در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی صورت گرفت؛

برگزاری اولین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی در اسلام آبادغرب

کد خبر: 305629
|
14:23 - 1399/01/25
نسخه چاپی
برگزاری اولین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی در اسلام آبادغرب
اولین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی با حضور مسئولین در دفتر امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، اولین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی با رمز لبیک یا امام و با حضور مسئولین در دفتر امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه به مدعوین، از اعضای ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا به ویژه جهادگران سلامت در کادر درمان، نیروهای مسلح و دیگر تلاشگران در عرصه ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر و روستا های شهرستان  و همچنین از همکاری ادارات و اصناف و کسبه در تعطیلی بازار تقدیر و تشکر نمود.

وی اظهار کرد: بر اثر شیوع ویروس کرونا خیلی از اقشار آسیب دیده اند که دولت تمهیداتی داشته و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی برای آن دسته از کسانی است که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند.

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: با تقسیم بندی محلات با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج کمک های خیرین جمع آوری شود.

 

 

در ادامه فرماندار اسلام آبادغرب ضمن تشکر از همه دست اندر کاران ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: در مرحله اول طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدامات خوبی صورت گرفت و در مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی ضرورت دارد پروتکل های بهداشتی  جدی گرفته شود و اگر مردم فکر کنند که کرونا به پایان رسیده تهدیدی برعلیه سلامت مردم است  که لازم است رسانه ها بطور مداوم هشدار های لازم را به مردم یادآوری کنند.

وی افزود: این جلسه در راستای فرمان رهبری جهت ساماندهی متمرکز کمک های مردمی است که رهبری به لحاظ اشرافیتی که بر اوضاع کشور دارند این فرمان را صادر فرموند، لذا برهمه تکلیف است که در راستای جلب مشارکت های مردمی، مدیریت و اعتمادسازی کنیم تا خیرین و بخش خصوص در کنار ما قرار گیرد و لازم است جهت عملکرد بهتر خانواده های محرومین را شناسایی کنیم و جنبش های آتش به اختیار هماهنگ و هدفمند باشند.

جهانبخش حیدری گفت: در این طرح از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج به لحاظ گسترش سازمانی بسیج در سطح شهر و روستاها و در کنار آن از ظرفیت دهیاری ها، شوراها، شورای اداری، هیئت های مذهبی و سمن های شناسنامه دار استفاده شود که انشاءالله برنامه درخشانی ارائه شود.

 

سرهنگ باوندپور فرمانده سپاه اسلام آبادغرب در این جلسه اظهار کرد: سپاه و بسیج از ابتدای مساله شیوع ویروی کرونا در 5 عرصه گندزدایی، کنترل ورودو خروج شهر، غربالگری، آماده سازی نقاهتگاه  و کمک معیشتی به اقشار آسیپ پذیر فعالیت داشته و بدنبال فرمان مقام معظم رهبری جلساتی در سطح فرماندهان ارشد سپاه تا رده های پایگاه های بسیج انجام شده و در راستای رزمایش کمک مومنانه در اولین گام در حال شناسایی خانواده نیازمند و آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا هستیم.

وی افزود: 20 درصد حقوق فرماندهان و رده های داوطلب سپاه از طریق سلسله مراتب سپاه به اقشار آسیب پذیر اختصاص یافته است که علاوه بر آن بسته های کمک معیشتی به ارزش 500 هزار تومان پیش از این بین اقشار آسیب پذیر شهرستان توزیع شده است.

 

در این جلسه پس از تبادل نظر و طرح مباحثی در خصوص ویروس کرونا در این جلسه مصوب شد کمیته ای به دبیری سرهنگ باوندپور فرمانده سپاه اسلام آبادغرب با عضویت اعضای مشخص (اداره ارشاد اسلامی، اداره اوقاف، کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، آموزش پرورش و سازمان تبلیغات) تعیین شود و یک شماره حساب متمرکز جهت جمع آوری کمک های نقدی به مردم معرفی شود تا کمک ها در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار گیرد و جلسات این قرارگاه بصورت مرتب تا عید فطر تحت مدیریت امام جمعه شهرستان برگزار خواهد شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد