دانا گزارش می‌دهد؛

کلاف سردرگم طرح ترافیک تهران؛ مردم همچنان قربانی تصمیمات ناهماهنگ مسئولان

کد خبر: 305825
|
15:55 - 1399/03/11
نسخه چاپی
کلاف سردرگم طرح ترافیک تهران؛ مردم همچنان قربانی تصمیمات ناهماهنگ مسئولان
اختلاف میان مسئولان درباره اجرا و یا عدم اجرای طرح ترافیک در کلانشهر تهران این روزها مردم را دچار سردرگمی کرده است و حالا کسی نمی‌داند آیا این طرح ضمانت اجرایی دارد یا همچون روزهای گذشته در کش و قوس‌های اداری می‌ماند و مردم تهران روزهای سردرگمی بیشتر را پیش رو خواهند داشت؟

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با ورود ویروس منحوس کرونا به کشور، یکشنبه چهارم اسفندماه سال گذشته حسن روحانی رییس جمهور کشورمان طی حکمی از سعید نمکی خواست تا ستاد ملی مقابله با کرونا را در تهران تشکیل دهد.

 

اعضای این ستاد، وزیر کشور،وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دادستان کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه،رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان حج و زیارت، سخنگوی دولت، فرمانده نیروی انتظامی و یکی از فقهای شورای نگهبان است.

از زمان آغاز فعالیت ویروس کرونا در کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت تلاش برای قطع تشدید انتقال این بیماری، رویکرد کاهش تمامی تماس‌ها در اجتماعات، عدم برگزاری تجمعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح جامعه را در نظر گرفت و در این باره از بامداد هشتم فروردین ماه، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را آغاز و تا پایان 31 فروردین ماه ادامه داشت.

چیزی که می توان این روزها به عنوان یک دغدغه مردمی اشاره کرد، اختلاف میان اعضای ستاد مقابله با کرونا با مدیران اجرایی تهران و استانداری در اجرای طرح ترافیک است، مسأله‌ای که هر چه به پایان فعالیت ویروس کرونا نزدیکتر می‌شویم بیشتر نمایان می‌شود.

اما روز ششم اسفندماه بود که دو رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای از شهردار تهران خواستند تا به‌منظور کاهش تردد مردم از طریق حمل و نقل عمومی طرح ترافیک را به‌مدت ۱۰ روز لغو کنند تا مردم با خودروهای شخصی به محل کار خود بروند.

در همین حال شنبه دهم اسفندماه مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران در پاسخ به پیشنهاد شورا مبنی بر لغو ۱۰ روزه طرح ترافیک عنوان کرد: موضوعی مبنی بر حذف طرح در دستور کار نیست چون مشخص نیست در صورت برداشته شدن کامل آن چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این باره گفت: بنا بر تصمیم شورای ترافیک تهران و با توجه به شرایط ویژه تردد و بازگشایی ادارات، اجرای طرح جدید ترافیک که پیش از این قرار بود ١٦ فروردین ماه آغاز شود با یک هفته تعویق به ۲۳ فروردین ماه موکول شد.

این در حالی است که علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران نیز در گفت وگویی به لوث شدن ماندن در خانه با اجرای طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: با لغو طرح ترافیک برخی افراد با خودرو شخصی در این طرح‌ها حاضر می‌شوند و موضوع ماندن در خانه لوث خواهد شد.

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت که یکی از مخالفان اصلی اجرای طرح ترافیک در تهران بود، عنوان کرد: طرح ترافیک را نه امروز و نه فردا اجرایی نمی‌دانستیم  و مصوب شد که فعلاً طرح ترافیک در تهران نداشته باشیم.

همین اظهار نظر ضد طرح ترافیک را نیز کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد و در پیامی توییتری نوشت: «اگر اجرای مجدد طرح ترافیک باعث تراکم بیشتر جمعیت در اتوبوس و مترو شود حتما با آن مخالفیم و دوستانی که نگران مشکل ترافیک شهرها هستند بهتر است شیوه دیگری را بررسی کنند.

با این حال اجرای ترافیک در کلانشهر تهران به یکی از کلاف های سردرگمی مبدل گشته که مسئولان رده های استانی و کشوری درباره آن اختلاف نظر دارند، اختلافی که منجر به سردرگمی تهرانی ها شده و روزانه اختلافات این افراد از طریق رسانه‌ها منعکس شده می شود.

در تازه ترین اظهارنظرها نیز انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران این چنین اظهار می کند که شنبه آینده در مورد طرح ترافیک تصمیم گرفته می‌شود.

امروز نیز سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: هنوز زمان دقیق اجرای طرح ترافیک مشخص نشده است و ستاد ملی کرونا باید این موضوع را به شهرداری اعلام کند.

علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد شدید از اختلاف مسئولان درباره اجرای طرح ترافیک در تهران، خواستار نگاه جدی به این مسأله شد و  می گوید: نباید در موضوعی که تمامی شهروندان با آن مواجه هستند تصمیم خلق الساعه شبانگاهی بگیریم، نیمه شب نباید درباره اجرای طرح ترافیک برای روز بعد تصمیم بگیریم چون زمان اطلاع رسانی نداریم.

او معتقد است که فعالیت یا تعطیلی حمل و نقل شهر تهران در روزهای کرونایی یک متولی ندارد و معلوم نیست شورای فرماندهی مقابله و پیشگیری از کرونا در کلانشهر تهران،استانداری و یا ستاد ملی کرونا کدام متولی ادامه فعالیت حمل و نقل تهران هستند.

در حقیقت اختلاف نظرها حکایت از شکاف تصمیم گیری در میان مسئولان پرده می دارد، اختلافی که پیش تر در موضوعات دیگر مانند عوارض ورود به منطقه کنترل آلودگی هوا میان شهرداری و فرمانداری تهران و نیروی انتظامی نمود پیدا کرده بود و مردم همچنان قربانی این تصمیم های چندگانه ناهمگاهنگ مسئولان هستند.

 انتهای پیام/ا

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد