فرماندار اسلام آبادغرب در نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا:

رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی سیرصعودی ویروس کرونا را متوقف می کند

کد خبر: 305768
|
16:36 - 1399/02/24
نسخه چاپی
رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی سیرصعودی ویروس کرونا را متوقف می کند
‍ فرماندار اسلام آباد غرب در نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: خودمراقبتی، رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی سیرصعودی ویروس کرونا رامیتواندمتوقف کند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سالن جلسات شهدای مرصاد فرمانداری به ریاست حیدری فرماندار اسلام آباد غرب برگزار گردید.


 درابتدای این جلسه دکتر نادری دبیر ستاد و رئیس شبکه بهداشت شهرستان با مروری بر مصوبات جلسه قبل از ادامه گشت های مشترک مرکز بهداشت و ادارات متولی به تعداد ۱۲مورد اشاره کرد و گفت در این راستا صنوفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند پلمپ شدند.


 در ادامه جهانبخش حیدری فرماندار و رئیس ستادپیشگیری و مدیریت کرونا با تشکر از اعضای ستاد با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی میتواند یکی از مولفه‌ های اثربخش در کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان باشد، گفت: در صورت تداوم و تشدید مراقبتهای بهداشتی میتوانیم  به وضعیت سفید در آینده دست پیدا کنیم و این مهم با مشارکت ، همراهی و همکاری مردم در تمامی سطوح قابل تحقق است.


 فرمانداراسلام آبادغرب در این جلسه با تاکید بر دوری مردم‌ در شکل دادن به اجتماعات و توجه به چارچوب های بهداشتی و دستورالعمل های موجود و پرهیز از ساده انگاری و‌ تمام دانسته شدن موضوع کرونا گفت: متاسفانه با وجود اطلاعیه ها وهشدار های صادر شده بازهم شاهد این هستیم که برخی افراد بدون رعایت کمترین اصول بهداشتی ، خود و دیگران را به مخاطره می اندازند و این عمل موجب افزایش دامنه خطر شیوع این بیماری در سطح شهرستان می شوند.


 حیدری با اشاره به سیرصعودی ابتلا به کرونا و مبتلا شدن ۸۹ نفر تا به امروز و فوت ۸ نفر دیگر تاکید کرد: مردم باید به این افزایش آماری توجه داشته باشند و برای حفظ سلامتی خود و دیگران عامل به رعایت مرحله دوم طرح  هوشمندفاصله گذاری اجتماعی باشند تا چرخه انتقال ویروس کرونا را متوقف نمایند.


وی در بخشی دیگر از سخنانش به موضوع کانونهای پرخطر از جمله بانکها، مراکز پیشخوان، مراسمات عزا و عروسی و بعضی مکانهای دیگر اشاره کرد و افزود: از امروزکمیته ای مشترک با دبیری اداره صنعت، معدن و تجارت و با عضویت سایر ادارات ذیربط تشکیل میشود تا روزانه بر بازار و مکانهای خطرساز نظارت خاص داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف اقدام قانونی را اعمال خواهند نمود.


 حیدری در ادامه از انجام روزانه ۵۵مورد نمونه گیری در شهرستان با هدف بیماریابی خبر داد که توسط مراکز ۱۶ساعته و مرکز بهداشت در حال انجام است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد