برادر شهید ادهم رسته نیا( از شهدای شاخص ناجا در اسلام آبادغرب):

امام خمینی(ره) باید بعنوان چهره الهی شناخته شود/ نمایندگان مجلس پیرو خط امام و رهبری باشند

کد خبر: 305843
|
13:46 - 1399/03/15
نسخه چاپی
امام خمینی(ره) باید بعنوان  چهره الهی شناخته شود/ نمایندگان مجلس پیرو خط امام و رهبری  باشند
برادر شهید ادهم رسته نیا( از شهدای شاخص ناجا در اسلام آبادغرب) گفت: امام خمینی(ره) باید بعنوان چهره الهی شناخته شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، سجاد رسته نیا برادر شهید ادهم رسته نیا( از شهدای شاخص ناجا در اسلام آبادغرب)  که مدت ده سال در ناجا مشغول خدمت می باشد در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت به مناسبت سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت یادو خاطره امام(ره) و شهدای 15 خرداد اظهار کرد: وظیفه داریم با توکل به خدا و تقویت روحیه اخلاص و جهادگری با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری دنباله رو راه امام (ره) و شهدا باشیم.

 

وی افزود: امام خمینی  شخصیت یا چهره ای نیست که فراموش شود؛ ایشان چهره ای مذهبی، سیاسی ، فرهنگی، اجتماعی و از هر نظر شاخص و شناخته شده در سطح دنیاست که حتی دشمنان از امام(ره) به عنوان یک سیاستمدار و چهره برجسته قرن یاد می کنند.

 

این برادر شهید گفت: کار و هدفی که امام  انجام داد بعنوان یک معجزه الهی  و قابل اثبات می توان از آن نام برد چون امام خمینی  با دست خالی بدون  توپ وتفنگ، بدون پشتیبانی و حمایت هیچ کشور و قدرتی جز قدرت لایزال الهی مردم را به خروش آورد و انقلاب را به پیروزی رساند.

 

وی افزود: متفکران سیاسی و حتی افرادی که با نظام  مشکل دارند اگر در چگونگی پیروزی انقلاب تفکر کنند و ریشه یابی کنند متوجه می شوند که امام خمینی(ره) ‌متصل به خدا بود  و نیت و کارش برای رضای خدا بود و در این راه از هیچ قدرتی نهراسید و خداوند وی را یاری نمود، پس امام باید در مرحله اول  به عنوان  چهره الهی شناخته شود که از خدا کمک گرفت و با پیروزی انقلاب اسلامی کشور را از چنگال استبداد و استعمار حکومت شاهنشاهی نجات بخشید.

 

 

سجاد رسته نیا گفت: امام نه تنها نجات دهنده مردم ایران اسلامی است بلکه نجات دهنده تمام مستضعفین جهان می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ایران هم در مبارزات انقلاب و هم در دفاع مقدس با پیروی از امام با ایمان راسخ با کمترین تجهیزات نظامی به مقابله با دشمنان پرداختند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در راه انقلاب و اسلام ۱۸۰هزار شهید تقدیم نمودند و این انقلاب با خون جوانان کشور آبیاری شده و از یک نهال به درختی تنومند تبدیل شده است و امروز باید قدردان امام(ره) و شهدا باشیم که امنیت  در کشور برقرار می باشد.

 

 

سجاد رسته نیا در خصوص تحریم ناجا توسط آمریکا گفت : این نشانه این است که ناجا کارش را به نحو احسنت و درست انجام می دهد واین افتخاری است که ناجا  موی دماغ امریکا شده و شاید دشمنان تصور کرده اند با چنین تهدیداتی ناجا از خط امام بر می گردد در صورتی که کور خواند چون ما همه پیرو خط امام  راحل و شهدا  و پیرو خط رهبری  هستیم به امریکا باج نمیدهیم.

 

وی افزود: ما کارکنان ناجا مصمم تر از قبل به ماموریت مان ادامه می دهیم و با اقتدار با در مقابل نا امن کنندگان مملکت ایستاده  وامریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

رسته نیا در خصوص مجلس جدید(یازدهم)گفت: انتظاری از نمایندگان مجلس هست که پیرو خط امام و رهبری  باشند و با توجه به اینکه آقای قالیباف(رییس مجلس) خود یک ناجایی هست وخصوصا در ناجا سوابق خوبی دارد  به خوبی درد ناجا را میفهمد و به عنوان یک مدیر کار آمد، از ایشان انتظار می رود که مدیریتی قوی نسبت به دوره های قبل داشته  و مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

 

برادر این شهید والامقام با تشریح حادثه ای که یک هفته قبل از شهادت ایشان رخ داد گفت: شهید ادهم در حال مرخصی همراه پدر وبرادرم با یک پراید قسطی که خریده بود در مسیر برگشت از جاده گلال سیاه در حین رانندگی از جاده منحرف میشه  ودوتا لاستیک ماشین ترکیده بود، موقع برگشت به منزل پدر یک گوسفند برایش نذر کرده وقربانی می کند که در این سانحه رفع قضا و بلا شده و در تصادف جان سالم به در برده اند اما قسمت ایشان این بود شهید ادهم یک هفته بعد از برگشت به محل خدمت به شهادت رسیدند.

 

 

شهید ادهم رسته نیا در سال ۱۳۶۵/۱۱/۲۹ در روستای بیگرضایی متولد شد 

تحصیلات مقطع ابتدایی وراهنمایی در زادگاهش گذراند و دوره دبیرستان در مدرسه شهید چمران اسلام آبادغرب

وبعد از قبولی در دانشگاه ملی با معدل ۱۸ با مدرک فنی مهندسی موفق به اخذ مدرک مهندسی شد

 

بعد از اتمام دانشگاه وارد دوره خدمت سربازی شد  در حین خدمت سربازی در دانشگاه پلیس تهران برای مراحل آموزشی اعزام شد  ودر دانشگاه تهران آموزش دیده  وبه عنوان  مهندس کامپیوتر  موفق به اخذ درجه شد

  برابر قوانین ناجا  به منطقه عملیاتی  کردستان به شهرستان بانه اعزام شد  پس ازمعرفی کردن به واحد نظامی  به عنوان فرمانده پاسگاه تازه تاسیس شده  واولین فرمانده پاسگاه ادهم رسته نیا بود  واولین فرمانده ای است که در آن منطقه شهید شدند . باتوجه به اینکه پایگاه تازه تاسیس شده را تحویل گرفت  در یک روز  بعداز ظهر 15/06/1390 پاسگاه مجاور که مورد درگیری پژاک قرار میگیرد در خواست کمک از پاسگاه مجاور دارند

 

بر اساس گفته همکاران شهید ادهم رسته نیا؛ روز قبل از شهادت غسل شهادت کرده بود و روز درگیری شهید ادهم با یک دستگاه موتور سیکلت با تجهیزات و در مسیرکمک به پاسگاه مجاور در وسط راه به کمین نیروهای پژاک برخورد می کند. وی به آن سربازی که همراهش بود می گوید که تو اینجا باش و خودش به منطقه درگیری می رود، همیشه می‌گفت: خودم جانم را فدا می‌کنم ولی نمی‌توانم ببینم دست سربازی خش بیوفتد، این سربازها دست من امانت هستند.

شهید ادهم رسته نیا فرمانده پاسگاه تخته والان مرزبانی کردستان پانزدهم شهریور ۹۰ در درگیری با گروهک تروریستی پژاک به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

مصاحبه از -فریبا مرادپناه    

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد