مدیرجهاد کشاورزی اسلام آبادغرب خبر داد:

مبارزه با سن مادر در سطح ۲۱۶۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام آبادغرب/مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۴۲۲۴۰ هکتار مزارع شهرستان

کد خبر: 305617
|
15:28 - 1399/01/16
نسخه چاپی
مبارزه با سن مادر در سطح ۲۱۶۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام آبادغرب/مبارزه با علف‌های هرز  در سطح ۴۲۲۴۰ هکتار مزارع شهرستان
مدیرجهاد کشاورزی اسلام آباد غرب از مبارزه با علف‌های هرز و سن مادر در سطح ۲۱۶۰۰ هکتار و مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۴۲۲۴۰ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان خبرداد.

مهندس کامران کریمی مدیرجهاد کشاورزی اسلام آباد غرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: عملیات کنترل و مبارزه با سن مادر در سطح ۲۱۶۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام آباد غرب انجام شد است، که این مبارزه از اواخر اسفند ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

 

وی با تاکید بر تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: توجه به تولیدات در حوزه کشاورزی از عوامل توسعه اقتصادی هر کشوری است و با توجه به نامگذاری سال بعنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، مسئولان امر باید بیش از پیش به این حوزه توجه داشته باشند.

 

  کامران کریمی افزود: تاکنون مبارزه خوبی با آفت سن مادرو علف هرز انجام شده و بهتر است که از ورود سموم غیراستاندارد به بازار در حوزه کشاورزی به ویژه درباره سن غلات جلوگیری شود.

 

 وی افزود: عملیات کنترل و مبارزه با بیماریهای غلات کشت شده  تاکنون در سطح ۴۲۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام آباد غرب انجام شده است و به کشاورزان توصیه می شود مبارزه با سن مادری در مزارع گندم و جو را با دقت انجام دهند تا باکاهش جمعیت پوره سن و سطح مبارزه، از خسارت وارده به دانه گندم جلوگیری شود.

 

مهندس کامران کریمی مدیرجهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت: عملیات کنترل و مبارزه با علف های هرز تاکنون در سطح ۴۲۲۴۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام آباد غرب انجام شده که این مبارزه و کنترل با علف های پهن برگ در سطح ۳۷۵۳۰ هکتار و با علف های نازک برگ در سطح ۴۳۷۰ هکتار بود.

 

وی افزود: به کشاورزان توصیه می شود مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو را در همین فروردین ماه با سموم توصیه شده و دوز مناسب در هوای آرام با دقت انجام دهند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد