رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب:

آزادی و رهایی در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) دارای بعد جهانی بود

کد خبر: 305838
|
11:40 - 1399/03/13
نسخه چاپی
آزادی و رهایی در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) دارای بعد جهانی بود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: آزادی و رهایی در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) دارای بعد جهانی بود.


خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، با تسلیت سی ویکمین سال رحلت جانسوز حضرت امام خمینی(ره) گفت : امام خمینی (ره) بزرگترین منجی جهان بشریت بعد از رنسانس تا کنون بوده و به عنوان نائب برحق حضرت ولی عصر پیام الهی را در گستره جهان هستی منتشر کرد.


وی افزود: امام خمینی (ره) بزرگترین پیام آوری بود که پیامش به تنهایی برای ملت ایران نبود بلکه پیام ایشان یک پیام جهانی بود و لذا حرکتت و نهضت حضرت امام خمینی (ره) دارای یک جهت گیری جهانی در مقابله با جبهه ظلم و ستم و استکبار جهانی بود و به همین خاطر باید این حرکت را باید ادامه راه انبیاء و اولیاء الهی دانست.


تمری اظهار کرد: شعار و جهت گیری حضرت امام خمینی (ره)  برای مقابله با نظام سلطنت پهلوی در داخل ایران ، مقابله با رژیم صهیونیستی در منطقه و شعار استعمارزدایی ایشان در سطح بین المللی همه تابع یک اصل یعنی جبهه طاغوت بود که بیانگر شمولیت دیدگاه امام(ره) و نگاه جهانی حضرت امام (ره) به نهضت حسینی(ع) خود بود.


وی افزود: اراده الهی حضرت امام خمینی (ره) بر اصل ما می توانیم استوار شده بود و ایشان بیش از هر موضوعی بر این اصل تاکید داشتند که ملت های منطقه وملت ایران در صورت اراده برای زیرکشیدن نظام های طاغوتی می تواندد حکومت الهی را تشکیل و با اراده خود اداره کنند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: یکی دیگر از ابعاد محوری اندیشه حضرت امام خمینی (ره) مردم و اراده مردم برای تحقق اهداف متعالی جامعه بود، حضرت امام خمینی (ره) بیش از هر جریان فکری دیگری به اراده عمومی برای شکل دادن به نهضت ها و تداوم این نهضت ها تاکید داشتند و این باور بیش از آنکه سیاسی یا تابع اهداف شخصی باشد تابع منفعت عمومی و ایمانی بود و ایشان بارها بر رابطه احترام آمیز متقابل مردم و مسئولان گوشزد می کردند  و در جایی فرمودند: « در هر صورت ما باید دنبال این معنا باشیم که مردم را نگه داریم و همین طوری که آقایان می گویند بدون پشتیبانی مردم نمی شود کار کرد.»


وی خاطرنشان کرد: خمینی عظیم بر لزوم حضور و مشارکت مردم در همه عرصه ها تاکید داشتند و معتقدند این حضور و مشارکت باید همیشگی و دائمی و واقعی باشد و در جایی فرمودند :«  اما راجع به تجارت، راجع به صنعت، راجع به اینها اگر مردم را شریک خودتان نکنید، موفق نخواهید شد»  یا تاکید ویژه ای در جاهایی دیگر بر مردم و نقش مردم و احترام مردم دارند گویایی عمق توجه حضرت امام به این واژه کلیدی و راهبردی است و در جایی دیگر فرمودند : جمعیت یا ملتی اگر بخواهد موفق باشند. علاوه بر این که برای خدا باید کار کنند و از دیگران چشمداشتی نداشته باشند باید با مردم باشند. بدون مردم نمی شود کار کرد و موفقیت حاصل نمی شود.


تمری در ادامه افزود : امام خمینی (ره) به معنای واقعی کلمه بزرگترین احیاگر اندیشه های آزادی در سطح جهان بودند و اندیشه های آزادی و رهایی ایشان نه تنها برای ملت ایران بلکه برای کشورهای منطقه و حتی کشورهای مظلوم و تحت ستم و تحت استعمار جهان بود و همین مساله باعث نگرانی جبهه استکبار و دشمنی بی پایان آنها با انقلاب ایران بود.


وی بیان داشت: فلسفه رهایی در اندیشه حضرت امام (ره) یک تفاوت اساسی با سایر رهبران جنبش ها دارد و آن این است که گاندی و سایر رهبران انقلابی به دنبال رهایی ملت خود از زیر یوق استعمار و ظلم بودند اما نگاه امام ره جهانشمول بود و لذا باید به امام به عنوان یک رهبر جهانی نگریست.


تمری همچنین به موضوع اصول و فروع در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود : امام (ره ) بیش از هر چیز بر اصول اساسی انقلاب و اسلام تاکید داشتند و مردم و مسئولان را از ورود به فروع و حواشی پرهیز می دارند.


وی افزود: تاکید حضرت امام(ره) این بود که دشمنان بدنبال آن هستند تا ملت و مسئولان را به فروع مشغول کنند و از اصول اساسی دور کنند و اگر فروع جایگزین اصول شود مشکلات زیادی برای نظام و جامعه اسلام پیش خواهد آمد.


وی در ادامه افزود : امروز جمهوری اسلامی ایران با همان ساسیت و خط مشی انقلابی که حضرت امام (ره) بنا نهاد بودند در حال حرکت است و هیچ چیز نمی تواند مانع این قدرت و اقتدار شود و بدون شک در آینده نزدیک جهت پیشرفت و رشد ایران اسلامی شتاب بیشتری خواهد گرفت.


تمری در پایان یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشتند و افزود: یاد امام (ره) نه تنها در دل مردم ایران بلکه در دل ملت های آزایخواه جهان زنده است و روز به روز بر روشنی آن افزوده خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد