با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد؛

جلسه پیشگیری از حریق و سرقت در دهستان برزه اسلام آبادغرب

کد خبر: 305811
|
17:15 - 1399/03/08
نسخه چاپی
جلسه پیشگیری از حریق و سرقت در دهستان برزه اسلام آبادغرب
جلسه پیشگیری از حریق و سرقت با حضور مسئولین شهرستان در دهستان برزه بخش مرکزی اسلام آبادغرب برگزار گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر،  در این جلسه جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب ضمن حضور در مزارستان شهدا روستای برزه و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

 

 فرماندار شهرستان در جلسه پیشگیری از سرقت و حریق که با حضور معاون سیاسی اجتماعی، فرماندهی نیروی انتظامی، بخشدار مرکزی، رئیس منابع طبیعی، رئیس اداره آب و فاضلاب و حضور دهیاران، اعضای شورا و معتمدین محلی در دهستان برزه  برگزار  شد، افزود:  اقدامات پیشگیرانه درخصوص آتش سوزی مراتع و اراضی ملی مورد تاکید و انتظار مردم و مسئولان است و در حوزه پیشگیری و اطفاء حریق مراتع باید  از ظرفیت سازمان های مردم نهاد  به بهترین شیوه ممکن استفاده شود.


 وی اظهار داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری، نسبت به ساماندهی اکیپ ها و تشکل های مردمی در روستاهای هدف اقدام نماید  و با برگزاری دوره های آموزشی و تجهیز امکانات اطفائ حریق توانمندی آنان را در مقابله با آتش سوزی افزایش دهد.


 حیدری در ادامه در خصوص موضوع سرقت نیز اظهار کرد: موضوع سرقت یکی از ناهنجاریهایی اجتماعی است و مهمترین مسئله در بحث پیشگیری از سرقت، آگاه سازی مردم در خصوص نگهداری درست از اموال خودشان است که اینکار نیازمند فرهنگ سازی و تعامل و مشارکت مردم با نیروی انتظامی است.


 سرهنگ یاری فرمانده نیروی انتظامی در این جلسه گفت :  پاسگاه انتظامی دهستان برزه  در حوزه خود بیش از  ۲۵ روستا را پوشش می دهد، ورود به حوزه مبارزه و مقابله با جرم سرقت با توجه به این امکانات و تجهیزات بدون مشارکت و همراهی مردم نمی تواند موفق عمل کند و تعامل مردم در این زمینه سبب ارتقا امنیت اجتماعی خواهد شد.


 وی با بیان اینکه تمام تلاش مسئولان چه در حوزه انتظامی چه دهیاران ایجاد امنیت اجتماعی برای شهروندان است، تأکید کرد: اگر در پیشگیری از سرقت احساس مسئولیت به وجود آید و موجبات همکاری بیشتر با پاسگاه های انتظامی فراهم شود دیگر محلی برای جولان سارقان  در شهرستان وجود نخواهد داشت.


 سرهنگ یاری افزود: استفاده از ظرفیت اعضای شورا و دهیاران بعنوان همیاران پلیس می تواند نقش بسزایی در زمینه ارتقا امنیت اجتماعی باشد.


 قنبری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان، با تشکر از اهالی منطقه، که در دو سال گذشته همواره همیار موثر منابع طبیعی بوده اند قدر دانی کرد و از دهیاران محترم  درخواست کرد که در خصوص ایجاد آتشبر در اراضی ملی و حد فاصل اراضی کشاورزی و منابع طبیعی ،اقدام نمایند.


 محمدیزاد بخشدار مرکزی ضمن تاکید بر حفاظت از اراضی ملی، بیان نمود: که تعداد ۸فقره دمنده که از اعتبارات بخشداری تهیه شده است در سطح حوزه و بخش مرکزی، در جهت مبارزه با حریق ،توزیع خواهد شد.


 در این جلسه دهیاران و معتمدین محلی ضمن بیان مشکلات  منطقه بر تعامل هرچه بیشتر با نیروی انتظامی و اداره منابع طبیعی تاکید کردند.


 روستای برزه مرکز دهستان حومه شمالی از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام آباد غرب ۲۴شهید تقدیم انقلاب نموده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد