نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب با خبرنگاران

کد خبر: 305715
|
13:32 - 1399/02/11
نسخه چاپی
نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب با خبرنگاران
اسلام آبادخبر: نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب با خبرنگاران به مناسبت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد

به گزارشاسلام آباد خبر، در این نشست که در محل دفتر شورای اسلامی شهر شد؛ بهروز جلیلیان رئیس شورای شهر اسلام آباد غرب در ابتدای مراسم  ضمن تبریک روز شورا و تشکر از حضور اصحاب رسانه شهرستان گفت: شورا و شهرداری دو بازو در کنار همدیگر هستند که به کمک هم می توانند به مردم و جامعه کمک های بسیاری کنند.

 

در ادامه حمیدی تبار شهردار و اعضای شورای شهر اسلام آباد غرب به ترتیب گزارش عملکرد یک ساله ی خود را در حضور اصحاب رسانه ارائه داده و در پایان خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند.

 

در ابتدا مهندس علی حمیدی تبار شهردار اسلام آباد غرب با تبریک روز شورا گفت: شهرداری در حوزه های عمرانی فضای سبز، آتش نشانی، حقوقی، صدور پروانه و...فعالیت های چشمگیری داشته است از جمله؛
در حوزه عمرانی از  فرودین تا اسفند سال  ۱۳۹۸ با توجه به بارندگی و وقوع سیل در شهرستان تمام پرسنل شهرداری و شورای شهر به کمک هم با اقدامات جهادی در  هفت شبانه روز توانستیم از خسارات سنگین سیل به مردم و بیت المال جلوگیری کنیم و به بازسازی بپردازیم، اما در این بین تنها خسارت وارده یک ریزش آن هم  منزلی خالی از سکنه بود‌ و این موفقیت در حالی  صورت گرفته که در سطح شهرستان بیش از ۸۰ بارندگی ثبت شده است.

وی در ادامه با اشاره به موارد دیگر در حوزه عمرانی افزود: ۱۲۰هزار متر مربع آسفالت در طول چهار ماه انجام شد و در زمینه دفع آبهای سطحی۱۰۰۰متر مربع عملیات زیر بنایی انجام شده که در خیابان شهید چمران و شهید اسد صادقی کانال آبی احداث شده است.

حمیدی تبار در خصوص روان سازی ترافیک در سطح شهر اذعان داشت: با کمک دو کمیسیون طرح روان سازی  اقداماتی صورت گرفته است از جمله می توان به مسدود کردن دوربرگردان مقابل  بیمارستان امام خمینی(ره) به علت درخواست مردم و شبکه  بهداشت و درمان  به دلیل روان حرکت کردن آمبولاس ها و از بین رفتن ترافیک اشاره کرد.

شهردار شهرستان اسلام آبادغرب در خصوص ماشین آلات شهرداری و تلنبار شدن آنها عنوان کرد:  چندین خودرو سنگین در شهرداری را با مبلغی حدود یک میلیارد تومان توانستیم تعمیر کنیم و به چرخه فعالیت برگردانیم که از این بین می توان به یک کمپرسی، چهار لودر، یک ماشین آبپاش و پنج خودرو آتش نشانی و....اشاره کرد که هم اکنون در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
 
حمیدی تبار شهردار اسلام آبادغرب درخصوص فضای سبز شهر گفت:  ۵ونیم کیلومتر فضای سبز ایجاد شده است که لوله گذاری شده و در کمر بندی شهید احمدی فرد۳۰هزار کیلومتر فضای سبز ایجاد شده که در جهت توسعه آن در حال ایجاد پیست، میز پینگ پنگ و دیگر امکانات ورزشی و رفاهی می باشیم.

وی در ادامه گفت: در زمینه ساخت و ساز و صدور پروانه ۴۷ مورد تخریب داشته ایم که  با وجود بار مالی باز هم به دلیل سد معبر و توسعه مجبور به تخریب شده ایم و در این بین  ۱۴۲مورد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته است.

حمیدی تبار افزود: ۱۵۰مورد بحث شناسایی مکان های  تجاری صورت گرفته که به علت ترافیک از جمله خیابان کشاورز، کلاهدوز و... به سمت حاشیه شهر برده شده اند.

شهردار در ادامه از اقداماتی که در این یک سال اخیر در جهت رشد و توسعه باغ رضوان صورت گرفته گفت:
۱-ایجاد سایه بان با هزینه ۲۰۰میلیون .
۲-ایجاد سرد خانه با ظرفیت ۱۵ نفر
۳-ساماندهی قطعات قبلی وقطعه بندی فاز جدید باغ رضوان با تقسیم بندی الف وب.

شهردار اسلام آبادغرب با اشاره به خدمات اینترنتی شهرداری در راستای بالا بردن سرعت خدمات دهی از ارائه یک خدمت نوین توسط شهرداری خبر داد و گفت: با ایجاد  اتوماسیون الکترونیکی اداری می توان در لحظه  صدور پروانه، بایگانی، عوارض، مکان منازل، و... را انجام و مشخصات مربوطه هر شخص را دریافت کرد که باعث تسهیل در امور می شود. 

حمیدی تبار در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب درخصوص جوان سازی ادارات اذعان داشت: به دنبال جوان گرایی شهرداری ۲۵ نفر بازنشسته شده اند که درخواست ۷ نفر داده شده   و در بخش آتش نشانی ۲۵ نفر  جذب شده اند.

وی از شروع طرح  مبلمان شهری با نصب نیمکت خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که  چهره ای زیبا برای شهر اسلام آبادغرب  ایجاد کنیم.

شهردار اسلام آبادغرب با اشاره به اهمیت کشتارکاه شهرستان گفت: کشتار زنده دام ۱۰۰تا ۱۵۰دام سنگین و سبک با نظارت دام پزشکی روزانه انجام می شود و سالن دوم کشتارگاه هم در حال احداث می باشد.

 

 

در ادامه نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب با خبرنگاران،رئیس شورای شهر در ادامه گفت:
در طول ۳۱ ماه ۱۳۱جلسه برگزار شده و میانگین هر جلسه سه مصوبه بوده که در مجموع ۴۰۰ مصوبه داشته ایم.

وی ادامه داد: شورا در ماه دو جلسه عادی و چند جلسه فوق العاده باید داشته باشد ولی شورا شهرستان تمام هفته جلساتی را برگزار کرده است.

وی افزود: کمیسیون هر ماه برگزار شده و مرتب از پروژه ای شهرداری بازدید داشته اند و هر روز یک همکار در شورای شهر حضور داشته است.
رئیس شورای شهر اسلام آبادغرب عنوان کرد: شعار شورا توزیع عادلانه خدمات شهرداری و خدمت رسانی شهرداری است.  

در ادامه غلامی رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اقدامات یک ساله این بخش گفت: 
-زمین های قول نامه ای حاشیه شهر رسیدگی شده است.

-کمیسیون ماده ۱۰۰ که عنوان می کند کل قسمت های شهرستان قیمت گذاری شود و جریمه برای افراد به طور یکسان اعمال نشود.

-پارک بانوان احداث شد.
-در دوره پنجم بزرگترین خدمت ما کمک به کارگران خدمات سبز بود به این شکل که مدبریت پیمان کاری به صورت درصدی ایجاد شد که براین اساس حق کارگر ضایع نمی شود.
-مبلمان شهری در سال جدید به صورت ویژه کار شود.
-بازیافت با توجه به صحبت های استاندار که گفتند در استان سودی نداشته و به علت به فروش نرفتن محصول ایجاد شده به ضرر تبدیل شده طرح بازیافت در شهرستات تکمیل نشد.

 

 

در ادامه صیدمحمدی مسئول کمیسیون خدمات شهری مواردی را به ترتیب زیر بیان کرد:
-سامان دهی سالن شهید شهبازی
-برگزاری جلسه مسکن مهر در مورد نخاله ها که مصوب شد باید انتقال پیدا کند.
-روشنایی و خط کشی جاده که به سمت سه راهی قصر شیرین است که باعث ایجاد اعتباراتی در حد ۵۴۰میلیون برای اداره برق شد.
-ضایعات فروش های سطح شهر هن اقداماتی صورت گرفت اما به دلیل کوتاهی از سوی خود افراد به  نتیجه نرسیددر صورتی که مجوز و زمین آماده بود اما در گرفتن مجوز کوتاهی داشته اند‌.
-برگزاری جلسات سد معبر که کوتاهی برخی از نهادها باعث شد که به نتیجه نرسد.

-تحویل رایگان نهال به مردم با کمک تفاهم نامه شهردار،فضای سبز در جهت توسعه فضای سبز شهرستان صورت گرفت.
-اجاره بهای مسکن 

خلف صیادیان عضو شورای شهر گفت: -شهرداری ۱۰۰درصد تحقق بودجه داشته است که نسبت به میانگین کشوری و استانی جلو هستیم.

-حقوق ها چک شده و تا کنون تمامی حقوق ها پرداخت شده است‌.

مجتبی سنگین وزن کمیسون ورزشی گفت:
کمیسیون فرهنگی را از ورزشی جدا کردیم که کارها بهتری صورت گیرد.
-هیئت های ورزشی بخصوص به هیئت هندبال و کشنی کمک های بی دریغی صورت گرفته است.
-وسایل ورزشی در پارک بانوان متناسب با بانوان ایجاد شده است.
-سالن های رزمی کفی مناسبی نداشته و هم اکنون درست شده است.

 

 

 در ادامه بخشم عضو کمیسیون حقوقی گفت: درخصوص پرونده های حقوقی کیفری بر علیه شهرداری و بر علیه اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح شده با نماینده حقوقی شهرداری جلساتی را در شورا و شهرداری  داشته ایم و در این چند سال اخیر واحد حقوقی شهرداری پویا بوده و از نطر آماری موفقیت در پرونده ها آمار قابل قبولی را در دادگستری داشته است.

 

رزمدیده سخنگوی شورای شهر عنوان کرد: 
انچه انجام شده وظیفه بوده و بیشتر از این هم وظیفه ما هست و اگر مدیران قانون گریز و حق گریز نباشند و انتقاد پذیر باشند موفق خواهند بود.

وی افزود: رسانه ها مشکلات شورای شهر را هم بیان کنند که  یکی از مشکلات ما این است که  بودجه داده شده ولی  تقسیس پیدانمی کند.

وی ادامه داد: رسانه ها براساس داشته های ما از ما مطالبه داشته باشند.

در ادامه خبرنگاران سوالات و مشکلات سطح شهرستان را مطرح و مسیولین شورا و شهردار پاسخ دادند که به ترتیب زیر است:
کوشیار محمدی:
اگهی های شهر از طریق ارشاد داده شود و مسیولین نباید به خبرنگاران توهین کنند و باید به فضای سبز بیشتر رسیدگی شود

رزمدیده  سخن گوی شورای اسلامی شهر در جواب خبرنگار گفت:احترام خبرنگار و شورای شهر باید متقابل باشد

در جواب ایجاد فضای سبز شهردار گفت: چمن بخش ترمینال از طرف اداره راهنمایی و رانندگی  حمایت نشد و در بخش های دیگر به علت حرکت دام ها در سطح شهر چمن آسیب دیده و رشد نمی کند.
وی افزود: آگهی ها به روزنامه کثیرالنتشار استان داده شده اما 
روزنامه هایی هستند  که بیست عدد چاپ می کنند اما هزینه ۱۰۰۰تا را میگیرد این مشکلات  را چکار می کنیم؟

در ادامه امیر درخور چندین مشکل را به ترتیب زیر بیان کرد: 
-قطعاتی از باغ رضوان خریداری شده ک مدرکی در دست ندارند.
-وانت ها در سطح شهر ساماندهی نشده است و تعداد زیادی مغازه دار هستند که با چرخ هم خیابان را بسته اند.
-طبقه بندی جریمه های منازل باعث به وجود امدن بالا شهر و پایین شهر می شود و باعث بالا رفتن قیمت یک سری زمین ها و افراد می شود.

شهردار:قبض یا رسید داده شده است.
غلاامی و صید محمدی:قانون  کشوری است و باعث بالا و پایین شهر شدن نمی شود.

در ادامه نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب با خبرنگاران،بسامی در خصوص ماجرای نا تمام  و توقف احداث پل روگذر(میدان امام) سوال کرد.
شهردار اسلام آباد غرب در این رابطه به تشریح  روند تحقیقات و برگزاری مناقصات و مزایده  در سامانه سراسری ستاد دولت پرداخت و گفت: علیرغم تمام مجوزات قانونی  که اخذ شده بود و ارائه گردید، اعلام کردند که این پل  به آثار باستانی تپه چغاگاوانه خسارت و لطمه وارد می کند  و چون این پل از زیر تپه چغاگاوانه عبور می کند،دستور معاون اول رئیس جمهوری بود که هرگونه عملیات اجرایی بدون مجوز میراث فرهنگی نباید اجرا شود باید زیر نظر میراث فرهنگی باشد که ما مجوزات لازم را گرفته و ناظرپروژه  را مشخص کرده ،اما برخی رسانه‌ها نگذاشتند که این کار انجام شود، ای کاش این کار انجام می شد چون این یک ظلم در حق اسلام آباد بود، چرا که این اتفاق چشم انداز ۲۵ ساله ترافیک شهری بود، لذا برای جلوگیری از برگشت پول رایزنی کرده و هزینه آن را صرف آسفالت و احداث یک پل روی رودخانه برف آباد در حدفاصله پشت پارک بانوان و باشگاه انقلاب کردیم که این پول برگشت نخورد.

 

 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد