رئیس شبکه دامپزشکی اسلام آبادغرب مطرح کرد:

افزایش نظارت بر مراکز پخش مرغ و دام زنده در شهرستان اسلام آبادغرب/مهلت 5 روزه تعطیلی مراکز عرضه مرغ زنده

کد خبر: 305526
|
19:18 - 1398/12/13
نسخه چاپی
افزایش نظارت بر مراکز پخش مرغ و دام زنده در شهرستان اسلام آبادغرب/مهلت 5 روزه تعطیلی مراکز عرضه مرغ زنده
رئیس شبکه دامپزشکی اسلام آبادغرب گفت: نصب بنر در سطح شهرستان و نظارت کامل مراکز پخش مرغ و دام زنده توسط مسئولین ما به طور مداوم صورت می گیرد.
دکتر صیدمحمد قاسمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در رابطه با نظارت و پیشگیری از کرونا توسط  این اداره اقدامات نظارتی افزایش یافته است.
 
 
وی افزود: درخصوص بیماری‌ کرونا‌ و آنفلوآنزای‌ فوق‌ حاد پرندگان‌‌ کارهای بسیاری انجام شده من جمله؛ نصب‌ بنرهای‌‌‌  هشدار بهداشتی در رابطه با آگاه سازی مردم در عدم استفاده از گوشت‌ مرغ‌زنده‌ و دام‌‌ زنده‌ به علت‌ بیماریهای‌ مشترک‌ و خطرناک‌ و توزیع‌ بروشورهای‌ آموزشی‌ در‌ رابطه‌ با‌ بیماریهای‌ مشترک‌‌ بین‌ انسان‌ و دام.
 
 
دکتر قاسمی عنوان کرد: با توجه‌ به‌  شیوع بیماری آنفولانزا و کرونا و خطرات آنها برای انسان  درخصوص برخورد با مراکز‌ عرضه‌ مرغ‌ زنده‌ سطح‌ شهرستان‌‌ با دستگاه‌ قضایی‌ جهت‌ پلمپ‌ این اماکن هماهنگی لاز صورت گرفته است.
 

وی افزود: ستاد‌ مبارزه‌ با‌ آنفلوآنزای‌ فوق‌ حاد‌ پرندگان‌‌ به‌ متصدیان‌ عرضه‌ مرغ‌ زنده‌‌ اخطاریه‌ قانونی‌‌ با‌ مهلت‌ ۵روزه‌ در راستای‌‌ تعطیل‌ نمودن‌ این‌ مراکز‌ و‌ یا‌ تغییر‌ کاربری‌‌‌ این‌ مراکز‌ به‌ واحد‌ عرضه‌ مرغ‌ کشتار‌ روز داده‌ است‌ و پس‌ از این‌ تاریخ‌ با‌ متخلفین‌ بهداشتی‌‌‌ که‌ سلامت‌ مردم‌ را‌ به‌ خطر‌ می‌اندازند‌ برخورد‌ قانونی‌ خواهد‌ شد‌ و از‌ کسی‌ چشم‌پوشی‌ نخواهد شد.
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به آنفولانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد: ما تنها کشوری نیستیم که به این ویروس آلوده شده ایم کشورهایی مانند چین، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای آسیای شرقی نیز با آن درگیر هستند و با همکاری مردم از این بحران نیز گذر خواهیم کرد.
 

دکتر قاسمی رئیس اداره دامپزشکی اسلام آبادغرب از حمایت های فرماندار با مجموعه ی دامپزشکی شهرستان تشکر نمود و خواستار همکاری بیش از پیش تمام ادارات ذیربط از جمله: شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، اصناف، بسیج ، تعزیرات در امر مبارزه با کشتار غیر مجاز دام و طیور شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها