عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تاثیر روانی «FATF»از تاثیر اقتصادی آن بیشتر است

کد خبر: 305505
|
10:45 - 1398/12/08
نسخه چاپی
تاثیر روانی «FATF»از تاثیر اقتصادی آن بیشتر است
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت نباید منتظر غرب بماند تا چه زمانی در لیست سیاه قرار می گیریم و چه زمانی از آن خارج می شویم بلکه باید با استفاده از راهکارهای دیگر از جمله ارتباط با کشورهای همسایه و شرق آسیا و ... پیشرفت های اقتصادی را حاصل کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازدیار آفتاب؛ کارگروه ویژه اقدام مالی "اف.ای.تی.اف" روز جمعه ٢ اسفند، در آخرین روز نشست خود در پاریس، نام ایران را در فهرست سیاه این نهاد بین‌المللی گذاشت.

محمدحسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس و منتخب حوزه انتخابیه اراک خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم در گفتگو با دیارآفتاب با اشاره به قرارگرفتن ایران در لیست سیاهFATF، گفت: اگر مسئولین و دولتمردان کشور تمام نگاهشان به طرح ها و لوایحFATFباشد، قرار گرفتن در لیست سیاه می تواند تاثیرات مخربی در اقتصاد کشور بگذارد ولی اگر در راستای منشور اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری گام برداریم و برنامه ریزی هایی در این راستا انجام دهیم قطعا چنین اقداماتی تاثیر خاصی در اقتصاد کشور نخواهد داشت.

وی افزود: ایران تنها کشوری نیست که تحت تحریم های اقتصادی غرب و آمریکا قرار دارد، بلکه کشورهای دیگری مانند روسیه، اندونزی، ترکیه، عراق، سوریه و ... نیز مورد تحریم های مشابهی قرار گرفته اند. لذا اگر تلاش شود تا همین کشورها توافقات اقتصادی با هم داشته باشند، می توان چنین تحریم هایی را دور زد و جایگزین هایی برای آن پیدا کرد.

نگاه به غرب، باعث تاثیر بیشتر تحریم های FATFمی شود

آصفری ادامه داد: دولت نباید منتظر غرب بماند تا چه زمانی در لیست سیاه قرار می گیریم و چه زمانی از آن خارج می شویم بلکه باید با استفاده از راهکارهای دیگر از جمله ارتباط با کشورهای همسایه و شرق آسیا و ... پیشرفت های اقتصادی را حاصل کرد. چرا که نگاه صرف به ارتباط اقتصادی با غرب، باعث تاثیر منفی بیشتر تحریم های می شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی هم می تواند قوانین دو یا چند جانبه ای را میان ایران و سایر کشورهای تحریم شده به تصویب برساند تا تاثیرات چنین تحریم هایی کاهش پیدا کند.

تاثیر روانی FATF از تاثیر اقتصادی آن بیشتر است

وی با بیان اینکه اثرات روانیFATFبه مراتب بیشتر از تاثیرات کاربردی آن است، خاطرنشان کرد: لذا دولت باید در کنار پیدا کردن راهکارهای جایگزین که به برخی از آن ها اشاره شد، مراقب تاثیرات روانی قرارگرفتن در لیست سیاهFATFبر جامعه و اقتصاد کشور هم باشد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد