کلنگ زنی کارگاه تولید و تعمیر ادوات و ماشین آلات کشاورزی در بخش حمیل شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 305630
|
16:00 - 1399/01/25
نسخه چاپی
کلنگ زنی کارگاه تولید و تعمیر ادوات و ماشین آلات کشاورزی در بخش حمیل شهرستان اسلام آبادغرب
کارگاه تولید و تعمیر ادوات و ماشین آلات کشاورزی در بخش حمیل شهرستان اسلام آبادغرب توسط فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلنگ زنی شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  کلنگ احداث کارگاه تولید و تعمیر ادوات و ماشین آلات کشاورزی، با مدیریت برادران جلیلیان با سرمایه گذاری۰ ۳ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مریع در بخش حمیل شهرستان اسلام آباد غرب زده شد.

 

 فرماندار، بخشدار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به همراه رئیس بانک کشاورزی حمیل طرح احداث کارگاه تولید و تعمیر ادوات و ماشین آلات کشاورزی برادران جلیلیان دردهستان  دیزگران از توابع بخش  حمیل کلنگ زنی کردند.

 

جهانبخش حیدری با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید ، از سوی مقام معظم رهبری گفت: کلیه مراحل اداری صدور مجوزهای لازم برای احداث این کارگاه در کمترین زمان ممکن انجام گرفته است.


  فرماندار اسلام آبادغرب گفت: این پروژه در مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰ متر مریع واشتغالزایی برای ۲۵ نفر در مرحله نخست و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تولید و تعمیر ادوات کشاورزی طراحی شده است که به طور حتم در بخش کشاورزی و حمل ونقل شهرستان و استان بسیارمفید خواهد بود.


 گفتنی است با آغاز تولیدات این کارگاه علاوه بر کاهش هزینه تمام شده تولید ادوات کشاورزی و حمل ونقل سنگین، حتی با صادرات محصولات تولیدی این کارگاه ، ارز قابل توجهی وارد اقتصاد کشور می شود.

 

در حاشیه این افتتاح مهندس حیدری فرماندار شهرستان ضمن بازدید از طرح ۱۴ هکتاری احداث باغ در اراضی شیبدار آقای خاصعلی جلیلیان در دهستان دیزگران بخش حمیل گفت: از مزایای این طرح می‌توان به مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان آب‌های سطحی، استفاده از آب سبز با هدف افزایش بهره وری در باغ‌های دیم، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری اشاره کرد.

 در پایان مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیان کرد: با توسعه کشت باغات در اراضی دیم بحث حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری محقق می‌گردد و طی محاسبه انجام شده٬ هر چاله در شرایط بارندگی متوسط ۵۰۰ میلی متر و رواناب ۳۰ درصد می‌تواند ۵۰۰ لیتر آب را تا پایان سال در خود ذخیره نماید. و لازم می دانم از آقای جلیلیان که بعنوان مرتع دار نمونه کشوری هم معرفی شده بخاطر  چنین طرحی تشکر کنیم که طرح ایشان هم باعث افزایش رونق تولید و هم تحقق هر چه بیشتر جهش تولید در سال پیش رو خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد