مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم و ۹۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 305807
|
07:35 - 1399/03/08
نسخه چاپی
 پیش بینی برداشت ۸۰  هزار تن گندم و ۹۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان اسلام آبادغرب
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: پیش بینی می شود امسال 80 هزار تن گندم و 900 تن کلزا از مزارع شهرستان اسلام آبادغرب برداشت شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب با توجه به  نزدیک شدن زمان برداشت کلزا و گندم در شهرستان، از پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم و ۹۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان خبر داد.

 

 مهندس کامران کریمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نزدیک شدن برداشت دانه های روغنی کلزا از ۴۶۰ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان گفت: پیش بینی می شود امسال ۹۰۰ تن محصول از مزارع کلزا در شهرستان برداشت شود.


وی بیان کرد: زراعت كلزا به عنوان يك محصول راهبردي در راستاي پايداري كشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمين امنيت غذايي كشور است كه نظارت در زمان داشت، مديريت آفات، بيماري ها و علف هاي هرز اين محصول اهميت زيادي دار و همچنين كشت كلزا ضمن مشاركت در توليد روغن خوراكي مورد نياز كشور در داخل و تلاش براي بي نيازي از واردات اين محصول، بهترين تناوب براي گندم و جو است كه رعايت اين امر علاوه بر افزايش توليد سال آينده، آفات، بيماري ها و علف هاي هرز را كاهش مي دهد.


 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان افزود: خرید تضمینی و پرداخت بموقع به بهره برداران، از بسته‌های حمایتی امسال دولت به کلزا کاران است.


 
 وی با اشاره به نزدیک شدن برداشت گندم از ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان گفت: پیش بینی می شود امسال ۸۰ هزار تن محصول از مزارع  گندم  راهی مراکز خرید شود.


  مهندس کریمی گفت: مراکز خرید به تعداد کافی برای خرید تضمینی گندم  در نظر گرفته شده و ابراز امیدواری کرد با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی‌های انجام شده کشاورزان شهرستان هیچ مشکلی برای تحویل گندم خود به مراکز خرید نداشته باشند و هماهنگی لازم به عمل آمده که پول کشاورزان به موقع پرداخت شود و هیچگونه وجهی بابت بدهی از حساب کشاورزان برداشته نشود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها