مسئول بهداشت محیط اسلام آبادغرب مطرح کرد:

افزایش نظارت برتمام مکان های پخت مواد غذایی و کشتاردام در شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 305510
|
11:42 - 1398/12/12
نسخه چاپی
افزایش نظارت برتمام مکان های پخت مواد غذایی و کشتاردام در شهرستان اسلام آبادغرب
مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب گفت: شبکه بهداشت و درمان برهمه ی مکان های پخت مواد غذایی و کشتارگاه ها نظارت کامل دارد.

عباس بیگلری در گفتگو بااسلام آباد خبر، در خصوص اقدامات عملی جهت کنترل و پیشگیری بیماری کرونا ویروس گفت: در بحث آموزشی در ادارات، ارگانها ، آموزشگاهها و کارگاه ها آموزش هایی در مورد پیشگیری از کرونا ویروس از ۲۰ روز پیش در سطح شهرستان اسلام آباد غرب شروع کرده‌ایم.

 

عباس بیگلری اظهارداشت: از جمله اقداماتی که انجام داده ایم ۲۳ محل عرضه قلیان را در سطح شهرو تمام جاهایی که نسبت به عرضه قلیان مشغول بودند با حکم دادستانی و هماهنگی اداره اماکن نیروی انتظامی پلمپ کرده‌ایم که موجب تغییر تعدادی از آنها نیز شده است.

 

 مسئول مربوطه در خصوص سوال خبرنگار ما در مورد رستوران ها و جاهایی که مردم مراجعه می‌کنند چه اقدامات پیشگیری انجام شده عنوان کرد: شبکه بهداشت برهمه مکان های پخت مواد غذایی نظارت کامل دارد و در این مکان ها شستشوی دست با مایع دستشویی را آموزش داده‌ایم و به آنها توصیه کرده‌ایم که از ظروف یکبار مصرف و یا وسایل استریل شده استفاده کنند.

 

مسئول بهداشت محیط شهرستان تاکید نمود:  نانوایی‌ها باید از دستکش استفاده کنند و یا کارت خوان تهیه کنند و در صورت نبود دستگاه یک نفر دیگر را جهت دریافت وجه در نانوایی ها قرار دهند و اتحادیه اصناف و اداره غله مسئول پیگیری این مسئله هستند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا کشتار دام برای انتقال بیماری کرونا ویروس خطری دارد یا نه گفت: کرونا به صورت تنفسی انتقال پیدا میکند و دام نمی تواند مشکلی ایجاد کند به جز حیواناتی همچون خفاش که به اثبات رسیده است اما اصول کلی بهداشت توسط کشتارگاه ها رعایت شود و مردم از کشتارگاه های مجاز گوشت تهیه نمایند.

 

مهندس بیگلری در خصوص گرانفروشی ماسک در سطح شهر بیان داشت: با توجه به وجود ۱۴ داروخانه در سطح شهر در روزهای اول با کمبود ماسک روبرو شده‌ایم اما هم اکنون هیچ گونه کمبود ماسک نداریم.

 

وی در مورد اینکه تعدادی از داروخانه ها با اعلام اینکه تابلوهایی در داخل داروخانه‌ها نصب کرده بودند که ماسک نداریم و اعلام کمبود یا نبود ماسک را داشتند گفت :حتماً ماسک وجود نداشته اما ما الان با کمبود ماسک شهر مواجه نیستیم و برخی داروخانه ها بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت ترکیبی ضدعفونی کننده را تهیه و با قیمت تمام شده در محلول ۱۰۰ میلی لیتر ی به مردم عرضه می کنند.

 

مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب اذعان کرد: باشگاه های ورزشی کتابخانه ها حوزه های علمیه خواهران و برادران تعطیل می باشد ودرکل ادارات و ارگان ها باید بنر نصب و در بحث مدارس و  تالارهای پذیرایی نیز شورای تامین استان تصمیم گیری خواهد کرد.

 

وی در پایان گفت: همشهریان عزیز تخلفات و گرانفروشی در داروخانه ها را با شماره سامانه ۱۹۰ به ما گزارش دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد