در میزگرد با کارشناسان روابط بین الملل مطرح شد؛

کرونا و نمایان شدن روح وحشی‌گری غرب/ ژن خوب‌های عصر جدید؛ از غارت محموله‌های پزشکی تا ادعای پوچ توسعه یافتگی

کد خبر: 305710
|
17:16 - 1399/02/09
نسخه چاپی
کرونا و نمایان شدن روح وحشی‌گری غرب/ ژن خوب‌های عصر جدید؛ از غارت محموله‌های پزشکی تا ادعای پوچ توسعه یافتگی
ویروس کرونا برخی لایه های پنهانی غرب را در عصر جدید بر ملا ساخت و ان روی وحشیگری غرب است. البته منظور ما در اینجا غرب جغرافیایی نیست بلکه ساخت سیاسی وقدرت در غرب است.

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازایلام بیدار، لقب متناسب غرب وحشی(Wild West)را خود غربی‌ها از دیرباز به خود نسبت داده‌اند و چه خود را انسان‌های وحشی بخوانند و چه انسان‌های متمدن عصر لیبرال دموکراسی بنامند، در عمل و واقعیت، وحشی هستند.

اخیرا با شیوع بیماری کرونا ویروس، غربی ها با تکنیک غرب وحشی محموله های پزشکی ضروری برای مقابله با این ویروس را غارت کردند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم به‌ مناسبت نیمه شعبان، در بخشی از بیاناتشان به صحبت‌های یک سناتور آمریکایی درباره غرب وحشی استناد کرده و فرمودند: یکی از سناتورهای غربی همین چند روز گفته بود که غرب وحشی زنده شده؛ این حرف آنها است. ما وقتی که می‌گوییم در غرب یک روح وحشیگری وجود دارد که با ظاهر آراسته و ادکلن‌زده و کراوات‌بسته‌اش منافاتی ندارد، بعضی‌ها تعجّب می‌کنند و انکار می‌کنند، این را حالا خودشان می‌گویند؛ می‌گویند این نماد زنده شدن غرب وحشی است.

 بنا بر تاکید رهبری، آنچه در غرب اتّفاق افتاد محصول تربیت فرهنگ و تمدن غربی را نشان داد. یک دولتی ماسک و دستکشِ کشور دیگر را سرِ راه مصادره کند که در اروپا و آمریکا اتّفاق افتاد. اینها، نماد زنده شدن غربِ وحشی است.

 

 

 پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار در میزگرد تفصیلی به صورت مجازی با حضور کارشناسان روابط بین الملل و اساتید علوم سیاسی ابعاد "غرب وحشی" را بررسی کرده است.

 

کرونا، لایه‌های پنهانی غرب را در عصر جدید بر ملا ساخت

"نصرت الله حیدری"، استادیار علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل از میهمانان این میزگرد مجازی بود که ابعاد کلید واژه "غرب وحشی" را تشریح کرد.

وی در این رابطه می گوید: ویروس کرونا برخی لایه های پنهانی غرب را  در عصر جدید بر ملا ساخت و ان روی وحشیگری غرب است. البته منظور ما در اینجا غرب جغرافیایی نیست بلکه ساخت سیاسی وقدرت در غرب است. این بدان معنا نیست ما بخواهیم سیاستمداران غربی را از اعمال خود تبرئه کنیم.

تاریخ هیچ وقت جنایات سیسیل،هیتلر،بوش،ترامپ و......را فراموش نخواهد کرد.ساخت قدرت در غرب  کاملا بی رحم وفاقد اخلاق وابعاد انسانی است انان پشت شعارها ومفاهیم زببا  چون حقوق بشر پناه گرفته اند،اما به مفاهیم انسانی بی اعتنا هستند. ممانعت آمریکا یها از ارسال دارو به ایران درماجرای کرونا موید این امر است.

غرب وحشی«wild west»اصطلاحی است قبل از آنکه رهبر انقلاب بدان اشاره نمایند خود غربی ها آن را مطرح کرده اند. یعنی نباید فریفته ظاهر آرسته، اتو کشیده وادکلن زده ساخت قدرت در غرب شویم. این ظاهر آراسته باطنی کاملا وحشیگرایانه دارد. تاریخ عملکرد غرب از این جنایات مشحون است.جنگ جهانی اول ودوم،از جمله کشته شدن 10ملیون ایرانی بواسطه سیاست خباثت امیز انها علیه ایران،تحمیل جنگ به ایران،وقایع صربستان وجنایت در بوسنی وهرزگوین،جنایات انها در عراق وافغانستان وآخرین مورد آن ممانعت از صدور دارو واقلام تشخیصی به ایران می توان اشاره کرد.

 ویروس کرونا لایه های پنهانی از این وحشیگری را نمایان ساخت. دزدی کیت وماسک وممانعت آنها....این تصویر غرب وحشی در زمانه جدید است.

 پیشینه غرب مملو از جنایت، غارت و چپاول است. کشتار نزدیک به دو ملیون نفر در الجزایر وقتل عام حدود 800هزار روندایی توسط استعمار فرانسه هرگز از ذهن ومتن تاریخ حذف نخواهد شد. تجربه 400ساله استعمار در قاره آمریکا توسط استعمارگران«فرانسه،ایتالیا،انگلستان، امریکا »میلیون‌ها سرخ پوست یعنی ساکنان اصلی وبومیان قاره امریکا را فقط به خاطر رنگ پوست قتل وعام کرده است.
کارنامه سیاه غرب در جنگ جهانی اول ملیون ها انسان را به کام مرگ کشاند.انگلیسی‌ها در جنگ اول جهانی عامل ومسبب قتل 10ملیون ایرانی هستند.جنایتی که هنوز ابعاد ان پنهان است.در جنگ دوم جهانی بیش از 50 میلیون انسان بی گناه قربانی جاه طلبی غربی ها شد

 چهره منفور امریکا در غرب وحشی

باید جنایات غرب و نژاد پرستی وحشیانه آنان به نسل های آینده باز گو شود. البته انقلاب اسلامی بخشی از این سیما و جنایات آنان را برای بشریت بازگو کرده است.

ملت ایران از نزدیک با چهره غرب وحشی آشنا هستند. آنان در جنگ خباثت غربی ها را دیده اند. مباحث حقوق بشری آنان دیگر حنای رنگ باخته است. امروز ایران پرچمدار مبارزه با استعمار است وبخشی از این مبارزه، مبارزه نرم ورسانه ای وتبین چهره بزک کرده غرب وتبین ماهیت حقیقی غرب وحشی است.باید تاریخ غرب وحشی در مدارس ودانشگاهها تدریس گردد،تا ایندگان شناخت درستی از ماهیت غرب پیدا کنند.

 

 

"ایوب عزیزی"، مدرس دانشگاه دیگر میهمان این میزگرد نیز با تشریح غرب وحشی، مصادیق وحشی گری در جهان غرب را توصیف کرد.

وی گفت: جوامع غربی بویژه آمریکا در تمدنی پوشالی و فرهنگی منحط ادعای مدیریت جهان و اداره تمدن های کهن را دارند.

از نگاه برخی ساده لوحان، غرب متمدن و جهان غربی پیشرفته است و باید از آنها الگو گرفت، در حالیکه برخلاف این ادعا، جهان غرب آنچنان هم متمدن نیست بلکه به گفته خودشان و اشارات سیاستمداران آنها "غرب وحشی" توصیفی لایق و درخور جوامع به ظاهر متمدن شان می باشد.

جوامعی که ادعای مدیریت دنیا و برنامه ریزی برای کشورهای جهان سوم دارند، خودشان در منجلاب فساد و نقض حقوق بشر و ظلم و جنگ افروزی و تروریسم غوطه ور بوده و حتی به مردمان کشور خودشان هم رحم نمی کنند. تبعیض نژادی و به اصطلاح نژاد پرستی با تمدن اصلا همخوانی ندارد.

بیوتروریسم و اشاعه ویروس های جدید حمایت از گروههای منحرف تروریستی با تمدن و مدنیت و مدرنیته در تضاد است. غارتگری و چپاول ثروت کشورهای ضعیف و استعمارگری در برخی مناطق دنیا از فعالیت های آشکار جوامع غربی است که ادعای مردم سالاری و دموکراسی دارند و سازمانهای جهانی مانند سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی در سیطره آنها بند و بازیچه دست حاکمان آن جوامع می باشند.

تحریم کشورهای دیگر مانند ایران اسلامی در شرایط بحران کرونا نشانه نقض آشکار حقوق بین المللی و انسانی است.

غرب وحشی و مصادیق وحشی گری در جهان غرب

عدم مدیریت بحران در کشور خودشان و نارضایتی مردم همان کشورها نشانه تمدن غربی نیست و اصل و ریشه تمدن در جهان اسلام که حق همسایه و حق دیگران را مقدم بر حق خود می دانند و انسانیت و کرامت انسانی در میان آنها بر همه چیز ارجح است.

عبارت "غرب وحشی" اصطلاحی بسیار مناسب و واژه ای در توصیف غرب و جهان غربی است که سیاستمداران آنها حتی به مردم جامعه خودشان هم رحمی نمی کنند و قدرت طلبی و جهان خواری و وحشی گری خوی آنها است.

همین غرب وحشی که بویی که از تمدن انسانی نبرده است، نباید برای جهان اسلام خط و نشان بکشند و دستورالعمل بنویسند، قطعنامه صادر کنند و نیروی نظامی به اصطلاح حافظ صلح اعزام کنند یا تحریم وضع نمایند.

حق وتو، تحریم، تبعیض نژادی، استعمارگری، انحصار بازارها، تفرقه و ساخت اسلام وهابی، ترور نخبگان و بزرگان، انحصار دارویی، فروش اسلحه و حمایت از گروهکهای معاند و تروریستی، اسلام هراسی، بیوتروریسم غذایی، باج خواهی، قرآن سوزی، توسعه شبکه های مبتذل و پورن، خشونت و... از مصادیق وحشی گری جهان غرب است

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد