خرید چغندرقند تولیدی مازاد با توجه به برگزاری جلسات هماهنگی متعدد عملکرد قابل قبولی داشته اند.


 وی با اشاره به تدوین برنامه کشت و کار چغندرقند، تصریح کرد: هرسال قبل از شروع فصل کشت جلسات برنامه ریزی کشت چغندرقند با حضور مدیر کارخانه‌ قند شهرستان و مسئولین مربوطه شهرستان برگزار می‌شود و با توجه به ظرفیت کارخانه‌ قند و ظرفیت کشت شهرستان  بررسی های انجام میشود و کلیه جوانب امر از جمله سهمیه کشت شهرستان  و میزان عقد قرارداد با کارخانه‌های قند تعیین و ابلاغ می‌گردد.

که ما باید تمام تلاش خود را بکار گیریم که نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص عدم کشت بدون قرارداد و یا جلوگیری از کشت مازاد بر میزان قرارداد منعقده با کارخانه‌های قند اقدام شود و برای این کار، کارشناسان معرفی شده از هر مرکز به اداره آمور آب شهرستان باید تمام تلاش خود را جهت این امر بکار گیرند.در این جلسه ضمن تأکید برکشت چغندرقند پائیزه مسائل و مشکلات پیش روی بررسی و راهکارها و دستورهای لازم جهت ادامه کار ابلاغ شد.


وی در پایان گفت: با توجه به مدت زمان تمدید شده جهت بیمه محصولات کشاورزی باید کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی تمام تلاش خود را بکار گیرند و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این امر اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد