مدیرجهاد کشاورزی اسلام آبادغرب خبر داد:

مبارزه با علف‌های هرز و سن مادر در بیش از 6هزارهکتار از مزارع گندم و جو شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 305592
|
17:56 - 1399/01/04
نسخه چاپی
مبارزه با علف‌های هرز و سن مادر در بیش از 6هزارهکتار از مزارع گندم و جو شهرستان اسلام آبادغرب
مدیرجهاد کشاورزی اسلام آباد غرب از مبارزه با علف‌های هرز و سن مادر در ۶۲۷۰ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان خبرداد.

 مهندس کامران کریمی مدیرجهاد کشاورزی اسلام آباد غرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: عملیات کنترل و مبارزه با علف های هرز و سن مادر در ۶۲۷۰ از مزارع گندم و جو اسلام آباد غرب انجام شد است، که این مبارزه از نیمه دوم اسفند ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

 

 مهندس کریمی، با تاکید بر تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: توجه به تولیدات در حوزه کشاورزی از عوامل توسعه اقتصادی هر کشوری است و با توجه به نامگذاری سال بعنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، مسئولان امر باید بیش از پیش به این حوزه توجه داشته باشند.

 

وی افزود: تاکنون مبارزه خوبی با آفت سن مادرو علف هرز انجام شده و بهتر است که از ورود سموم غیراستاندارد به بازار در حوزه کشاورزی به ویژه درباره سن غلات جلوگیری شود.

 

مدیرجهاد کشاورزی اسلام آباد غرب تصریح کرد: طرح مبارزه شیمیایی با آفت سن مادر غلات در سطح ۱۶۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شده است.


کریمی عنوان کرد: عملیات کنترل و مبارزه با علف های هرز تاکنون در ۴۶۷۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام آباد غرب انجام شده که این مبارزه و کنترل با علف های پهن برگ در ۲۲۹۰ هکتار و با علف های نازک برگ در سطح ۲۳۸۰ هکتار بود.


وی به کشاورزان توصیه نمود: مبارزه با سن مادری در مزارع گندم و جو را با دقت انجام دهند تا باکاهش جمعیت پوره سن و سطح مبارزه، از خسارت وارده به دانه گندم جلوگیری شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها