امام جمعه اسلام آبادغرب:

معامله قرن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی است/نظریه حق الناس بودن انتخابات ضامن انتخابات سالم وباشکوه است

کد خبر: 305429
|
13:49 - 1398/11/11
نسخه چاپی
معامله قرن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی است/نظریه حق الناس بودن انتخابات ضامن انتخابات سالم وباشکوه است
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: رونمایی دوباره از معامله قرن؛ تلاش تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب، آغاز یوم الله دهه مبارکه فجر وچهل یکمین سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را تبریک گفت.

 

وی اظهار کرد:  درباره انقلاب اسلامی ایران چند حقیقت و واقعیت وجود دارد:

 

اولاً انقلاب اسلامی برای اسلام و برای جهان اسلام یک ضرورت و یک نیاز حقیقی بود و در حقیقت احیای اسلام بود.

 

ثانیاً انقلاب اسلامی یک حادثه منطقه‌ای نبود بلکه یک حادثه جهانی و نیز یک حادثه تاریخی بود.

 

ثالثاً پایبندی این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به اصول خود، بسیار فراتر و متمایزتر از پایبندی انقلاب‌ها به اصول خود هستند.

 

رابعاً این انقلاب، یک انقلاب موفق برآورد می‌گردد.

 

خامساً اینکه عناصر عمده تداوم انقلاب باید مورد توجه و تبیین قرار گیرد.

 

امام جمعه شهرستان بیان کرد: انقلاب موفق بوده است اما این به معنای این نیست که به تمام هدفهایمان رسیدیم. انتظار این را هم نداشتیم. ما هدفمان این است که تمام شئون جامعه، اسلامی اداره بشود. ما امروز آن‌طور نیستیم، به این سمت داریم حرکت می‌کنیم. افتخار می کنیم که به سمت اسلامی شدن صددرصد، حرکتمان را ادامه دادیم و ادامه خواهیم داد. اما تا به آنجا برسیم، فاصله زیادی است. هدف ما ریشه کن کردن فقر است. ما به این هدف دست نیافتیم، اما به این سمت داریم حرکت می‌کنیم. هدف ما کم کردن فاصله بین قشرهای اجتماعی، ریشه کن کردن جهل، استقرار نظام عدالت اجتماعی، زدودن اخلاقیات فاسد و برادر کردن انسان‌هاست.

 

وی عنوان کرد: موفق بودن انقلاب به این معنا نیست که یک انقلابی در ظرف چند سال بتواند به کلی تمام بنیادهای جامعه را دگرگون کند و تمام اهدافش را پیاده کند. تحقق این ظرف چند سال یک امر خیالی و رؤیایی است. قابل تحقق است، اما در بلندمدت. آن چیزی که برای یک انقلاب موفقیت است، این است که در این راه حرکت کند و پیش برود و هیچ متوقف نشود و ملامت هیچ ملامتگری او را به تردید نیندازد.

 

حجت الاسلام مهری با بیان اینکه؛ رونمایی دوباره از معامله قرن؛ تلاش تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی است، تشریح کرد:

 

۱. طرح معامله قرن، بازسازی استعاری ازیک فیلم ضعیف هالیوودی است که در چند سال گذشته توسط کوشنر، مشاور صهیونیست ترامپ مطرح شده است.

 

۲. اگر چه هدف ظاهری طرح، گسترش صلح خاورمیانه قلمداد شده است، اما اهداف راهبردی و میان‌مدت و کوتاه‌مدتی برای آن منظور گردیده است.

 

۳. در یک جمله هدف اصلی از طرح بی سرانجام معامله قرن، بیش از آن که اجرای آن باشد، عادی‌سازی فرهنگ سازش و صلح با اسرائیل غاصب توسط کشورهای منطقه و رونمایی از آخرین پرده‌های سازش توسط حکام مفلوک عرب است.

 

۴. در حال حاضر بیشترین اهتمام ترامپ برای، کمک به نتانیاهو و داشتن برگ برنده برای خود و تشدید افتراق در کشورهای اسلامی است.

 

۵. به دلایل زیادی می‌توان گفت؛ این طرح شیطانی، نوزاد منحوس مرده متولد شده‌ای است که روی دست صاحبان آن خواهد ماند و خوابهای آشفته صهیونیستها تعبیرات آشفته و معکوسی خواهد داشت. معامله قرن محصول مغزهای الکلی غربیها و برآیند حماقت ذاتی صهیونیست‌هاست که به اقتدار و رشد و بالندگی مقاومت اسلامی درغرب آسیا منجر خواهد شد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به نظریه حق الناس بودن انتخابات؛ ضامن انتخابات سالم، امن، باشکوه است، بیان داشت:

 

۱. اهمیت حق الناس در کنارحق الله، و تقدم آن برحق خدا از موضوعات مبنایی در شریعت و مذهب است.

 

۲. نظریه حق الناس بودن انتخابات، در چندسال گذشته برای اولین بار وارد فقه سیاسی شیعه و حقوق اساسی شد که بحث و بررسی عالمانه و محققانه را می‌طلبد.

 

۳. رهبر انقلاب اسلامی از اوایل دهه ۹۰ موضوع حق الناس بودن انتخابات را مطرح کردند لکن سخنرانی ۱۴ بهمن ۹۴ ایشان ابعاد جدیدی از عمق حق الناس بودن انتخابات را روشن کرد.

 

۴. نظریه حق الناس بودن انتخابات دارای ابعاد فردی، اجتماعی و حاکمیتی است که شامل تمامی فرآیند و تمامی مراحل پیشینی و حینی و پسینی انتخابات است و گستره: مجریان، ناظران، بازرسان، دستگاههای امنیتی و اجرایی، رسانه‌ی ملی و رسانه‌های جمعی در فضای حقیقی و مجازی کاندیداها واعضای ستادها و حامیان ایشان و عموم مردم‌گرا در برمی‌گیرد.

 

امام جمعه شهرستان، پیروزی گزینه نزدیک به حزب الله در نخست وزیری لبنان را شوک بزرگ مقاومت بر جبهه استکبار در لبنان خواند و اظهار کرد:

 

۱. لبنان که یکی از کوچکترین کشورهای جهان است، بخاطر موقعیت ویژه جغرافیایی‌اش، همواره در معادلات منطقه غرب آسیا تاثیرگذار بوده است.

 

۲. پیروزی انقلاب اسلامی و تولد جبهه مقاومت به پرچمداری حزب الله، این کشور را تبدیل به یک کشور الهام بخش و محوری در جهان عرب و غرب آسیا و حتی، جهان کرد.

 

۳. سلسله توطئه‌های سخت و نیمه سخت و نرم آمریکا و اتباع او در این کشور در سی و چند سال اخیر با شکست مواجه شد. ازجمله این شکست ها، ناکام ماندن جبهه استکبار در بی‌دولت سازی و ادامه آن تا ماهها بعد، که خوشبختانه با هوشیاری مردم و درایت جبهه مقاومت به رهبری سید حسن نصرالله، بود.

 

۴. هنر جبهه‌ی مقاومت و سید مقاومت این بود که توانست با ابتکار عمل خلاقانه، هم به جامعه شیعی و هم جامعه لبنان، از رهگذر مقابله با حوادث اخیر انسجام بیشتری داده و مثلث طلایی؛ مردم، مقاومت و ارتش را حفظ نماید و دولت غیروابسته به جریان مخالف مقاومت را در کمترین زمان ممکن معرفی نماید.

 

۵. این پیروزی بزرگ که به نوعی ازثمرات خون چهره بین المللی مقاومت( شهید حاج قاسم سلیمانی ) بود،شوک بزرگ دیگری بر پیکره رو به زوال آمریکا و صهیونیسم غاصب پدید آورد که ان‌شاء‌الله و علیرغم همه کارشکنی‌های داخلی وخارجی ادامه خواهد یافت.

 

وی با اشاره به راهپیمایی میلیونی عراق؛ نقطه عطف در اخراج آمریکا از منطقه ابراز کرد:

 

۱. حوادث اخیر و آشوبهای مختلف در سه کشور محوری مقاومت؛ لبنان، عراق و ایران، موجب شد، آمریکا با توهم عجز ایران از پاسخگویی، دست به حماقت راهبردی، در ترور شهیدان مقاومت بزند.

 

۲. برخلاف پیش بینی های آمریکا، حوادث به گونه ای دیگر رقم خورد. تشییع جنازه و تجلیل ده‌ها میلیونی از سردار دلها و ابومهدی المهندس و بعد حمله‌ی شجاعانه موشکی ایران به عین الاسد و سپس راهپیمایی میلیونی مردم عراق برای اخراج آمریکا، سه سیلی سختِ جبهه‌ی مقاومت برچهره منحوس استکبارجهانی است که ادامه خواهد یافت.

 

۳. تظاهرات اخیر در عراق، آغاز یک حرکت ضد آمریکایی در منطقه خواهد بود که با توجه به سابقه تمدنی و الهام بخش عراق، این منطقه شاهد رشد جریانات ضد آمریکایی خواهد بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها