مدیرجهاد کشاورزی اسلام آبادغرب مطرح کرد:

آمادگی جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب برای برداشت گندم/ کشاورزان شهرستان مراقب آتش سوزی در مزارع خود باشند

کد خبر: 305850
|
18:55 - 1399/03/17
نسخه چاپی
آمادگی جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب برای برداشت گندم/ کشاورزان شهرستان مراقب آتش سوزی در مزارع خود باشند
مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب از شروع برداشت گندم از ۲۵ خرداد ماه در شهرستان خبر داد و گفت یازده اکیپ نظارتی بر کمباین ها، کار افت و ریزش آنها و وضعیت کیفی این ماشین ها را بر عهده دارند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  مهندس کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بارند گی‌های مناسب در سال زراعی کنونی گفت:  پیش بینی می شود  ۸۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود که از این میزان ۷۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان است.


  وی از شروع برداشت گندم توسط کمباین از ۲۵ خرداد ماه در شهرستان خبر داد و گفت: یازده اکیپ نظارتی بر کمباین‌ها، کار افت و ریزش آنها و وضعیت کیفی این ماشین‌ها را بر عهده دارند.


  مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب  با اشاره به آمادگی جهاد کشاورزی برای تامین سوخت کمباین‌ها، گفت: با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، به هر کمباین سه هزار لیتر در هر ده روز کاری در سال زراعی گذشته اختصاص یافته بود که امیدواریم همین سهمیه در سال زراعی جاری اختصاص یابد.
 
 وی تاکید کرد: تمامی مراکز خرید گندم از سوی اداره  غله ، تعاون روستایی و جهاد کشاورزی جهت خرید به موقع گندم آماده است که امید است بتوانیم در اسرع وقت تمامی گندم‌ کشاورزان را خریداری کنیم.

 

  مهندس کامران کریمی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به‌ احتمال وقوع آتش سوزی در مزارع گندم و جو در این شهرستان هشدار داد و بر توجه ‌کشاورزان در رعایت نکات ایمنی تأکید کرد.

 

 وی افزود: همه ساله با شروع فصل برداشت محصول گندم و جو که با موسم گرما همراه است، شاهد بروز آتش سوزی در بسیاری از مزارع کوچک و بزرگ شهرستان بوده و خسارات وارده به این مزارع، گاهی به حدی زیاد است که کل مزرعه از بین می رود.

 

 ایشان نبود جاده های دسترسی به مزارع را از مهمترین موانع جلوگیری از حریقهای اتفاق افتاده در سنوات گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ایجاد جاده های دسترسی بین مزارع هنگام وقوع آتش سوزی، پیش بینیهای لازم را انجام دهند.


 کریمی عنوان کرد: از مهمترین نکاتی که ‌همواره به ‌کشاورزان هشدار داده می ‌شود مراقبت و محافظت از مزارع آماده برداشت است که کشاورزان باید بطور نوبتی از مزارع خود محافظت کنند تا از بروز آتش سوزی جلوگیری و در صورت مشاهده ‌آتش مراتب سریعا به آتش نشانی گزارش شود.


  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از کشاورزان خواست حوضچه‌های آب را در زمان برداشت همواره پر از آب نگاه دارند تا در صورت نیاز، از این مخازن برای آبگیری تانکرهای آتش نشانی استفاده شود.


 مهندس کریمی خاطر نشان کرد: تراکتورهای محلی نیز در حالت آماده باش نزدیک مزارع باشند تا د رصورت بروز آتش‌سوزی از این وسایل هم بتوان به ‌عنوان نیروهای کمکی استفاده کرد.


 وی علت اغلب آتش سوزیها در مزارع را عدم توجه رهگذران، پرتاب ته سیگار روشن، آتش زدن کاه و کلش  و همچنین وجود اجسام براق در مزارع دانست. و از کشاورزان شهرستان  خواست، از آتش زدن بقایای گندم خودداری نمایند تا موجبات ضرر و زیان به دیگر کشاورزان و منابع طبیعی را فراهم نکنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها