همبستگی بر ضد کرونا به سبک اروپایی‌ها/ از دزدی دریایی تا سرقت و انتقال ماسک‌های آلمانی به فرودگاه کنیا

کد خبر: 305597
|
12:04 - 1399/01/07
نسخه چاپی
همبستگی بر ضد کرونا به سبک اروپایی‌ها/ از دزدی دریایی تا سرقت و انتقال ماسک‌های آلمانی به فرودگاه کنیا
اسلام آبادخبر: در پی همه گیری ویروس کرونا، بسیاری از کشورهای دنیا با کمبود تجهیزات بهداشتی و درمانی از جمله ماسک روبرو هستند اما اینکه کشورهای اروپایی که خود را الگو فرهنگ نوین می دانند به کارهای عجیب در سطح دزدی دریایی می پردازند، بسیار قابل تامل است

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از دانا؛ شیوع ویروس کرونا در قاره سبز اروپایی ها را دچار تشویش و نگرانی فروانی کرده است و جالب اینجاست که چشم آبی ها دیگر پرستیژ های بشر دوستانه خود را فراموش کرده اند و حتی به کمک های دوستانه دیگر کشورها هم چشم دوخته و هر روز شاهد خبری ناگوار در خصوص مفقود شدن یا دزدیده شدن لوازم ضدعفونی و ماسک‎های ارسالی برای کشورهایی در این قاره هستیم که وضعیت شان چندان خوب نیست.

مصادره محموله ماسک ایتالیایی توسط جمهوری چک 
 
در این راستا در حالی که رهبران جهان خواستار تقویت همبستگی جهانی برای مهار ویروس کرونا شده‌اند، انتشار خبری از سوی رسانه‌های ایتالیایی شهروندان اتحادیه اروپا را متحیر کرد.
 
به گفته این رسانه‌ها، محموله‌ای حاوی صدها هزار ماسک از انواع مختلف که از چین برای ایتالیا فرستاده شده بود، هفتۀ گذشته در مسیر انتقال به مقصد، در داخل خاک جمهوری چک مصادره شده است.
 
این خبر در زمانی منتشر شد که ایتالیا بیش از هر کشوری در قاره سبز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و شمار قربانیان آن در یکماه اخیر حتی از شمار جان‌باختگان کرونا در چین نیز فراتر رفته است.
 
بر اساس این گزارش‌ها دولت چک پس از مصادرۀ محموله‌ای حاوی ۶۸۰ هزار ماسک، درنهایت ادعا کرده است که ماسک‌ها دزدیده شده‌اند.
 
تونس: ایتالیایی ها کشتی حامل تجهیزات پزشکی را توقیف کردند
 
محمد الموسلینی وزیر تجارت تونس گفت: کشتی که حامل الکل پزشکی به کشورش بود توسط ایتالیا ضبط شد.
 
موسلینی در گفتگو با یک کانال تلویزیونی محلی، "ایتالیایی ها کشتی حامل الکل پزشکی را که به مقصد تونس در حرکت بود توقیف کردند."
 
موسلینی این حادثه را با مصادره یک کامیون حامل ماسک پزشکی از چین به ایتالیا مقایسه کرد و افزود:«همه کشورهای اروپایی دچار هیستری می شوند. همه آنها به دلیل ترس از ویروس کرونا (Kovid-19) تجهیزات پزشکی را سرقت می کنند.»
 
موسلینی اطلاعاتی را در مورد مبدا حرکت کشتی به اشتراک نگذاشت، اما مقامات تونس پیشتر اعلام کرده بودند که چین تجهیزات پزشکی برای آنها ارسال خواهد کرد.
 
کامیون حامل ماسک در آلمان به سرقت رفت
 
کارشکنی چک ها تنها موضوع دزدی در بحران کرونا نیست. در اسفندماه سال گذشته منابع خبری اعلام کردند کامیون حامل ماسک‌های تنفسی که به سفارش بیمارستان شاریته برلین، پایتخت آلمان تولید شده بود، به سرقت رفت.
 
با سرقت این ماسک‌ها بسیاری از بخش‌های این بیمارستان فاقد ماسک تنفسی شدند؛ و بیماران و کارکنان این بیمارستان با مخاطراتی جدی روبرو گشتند.
 
قیمت بالای مواد بهداشتی در فرانسه و دزدی اقلام بهداشتی 
 
به دنبال شیوع کرونا در جهان و میزان مبتلایان به این ویروس که نگرانی‌های وسیعی در بین مردم جهان بویژه اروپا و آمریکا ایجاد کرده و منجر به هجوم آن‌ها به فروشگاه‌ها برای تهیه مواد بهداشتی، ضدعفونی‌کننده، ماسک و همچنین مواد غذایی شده، ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست در این کشور کمیاب شده است؛ به‌گونه‌ای که هرکدام به قیمت ۳۰ یورو به فروش می‌رسد.
 
تصاویر و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال شیوع ویروس کرونا از واهمه نایاب شدن و کمبود مواد مصرفی اعم از خوراکی و بهداشتی به فروشگاه‌های بزرگ در این کشورها هجوم آورده‌اند.
 
مقامات بهداشت فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کردند که به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد ۲ هزار ماسک جراحی در بیمارستانی در شهر مارسی مورد سرقت قرارگرفته است. ماسک‌های دزدیده‌شده برای بخشی از بیمارستان بودند که تنها کارکنان و بیمارانی جراحی‌شده به آنان دسترسی داشتند.
 
«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه هم پس از این ماجرا اعلام کرد که دولت تمام انبار و تولید ماسک‌های بهداشتی را به دنبال انتشار ویروس کرونا مصادره کرده است.
 
افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا و جان‌باختگان ناشی از ابتلا به این ویروس در فرانسه، سبب شده این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند.
 
برخی از کادر پزشکی بیمارستان UCSD در کالیفرنیا درآمریکا کنار در ورودی این بیمارستان پلاکاردی به دست گرفته اند
که روی آن نوشته: لطفا به دزدیدن ماسک های ما پایان دهید و مایع های ضد عفونی
 
سرقت ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده در کشور صلح 
 
پایگاه خبری "EN24" سوئیس در گزارشی نوشت در حال حاضر ماسک و مواد ضدعفونی کننده جزو کالاهای کمیاب در سوئیس هستند؛ روزانه سرقت‌های بسیاری از بیمارستان‌ها و درمانگاه های این کشور ثبت می‌شود.
 
یکی از کارمندان بیمارستان شهر "زوریخ" در مصاحبه با شبکه "20 دقیقه" سوئیس گفت: «در چند روز گذشته استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بیش از حد بالا رفته است و این قضیه بر روی بخشهایی از بیمارستان که عموم مردم در آنها تردد می‌کنند، تاثیر گذاشته است.»
 
سرقت ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در برخی نقاط دیگر سوئیس نیز دیده شده است؛ "فیلیپ جنت" مشاور ارشد بیماری‌های عفونی در "Inselspital" شهر برن گفت: «هر بسته ماسکی که در بیمارستان قرار می‌دهیم ظرف مدت 5 دقیقه به سرقت می‌رود!»
 
این معضل در شهر "بازل" نیز دیده شده است؛ کاهش ماسک در پذیرش بیمارستانها به خوبی دیده می‌شود و افرادی هستند که بارها به پذیرش مراجعه کرده و تقاضای ماسک می‌کنند.
 
۶ میلیون ماسک های آلمانی از کنیا سر در آورد و مفقود شد
 
مقامات گمرک آلمان از مفقود شدن محموله حاوی ۶ میلیون ماسک در فرودگاه کنیا خبر دادند.
 
مقامات گمرک آلمان در تلاشند تا محموله متشکل از ۶ میلیون ماسک صورت، که برای کارکنان بخش بهداشت در برابر شیوع ویروس کرونا تولید شدند، را که در فرودگاه کنیا مفقود شده اند را ردیابی کنند.
 
اولین بار روزنامه اشپیگل خبر مفقود شدن این محموله را منتشر کرد. سخنگوی وزارت دفاع آلمان با تائید گزارش روزنامه اشپیگل گفت مقامات در تلاشند تا بدانند که چه اتفاقی افتاده است.
 
این ماسک‌های فیلتردار توسط گمرک آلمان سفارش داده شد. گمرک و وزارت دفاع آلمان در حال کمک به وزارت بهداشت این کشور برای دستیابی به تجهیزات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا هستند.
 
هنوز مشخص نیست این محموله ماسک تولید شده در آلمان چگونه از فرودگاه کنیا سردرآورده است. یک منبع دولتی گفت بررسی برای مشخص شدن علت این ماجرا در حال انجام است.
 
وزارت بهداشت کنیا از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد و سخنگوی فرودگاه‌های کنیا نیز اعلام کرد همچنان در حال ارزیابی شرایط هستیم.
 
در پی همه گیری ویروس کرونا، بسیاری از کشورهای دنیا با کمبود تجهیزات بهداشتی و درمانی از جمله ماسک روبرو هستند اما اینکه کشورهای اروپایی که خود را بسیار متمدن می دانند در این سطح از مدیریت اقلام بهداشتی و ضدعفونی دچار مشکل شده اند، بسیار قابل تامل است. جالب است که این کشورها مدعی حقوق بشر و خود را پرچم دار فرهنگ نوین می دانستند که حالا با وقایع عجیب و غریبی در اثنای بحران کرونا روبرو شده اند. 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها