در یازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا مطرح شد؛

کلیه مراکز خرید و عرضه کننده کالاهای غیرضروری تا 15 فروردین تعطیل است/ تشدید نظارت ها بر اصناف عرضه مواد غذایی و بهداشتی شهرستان

کد خبر: 305586
|
16:52 - 1399/01/03
نسخه چاپی
کلیه مراکز خرید و عرضه کننده کالاهای غیرضروری تا 15 فروردین تعطیل است/ تشدید نظارت ها بر اصناف عرضه مواد غذایی و بهداشتی شهرستان
در یازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا عنوان شد؛ کلیه مراکز خرید و عرضه کننده کالاهای غیرضروری تا 15 فروردین تعطیل است و مصوب شد نظارت ها بر اصناف عرضه مواد غذایی و بهداشتی شهرستان تشدید گردد.

به گزارشاسلام آباد خبر، امروز سوم فروردین ماه 1399 یازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا با حضور اتحادیه های مختلف اصناف شهرستان در سالن جلسات فرمانداری  اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه دکتر محمدرضا نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دبیر ستاد پیشگیری ویروس کرونا با ارائه گزارشی از وضعیت سلامت شهرستان گفت: 12 مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان گزارش شده که اکثرا" بر اثر مسافرت به شهرهای آلوده بوده است.

وی از مردم شهرستان خواست تا در خانه بمانند و آموزش ها و تذکرات بهداشتی را رعایت نمایند تا چرخه انتقال ویروس شکسته شود.

 

در این جلسه حیدری فرماندار شهرستان اظهار کرد: همه مردم باید وضعیت فوق العاده را درک کنند چون این ویروس مهلک با کسی شوخی ندارد و یک تهدید جدی است و هیچ کسی نباید خود را مصون بداند.ما دومین شهر بزرگ استان هستیم که اگر بیماری در این شهر اپیدمی شود مدیریت آن سخت خواهد شد لذا باید بصورت هماهنگ و با همدلی و همکاری مردم، شهرستان را در برابر این بلیه ایمن کنیم

وی با تاکید بر همراهی مردم با اعضای ستاد پیشگیری ویروس کرونا تاکید کرد: مردم باید به فکر جان خود باشند و انشاءالله اگر در کنترل ویروس کرونا به پایداری رسیدیم، آنوقت در خصوص دیگر مشکلات و مسائل بحث و تصمیم گیری خواهد شد.

 

 

جهانبخش حیدری با تاکید بر در  خانه ماندن و عدم حضور در اماکن عمومی گفت: طبق جلسه ویدیوکنفرانس رئیس جمهور با استانداران، کلیه مراکز خرید و عرضه کننده کالاهای غیرضروری تا 15 فروردین تعطیل است و مصوب شد نظارت ها بر اصناف عرضه مواد غذایی و بهداشتی شهرستان تشدید گردد.

 

وی تصریح کرد دولت و حاکمیت وظیفه حفظ سلامت و امنیت مردم را برعهده دارد و اصناف و مردم هم باید همکاری کنند تا جامعهما مصونیت پیدا کند.

رئیس ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا ضمن تسلیت به بازماندگان درگذشتگان اخیر که به سلامت همشهریان اهمیت داده و مراسم برگزار نکردند، عنوان کرد: مجالس ترحیم و عزاداری ها باید مدیریت شود و حفظ سلامت مردم در اولویت قرار گیرد و چنانچه این مسئله رعایت نشود برابر قانون با ایشان برخورد خواهد شد.

وی افزود: مراکزفروش مرغ زنده و دیگر اماکنی که بخاطر عدم رعایت بهداشت پلمپ شدند نظارت بیشتری صورت گیرد و در صورت رفع پلمب غیرقانونی با ایشان برخورد قاطع صورت گیرد.

فرماندار شهرستان  با اشاره به تهدید برخی رفت و آمدها در شهرستان، تصریح کرد: دستگاه های مربوطه مدام وضعیت قرمز شهرستان را به مردم یادآوری کنند تا ایجاد آرامش کاذب برای مردم پیش نیاید و مردم قرنطینه خانگی را نشکنند و در اجتماعات حاضر نشوند و  از اصحاب رسانه در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی بیش از پیش تلاش نمایند.

محمود مصطفایی رئیس اتاق اصناف شهرستان و ناصری رئیس اتحادیه جواهر فروشان با تاکید بر حفظ سلامت مردم از همکاری اصناف در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید نموده و از همکاری اصناف تشکر نمودند.

 

در خاتمه یازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، مدیران شهرستان نکته نظرات، مشکلات و راهکارهای لازم را بیان نمودند، همچنین در خصوص برخی موارد مربوط به سلامت شهرستان در این جلسه تصمیم گیری شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد