در بیست و یکمین جلسه ستاد مدیریت ویروس کرونا مطرح شد؛

سلامت اسلام آبادغرب در وضعیت قرمز/تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان

کد خبر: 305867
|
15:33 - 1399/03/25
نسخه چاپی
سلامت اسلام آبادغرب در وضعیت قرمز/تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان
در بیست و یکمین جلسه ستاد مدیریت ویروس کرونا، سلامت اسلام آبادغرب در وضعیت قرمز اعلام شد و بر تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر،  بیست و یکمین جلسه ستاد مدیریت ویروس کرونا در سالن جلسات شهدای مرصاد فرمانداری به ریاست حیدری فرماندار اسلام آباد غرب برگزار گردید.

 

 درابتدای این جلسه دکتر نادری دبیر ستاد و رئیس شبکه بهداشت شهرستان با مروری بر مصوبات جلسات قبل گفت: وضعیت سلامت شهرستان در وضعیت قرمز است و تاکنون آمار مبتلایان به کرونا به بیش از 350 نفر و 12 فوتی رسیده است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد: رعایت سه اصل مهم؛ ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی و شستن دستها ازعوامل مهم پیشگیری از کرونا هستند.

 

 در ادامه جهانبخش حیدری فرماندار و رئیس ستادپیشگیری و مدیریت کرونا با تاکید بر آگاه سازی مردم جهت اجرای طرح " هر خانه یک پایگاه سلامت" اظهار کرد: در این طرح از هر خانواده یک نفر عضو سامانه سیب می شود که باید بر سلامت دیگر اعضای خانواده نظارت نماید که این امر باعث افزایش سطح سواد سلامت مردم ، افزایش مشارکت مردم و بالا رفتن خود مراقبتی و کاهش مراجعه مردم به پزشک و شبکه بهداشت و درمان می گردد.

 

فرمانداراسلام آبادغرب در این جلسه با عنوان کرد:  مردم‌  از برگزاری اجتماعات به هرشکلی در مراسمات شادی و عزا(تشییع، تدفین و ختم)خودداری نمایند چون این اقدامات با رعایت کمترین اصول بهداشتی انجام شده و همین امر باعث به مخاطره افتادن سلامت مردم و شیوع این بیماری در سطح شهرستان می شوند.

 حیدری با اشاره به سیرصعودی ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه و به ویيه در شهرستان اسلام آبادغرب گفت: گرچه بخاطر برخی رسومات و تعصبات با مقاومت  اجتماعی روبرو هستیم اما مسئله سلامت جامعه بر هر امری مقدم است لذا باید دفن افراد مبتلا به کرونا در کنار موازین شرعی در چارچوب دستورالعمل های بهداشتی انجام گردد و مراسمات با حضور کمترین افراد از اعضای درجه یک خانواده  برگزار شود.

 

فرماندار اسلام آبادغرب با اشاره به کانونهای پرخطر بیماری کرونا نظیر؛ بانکها، شماره گذاری خودرو، مراکز پیشخوان، تاکسی ها و تعاونی های حمل و نقل عمومی بین شهری، رستوران ها، آرامستان ها، فروشگاه ها، باشگاه های ورزشی، آرایشگاه، خبازی ها و صنوف مختلف، بیان داشت: آرامستان ها در مراسمات و پنج شنبه ها تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد و بانک ها و دیگر ادارات  و مراکز دولتی و خصوصی تمهیداتی بیندیشند و در صورت امکان شرایط دورکاری را فراهم نمایند و در غیر این صورت سیستم نوبت دهی و فاصله گذاری اجتماعی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اولیت قرار گیرد تا چرخه انتقال ویروس کرونا را متوقف نمایند.

 

وی بر تشدید نظارت های در اماکن عمومی و خدماتی که ارباب رجوع دارند و همچنین محیط های کارگری تولیدی ها و کارنجات سطح شهرستان تاکید نموده و اعلام کرد: ممنوعیت بازگشایی تالارها و مساجد فعلا ادامه دارد و مردم از مراجعه به پارک ها و تفرجگاهها خودداری نمایند.

 

حیدری گفت: برای آگاه سازی مردم از وضعیت هشدار قرمز شهرستان و طرح هر خانه یک پایگاه سلامت از ظرفیت بزرگان و افراد تاثیرگذار، سمن ها و اصحاب رسانه شهرستان استفاده شود و کمیته نظارت فعالتر از گذشته ظاهر شود و همه کارکنان دولت باید سفیر سلامت باشند و این سه اصل بهداشتی؛ فاصله فیزیکی، زدن ماسک و شستن دستها را رعیت نمایند.

فرماندار شهرستان اذعان داشت: روستاهای دارای آلودگی در اولویت قرار گیرد و اگر روستایی آمار بالای مبتلایان به کرونا دارند  دهیاران توجیه شوند که روستاهای اطراف از ارتباط گیری خودداری نموده تا زنجیره انتقال ویروس کرونا کنترل شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد