در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی صورت گرفت؛

برگزاری دومین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی در اسلام آبادغرب

کد خبر: 305632
|
15:12 - 1399/01/27
نسخه چاپی
برگزاری دومین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی در اسلام آبادغرب
در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری دومین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، دومین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی و با حضور ائمه جماعات، هیئات امنای مساجد و هیئات مذهبی شهرستان در دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو ، از تلاش جهادگران سلامت در همه اقشار در کنار کادر درمان در راستای پیشگیری و مدیریت ویروس کرونا  تقدیر و تشکر نمود.

وی اظهار کرد: در پی فرمان مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی برای کمک به اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر بر اثر ویروس کرونا، شهرستان اسلام آبادغرب جزو اولین شهرهایی بود که در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری قرارگاه مواسات و همدلی را با رمز لبیک یا امام تشکیل داد.

امام جمعه شهرستان گفت: این فرمان رهبری ریشه در ایثار، گذشت، انفاق دین مقدس اسلام دارد و چیز جدیدی نیست و می دانیم که امام(ره) از اول انقلاب دستور تشکیل نهادهایی نظیر کمیته امداد  را داده اند اما این فرمان برای افراد مستمری بگیر و تحت پوشش نیست بلکه اولویت برای کسانی است که بر اثر این ویروی منحوس آسیب دیده اند لذا باید همه دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم و انشاء الله در پایان کار گزارش این عملیات جهادی-معنوی به دفتر نمایندگی ولی فقیه، سپاه استان و بیت معظم رهبری اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام مهری، با بیان اینکه؛ گرچه اجتماعات در مساجد تعطیل است اما اقدامات جهادی و معنوی در مساجد تعطیل نیست، اظهار کرد: امسال به تبع نمی شود سفره های افطاری در ماه مبارک رمضان برپاکرد، اما انشاءالله با جمع آوری کمک های خیرین و شناسایی اقشار مستضعف جامعه، این قشر با بسته های معیشتی مورد حمایت قرار گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: همانند زمان جنگ همه مردم باید دست به دست هم بدهند و در پشت جبهه در این میدان جنگ بیوتروریسم اقشار آسیب پذیر جامعه را یاری نمایند.

 

سرهنگ باوندپور فرمانده سپاه اسلام آبادغرب در این جلسه اظهار کرد:پس از فرمان مقام معظم رهبری جلساتی در سطح فرماندهان ارشد سپاه تشکیل شده، دستورالعمل هایی تا رده های پایگاه های بسیج تهیه و ابلاغ شده و قرارگاه داخلی سپاه تشکیل شده و در راستای رزمایش کمک مومنانه در حال شناسایی خانواده نیازمند و آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا می باشند.

وی با اشاره به نقش مهم مسجدمحوری در بسیج،  بر برجستگی نقش مساجد در این عملیات وهماهنگی همه جانبه فرماندهان پایگاه ها با هیئت امنا و ائمه جماعات مساجد تاکید نمود.

فرمانده سپاه اسلام آبادغرب با تاکید بر حفظ کرامت انسانی افراد، همچنین بر شناسایی افراد مستحق که بر اثر ویروس منحوس کرونا شغل و منیع درآمدشان را از دست داده اند، تاکید کرد.

 

در پایان جلسه ائمه جماعات، هیئات امنای مساجد و هیئات مذهبی شهرستان نکته نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد