در راستای زیباسازی شهری و طرح پایتخت کتاب ایران توسط شهرداری اسلام آبادغرب صورت گرفت؛

نصب اولین المان کتاب در میدان فردوسی اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 305770
|
14:45 - 1399/02/25
نسخه چاپی
نصب اولین المان کتاب در میدان فردوسی اسلام آبادغرب+تصاویر
شهرداری اسلام آباد غرب در راستای زیباسازی شهری و طرح پایتخت کتاب ایران اولین المان کتاب را در میدان فردوسی نصب کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حمیدی تبار شهردار اسلام آباد غرب اظهار کرد: چندین طرح در راستای طرح پایتخت کتاب ایران در دستور کار قرار داریم و که یکی از آنها نصب المان شاهنامه در میدان فردوسی بود که خوشبختانه همزمان با زادروز این شاعر بزرگ در میدان فردوسی اسلام آبادغرب اتفاق افتاد.  


وی افزود: این اقدامات در کنار سایر برنامه های کتابخوانی زمینه رشد کتابخوانی را در سطح جامعه در آینده فراهم خواهد آورد و همچنین در راستای توجه به طرح پایتخت کتاب ایران ، نامگذاری خیابان کتاب و المان های دیگر در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت .


وی گفت: طراحی و اجرای این کتاب  با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم  با فرهنگ غنی شهر اسلام آبادغرب و اشاعه‌ فرهنگ کتابخوانی و تشویق شهروندان به مطالعه‌ بیشتر انجام گرفته است.


بهروز جلیلیان رییس شورای اسلامی شهر و مسئول کمسیون فرهنگی افزود:بی گمان، هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است و این موضوع در کلام خداوند هم هست که می‌فرماید: "هل یستوی الّذین یعلمون والّذین لا یعلمون": بگو آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند، مساوی‌اند.

 


وی از حمایت قاطع اعضای شورای شهر و شهرداری از طرح پایتخت کتاب ایران خبر داد و افزود: در راستای طرح پایتخت کتاب در کنار  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  هستیم و از  طرح های پیشنهادی دبیرخانه پایتخت کتاب برای اجرا حمایت میکنیم.

 

عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اسلام آبادغرب در ادامه با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) و تبریک روز بزرگداشت فردوسی،گفت: انتخاب این روز و این مکان انتخاب خوبی بوده است و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهردار و شورای شهر از اصحاب فرهنگ ،هنرو رسانه درخواست کرد از این حرکت فرهنگی شهرداری حمایت کنند.

وی افزود: با وجود مشکلات مالی شهرداری با حمایت ها و نظارت های شورای شهر اسلام آبادغرب توانسته خوب کار کند و فعالیت در نصب المان آغاز کرده که این اقدامات از نظر معنوی خیلی ارزشمند است و امیدواریم با فرهنگ سازی روزی برسد که دغدغه کتاب نخواندن نداشته باشیم.

 

 

خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز از اقدامات و حمایت های شهردار و شورای شهر اسلام آبادغرب از برنامه های فرهنگی شهرستان به ویژه طرح پایتخت کتاب، نصب المان، الگوسازی و نامگذاری معابر و اماکن بنام کتاب، تقدیر و تشکر نمود.

وی با اشاره به انجام مقدمات قرارگرفتن جشنواره مرصاد در سرفصل برنامه های ملی، اذعان داشت: اجرای چند ساله این برنامه با وجود تمامی کمبودها و مشکلات موجب پیدا کردن جایگاه خود در سطح ملی شد و انشاءالله بتوانیم این برنامه را نیز درخصوص پایتخت کتاب در شهرستان اجرا نمائیم و اسلام آبادغرب به جایگاهی که شایستگی آن را دارد برسد.

در پایان این آیین گروهی از نوجوانان با شاهنامه خوانی، شعری حماسی از شاهنامه فردوسی را اجرا نمودند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد