ادامه حمایت چهره‌های ورزشی و فرهنگی از پویش کمک مؤمنانه بسیج؛/4

مشارکت مومنانه را ولو با یک قرص نان افزایش دهید/ مردم در کمک به نیازمندان، باز هم گل کاشتند

کد خبر: 305755
|
12:41 - 1399/02/21
نسخه چاپی
مشارکت مومنانه را ولو با یک قرص نان افزایش دهید/ مردم در کمک به نیازمندان، باز هم گل کاشتند
همزمان با آغاز دومین دوره توزیع سراسری کمک های مومنانه در سراسر کشور استقبال ورزشکاران و چهره های فرهنگی در کنار مردم قدرت مضاعفی به این رزمایش داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص رزمایش کمک مومنانه و لبیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این فرمان ولی‌فقیه برای دست‌گیری از نیازمندان در ماه رمضان و راه‌اندازی پویش «کمک مومنانه» برخی از چهره‌های مشهور عرصه‌های مختلف نیز در کنار مردم به این پویش پیوستند تا ادای دینی به مردم کشورشان کرده باشند.

با این عمل می توان نمره قابل قبولی به ملت ایران داد، چرا که ثابت کردند با فرهنگ ایرانی اسلامی خود، نه تنها در مواقع بحرانبرخلاف مدعیان پیشرفت و تمدن دست به غارت فروشگاه ها نمی زنند، بلکه با مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، خوش می درخشند.

 

کمک و همدلی مردم در این روزها مثال‌زدنی است

حسن اکلیلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: ایرانی ها همیشه خود را موظف  دانسته که به یکدیگر کمک کنند و طرح کمک مؤمنانه یک یادآوری است که کمک و دقت بیشتری داشته باشند.

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در ادامه تصریح کرد: مردم ایران در همه زمینه های مؤمنانه حضور دارند که باید دست و پای آن ها را بوسید و لازم است از این همه ایثار و بخشش تشکر کنم.وی با بیان اینکه نباید از حال یکدیگر غافل شویم چرا که عبادتی بالاتر از کمک به دیگران نیست، افزود: مردم داری و اینکه دردمندی را کمک کنیم یکی از بزرگ ترین کارهایی است که انسان ها می توانند نسبت به هم انجام دهند.

اکلیلی عنوان کرد: بیماری کرونا با وجود مشکلاتی که ایجاد کرد در کنار آن فرصتی بود تا مردم ایران از نظر خلقی بیشتر به فکر هم باشند و نظافت بیش تر از پیش رعایت شود و حتی در ترافیک نیز فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

حسن اکلیلی گفت: در این شرایط سخت اقتصادی  مردم ایران بیشتر در کنار هم هستند و کمک و همدلی  آن ها مثال زدنی است؛ همچنین خیران و کارخانجات در زمینه تولید مواد ضدعفونی، ماسک و .. که حتی برخی کار آن ها نیز این نبود، سنگ تمام گذاشتند و جهادی پای کار آمدند، این نشان دهنده این است که ایرانی ها در هر زمانی شرافت انسانی خود را دارند، که جای تشکر دارد.

 

مردم در کمک به نیازمندان، باز هم گل کاشتند

جلیل سامان، کارگردان سریال «زیرخاکی» در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیشیرازهضمن اشاره به شرایط  اقتصادی حاکم بر کشور پس از شیوع بیماری کرونا گفت: شرایط اقتصادی موجود برای بسیاری از مردم سخت است و بجز طبقات پایین جامعه، حتی طبقه متوسط نیز فشار اقتصادی مضاعفی را تحمل می کنند.

نویسنده و کارگردان سه گانه «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» افزود: در ماه مبارک رمضان قرار داریم و از کارهای خیر و ثواب در این ماه عزیز، کمک به وضعیت معیشتی افراد نیازمند است، خوشبختانه شاهدیم که باز هم مردم گل کاشته اند.

 

مشارکت مومنانه را ولو با یک قرص نان افزایش دهید

علیرضا رنجی‌پور بازیگر تبریزی در گفت‌وگو با آناج در خصوص تاثیر رزمایش کمک مومنانه اظهار داشت: انجام رزمایش کمک مومنانه به ویژه در ماه مبارک رمضان برای کمک به نیازمندان بسیار موثر است و می‌تواند باری از دوش محرومان در این ماه پربرکت بردارد.وی با اشاره به وظیفه انسانی و اسلامی افراد جامعه نسبت به یکدیگر گفت: وظیفه همه ما این است که دست به دست هم بدهیم و تا جایی که توان داریم در این امر خداپسندانه که با همدلی و انفاق صورت می‌گیرد، بخشی از نیازهای نیازمندان را ولو با یک قرص نان مرتفع کنیم.

این بازیگر تبریزی با بیان اینکه برخی در جامعه حتی توانایی خرید نان را ندارند، عنوان کرد: با محوریت رزمایش مومنانه می‌توان در این ماه پرفیض دل چنین عزیزانی را شاد کرد و خشنودی پروردگار را رقم زد.وی در پایان با اشاره به اثرات مثبت رزمایش کمک‌های مومنانه یادآور شد: امیدوارم به مانند قبل با مشارکت مردم در این رزمایش بخشی از مشکلات نیازمندان حل شود و چنین کارهایی ادامه دار باشد.

 

مواسات به‌معنای استفاده از ظرفیت‌ ارزشمند افراد است

محمد برادران کارگردان انیمیشن و جلوه‌های ویژه در گفت‌وگو باصبح‌قزوین؛ ‌با اشاره به فعالیت هنری خود در حوزه‌ی مواسات و کمک مومنانه اظهار کرد: انجام کمک مومنانه تنها مختص به شرایط موجود نیست؛ بلکه ما به عنوان مسلمان باید همیشه به فکر مستضعفان باشیم و بخشی از اموال و درآمد خود را صرف این امور کنیم. وی افزود: ما به عنوان فرد مسلمان بنا به شرایط موجود در حوزه‌ی تخصصی خود یعنی ساخت فیلم با همکاری جبهه‌ی فرهنگی بخشی از زمان و کار خود را صرف مواسات و کمک مومنانه کرده‌ایم.

مسئول جلوه‌های ویژه‌ی فیلم "خروج" اذعان کرد: ما به نوبه‌ی خود برای شرکت در مواسات و کمک مومنانه خدمات آموزش و مشاوره‌‌ای را در حوزه‌ی ساخت فیلم به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهیم و در تلاشیم تا سطح توانایی و کیفیت کار را افزایش دهیم.وی گفت: در بحث مواسات، جبهه‌ی فرهنگی بیشتر امور تبلیغاتی، ساخت فیلم و موشن‌گرافی مرتبط با این موضوع را انجام می‌دهد که سطح تعداد کار افراد بسیار بالاست.

برادران عنوان کرد: ما در این میان با ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای و رفع مشکلات و ایرادهای موجود تلاش می‌کنیم تا در حوزه‌ی کاری خود بتوانیم موثر واقع شویم.این هنرمند قزوینی ابراز کرد: در زمینه کمک مومنانه تصمیم افراد متفاوت است و هنرمند واقعی کسی است که از هنر خود در این عرصه استفاده کند.

وی ادامه داد: نقطه‌ی تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مواسات استفاده و بکارگیری ابزار و ظرفیت‌های ارزشمند یک فرد است به این معنا که مواسات از ما می‌خواهد برای انجام کمک مومنانه از ارزشمندترین چیزهای خود مایه بگذاریم.سازنده‌ی جلوه‌های ویژه گفت: به نوبه‌ی خود تلاش کردم تا بخشی از درآمد خود را صرف کمک مومنانه کنم؛ اما باارزش‌ترین چیز برای من علم و دانش است پس تصمیم گرفتم علم و دانش خود را بدون چشم‌داشت در مسیر کمک مومنانه وقف کنم.

وی تصریح کرد: افراد متخصص که در هر زمینه‌‌ای تخصص دارند اگر پای کار بیایند و در این شرایط حرفه و مهارت خود را به دیگران بیاموزند علاوه براینکه در این شرایط فعالیت موثری داشتند، موفق شدند تا افرادی را رشد دهند که در آینده می‌توانند بسیار موثر و مفید واقع شوند.این هنرمند قزوینی در پایان بیان کرد: تربیت افراد متخصص در این شرایط، موجب گسترش یک حرفه و تخصص در استان می‌شود؛ یعنی اگر بجای ماهی دادن دست افراد بتوانیم ماهی‌گیری را به آنها آموزش دهیم در آینده شاهد تاثیرات مثبت و تاثیر گذاری خواهیم بود‌.

صددرصد در رزمایش مومنانه شرکت می‌کنم

بازیکن ملی پوش تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری گلستان ما در خصوص رزمایش مومنانه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت : در ایام ولادت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت(ع) سعی کنیم در این برهه که معضل کرونا بوجود آمده ، با نرفتن در جای شلوغ و شرکت نکردن در اجتماعات آن را کنترل کنیم.


ارغوان افزود: نکته مهم دیگر اینکه در این ایام به دلیل تعطیلی برخی مشاغل و اصناف، نیازمندان زیادی هستند که در اطراف ما و درنقاط و مناطق مختلف شهر حضور دارند که در تامین معیشت خود به مشکل برخورده اند.

وی تصریح کرد: عمل مومنانه امروز، کمک و رسیدگی به همین نیازمندان است و من صددرصد در این رزمایش شرکت می کنم.

بازیکن ملی پوش تیم بسکتبال شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: بعد از تعطیلی لیگ بسکتبال به مشهد آمدم و بعد از عید هنوز موفق نشدم به حرم و زیارت بروم البته از پشت بام خانه ما گلدسته های حرم دیده می شود و من از همان جا به آقا سلام می دهم.

ارغوان اضافه کرد : امیدوارم این بیماری هر چه زودتر کنترل شود تا مردم عزیز ما بتوانند دوباره به زندگی عادی خود برگردند.

وی ادامه داد : ما پارسال در جمع گرگانی های عزیز و مردم استان گلستان ، سال خوبی داشتیم ، امیدوارم مردم از ما راضی باشند، درست است نتیجه لیگ خوب تمام نشد اما با قهرمانی ما به پایان رسید.

این بازیکن توانمند بسکتبال ایران گفت : نتیجه ای که پارسال برای بسکتبال گرگان بدست آمده فارغ از قهرمانی ، پیشرفتی است که در بسکتبال شهر گرگان دیده می شود و امیدوارم سال بعد نتایج بسیار بهتری کسب کنیم
 

مردم ایران در رزمایش کمک مومنانه همت خود را در طبق اخلاص گذاشتند

محسن سلیمانی مشاور عالی بنیاد روایت فتح و عضو شورای عالی نظارت بر نمایش کشور در گفت‌وگو باجهانبین نیوز؛اظهار کرد: مردم ایران با یک تمدن کهن و مردم‌سالار از قدیم روبه‌رو بوده‌اند و حس شفقت و نوع‌دوستی را از همان ابتدا نسبت به هم داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم کشور از دیرباز نسبت به هم‌وطنان و هم‌نوعانشان چه در ایران و چه در جهان حس هم‌زادپنداری دارند و این سبب می‌شود در بسیاری از موارد و اتفاقات حضوری فعال داشته و در جهات تزکین آلام دیگران وارد صحنه می‌شدند اضافه کرد: این حسی کم‌نظیر است که بارها و بارها در ایران شاهد تکرار آن بودیم و از آن جمله می‌توان به جنگ تحمیلی اشاره داشت که در جریان آن کمک‌های بسیاری به ایران شد و اگر این کمک‌های مردمی نبود قطعا ما نمی‌توانستیم در مقابل هجوم عراق دوام بیاوریم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: همت و کمک مومنانه مردم ایران بدون هیچ‌گونه ریا و خودنمایی و برای رضای خدا و شاد کردن دل‌های آسیب‌دیدگان است، که قطعا در پیشگاه خداوند مورد تحسین قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی بنیاد روایت فتح ادامه داد: ایران علاوه بر جنگ‌هایی که در گذشته به آن تحمیل شده به سبب موقعیت جغرافیایی و اقلیمی شاهد بروز حوادث بسیاری بوده است اما در همه این مشکلات مردم نشان دادند که به راحتی می‌توان از سد آن گذشت و امروز هم با انتشار این ویروس در کل کره زمین با وجود اینکه در بسیاری از نقاط مردم نسبت به هم بی‌تفاوت بودند و حتی در برخورداری از امکانات بیشتر رقابت داشتند اما در ایران با وجود اینکه مردم خود در آلام و ناراحتی بودند اما مثل همیشه از کمک مومنانه لذت می‌برند و این کمک آن‌ها به دور از هرگونه ظاهرسازی و خودنمایی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در رزمایش کمک مومنانه همت خود را در طبق اخلاص گذاشته و با حضوری خالصانه با آسیب‌دیدگان اعلام همدردی کرده تا با اقدام خود یک اتفاق ناخوشایند را به اتفاقی خوشایند و خاطره‌ای زیبا تبدیل کنند تاکید کرد: مردم در رزمایش کمک مومنانه تهدید را به یک فرصت برای اثبات بندگی خدا، انفاق و حضور موثر و پشت به پشت هم در حوادث تبدیل کرده و از آن سربلند بیرون آمدند.

سلیمانی بیان داشت: در جنگ تحمیلی این بسیج عمومی بود که خاک ایران را از گزند دشمن نجات داد و این اتفاق به فرمان حضرت امام خمینی (ره) رخ داد و با فرمان ایشان همه پای کارآمدند و بسیج هم با این تفکر ودیدگاه به وجود آمد که از دل مردم باشد، در قضایای سیل و زلزله یکی از کسانی که در تسکین آلام مردم پیشگام بوده همین بسیجیانی بودند که از دل مردم برخاسته و برای ایجاد همگرایی و تمشیت و راهگشا برای فائق شدن به یک بلا حضور داشتند.

عضو شورای عالی نظارت بر نمایش کشور ویروس کوئید 19 را نیز یکی از بلاهای تاریخ کشور عنوان و یادآور شد: باز هم بسیج به میدان آمده تا این بلا را فاتحانه شکست دهد و این نیاز به یک مشارکت عمومی داشته و این مشارکت در بسیج وجود دارد و شبانه‌روز این بسیجیان عاشقانه در کوی و برزن حضور یافته و با تمسک به مسلک مولا علی (ع) کمبودها را شناسایی و در پی جبران این کمبودها بودند.

وی تاکید کرد: این اتفاقات برای بسیج و سپاه امری سازماندهی و تعریف شده است و هرجایی که مردم در رنج باشند این افراد جلودار بوده و در میدان حضور دارند و سعی دارند تا با حضور خود حداقل از لحاظ روانی مردم احساس دلتنگی نداشته و بسیج انتقال ‍‌دهنده دیدگاه‌های رهبری نسبت به مردم‌سالاری است، این نهاد مردمی همواره سعی داشته قدمی برای رفع درد و رنج مردم نسبت به هر بلایی داشته باشد.

سلیمانی با بیان اینکه بنده نیز همانند بقیه مردم با افتخار به این رزمایش می‌پیوندم و همان‌طور که در زمان جنگ تحمیلی برای ادای دین وارد جبهه شدیم امروز هم وارد صحنه می‌شویم.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها