عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) در گفت وگو با دانا؛

علقه‌های خانوادگی در غرب رنگ باخته است/ نقش مهم نهادهای اجتماعی در تحکیم بنیان خانواده

کد خبر: 305692
|
15:09 - 1399/02/07
نسخه چاپی
علقه‌های خانوادگی در غرب رنگ باخته است/ نقش مهم نهادهای اجتماعی در تحکیم بنیان خانواده
زهرا تاجیک معتقد است نظام خانواده در غرب از هم گسیخته و علقه‌های انسانی نقش بی رنگی به خود گرفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، زهرا تاجیک زهرا تاجیک عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیشبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار کرد: اگر فرزندان در محیط خانوادگی تربیت درستی داشته باشند می توانند در آینده در جامعه نقش آفرینی درستی داشته باشند.

وی افزود: اگر ضعفی در دروان خانواده ها وجود داشته باشد عینا این ضعف به خانواده منتقل و جامعه بیمار می شود از این رو باید توجه جدی به روابط درون خانوادگی داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: خانواده های غربی به طور کلی نابود شده و هیچ بنیانی از آن برجای نمانده است،در غرب هیچ یک از ارزش های خانواده وجود ندارد و این موجب می شود که اجتماع تحت تأثیر قرار بگیرد. در غرب روابط بین زن و مرد از هم گسیخته و روابط بین خانواده ها و فرزندان بی معنا شده است و علقه هایی که می توان از آن در جامعه بهره گیری کرد نقش بی رنگی به خود گرفته است.

تاجیک ادامه داد: علقه های انسانی بین خانواده قِوامی به افراد می دهد که در جامعه پدیدار و هویدا می شود، در واقع این شخصیت برگرفته ازنهاد خانواده است که در جامعه رشد و نمو پیدا می کند.

وی به نقش اصالت قومیتهای ایرانی در تغییر نقش افراد جامعه اشاره کرد و گفت: کشور ما دارای اقوام با اصالتی است که همین اصالت و خانواده موجب شده تا افراد میل به سبک زندگی غربی پیدا نکنند.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) تأکید کرد: ارگان ها ونهادهای اجتماعی باید در مشکلات پیش روی مردم آنها را یاری کرده و از طریق افراد فعال و با سواد در جامعه اعتقادات و .. مردم را تقویت کنند.

وی با اشاره به تلاش پرستاران و کادر درمانی بیمارستانها و درمانگاه در راه مقابله با کرونا عنوان کرد: اعتقادات، باورها و  تربیت خانوادگی پرستاران و پزشکان عناوینی است که موجب شده تا آنها برای مقابله با کرونا تلاش کنند.

انتهای پیام/ا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها