قالیباف:

راهبرد مجلس یازدهم سیاست های ابلاغی رهبری است

کد خبر: 305797
|
16:15 - 1399/02/31
نسخه چاپی
راهبرد مجلس یازدهم سیاست های ابلاغی رهبری است
منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مهم‌ترین راهبرد‌ مجلس یازدهم‌ در تصمیم‌گیری‌هاست.

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ‌محمد باقر قالیباف در نشست فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی ‌‌اظهارداشت: فکر می‌کنم مهم‌ترین راهبردی که اولویت ماست و باید به آن توجه کنیم این است که مجلس باید در عین اینکه در راس امور است؛ بداند که اسناد بالا‌دستی که وجود دارد چیست که ‌بتوانیم در مجموعه حکمرانی کشور بر اساس حرکتی سیستمی پیش برویم.

 
وی گفت: طبیعتا قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی حضرت آقا در حوزه قانونگذاری که ابلاغ شده و مسئولیت آن هم بر عهده مجلس شورای اسلامی است، باید یکی از مهم‌ترین راهبردهای ما در هرگونه تصمیم گیری در مجلس باشد.  
 
قالیباف افزود: صحبت‌هایی که در این جلسه و نشست‌های مشابه مطرح می‌شود همه از مشکلات موجود کشور است و راهکارهایی هم مطرح می‌شود، حالا اگر ما 290 نفری که در مجلس هستیم به یک فهم مشترک نرسیم که چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم، هر کس از منظر خودش به موضوعات می‌پردازد و در نهایت زمان را از دست می‌دهیم.
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: فکر می‌کنم اگر آسیب‌شناسی در خصوص مجالس گذشته داشته باشیم، یکی از مهم‌ترین چالش‌های آن همین بوده که هر گروهی و مجموعه‌ای در آن مجالس، موضوعی را برای خودش اولویت قرار داده است.
 
وی ادامه داد:  همه ما یک کل واحد هستیم که باید کاری واحد انجام دهیم تا امید در مردم ایجاد شود.
 
قالیباف با بیان اینکه یکی از راهبردهای اساسی ما فهم مشترک از موضوع است، گفت: راهبرد دیگر ما باید این باشد که پس از رسیدن به فهم مشترک، اولویت مشترک پیدا کنیم. به هرحال ما ده‌ها چالش داریم ولی آیا می‌توانیم همه آنها را باهم حل کنیم؟
 
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین باید به جایی برسیم که بدانیم اولویت مشترک ما چیست. وقتی امروز همه می گوییم اولویت اول ما اقتصاد است و درست هم هست، ولی اگر ما روش مشخصی برای حل آن بین 290 نفر نماینده مجلس نداشته باشیم به نظر من، سال های خودمان را از دست می‌دهیم و به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد