مقام وزارت بهداشت ترامپ:

شمار واقعی مبتلایان کرونا در آمریکا می‌تواند تا ۱۰ برابر رقم فعلی باشد

کد خبر: 305911
|
17:27 - 1399/04/06
نسخه چاپی
شمار واقعی مبتلایان کرونا در آمریکا می‌تواند تا ۱۰ برابر رقم فعلی باشد
رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت، آمارها نشان می‌دهد که تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور می‌تواند تا ۱۰ برابر رقم اعلام‌شده فعلی باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا داده‌های جدیدی منتشر کرد که بر اساس آن، تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا می‌تواند تا ۱۰ برابر آمار فعلی باشد.

 
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «رابرت ردفیلد» مدیر این مرکز روز جمعه گفت، «بهترین برآورد» حاکی از این است که «به ازای هر مورد گزارش شده، در حقیقت ۱۰ مورد دیگر آلودگی نیز وجود داشته است».
 
وی با اشاره به نمونه‌های خون جمع‌آوری شده از سرتاسر آمریکا گفت، «از آنجا که در ابتدا تعداد تست‌های گرفته شده از افراد جوان‌تر و فاقد علائم ناکافی بودند، به نظر می‌رسد مهم است این را درک کنیم که احتمالاً بین ماه‌های مارس، آوریل و مه، تنها ۱۰ درصد از افراد مبتلا را شناسایی کرده‌ایم».
 
بر اساس گفته‌های ردفیلد، این برآورد نشان می‌دهد تا کنون ۶ درصد از کل جمعیت آمریکا ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.
 
با این‌که آمریکا بیش‌ترین تعداد تست کرونا در میان کشورهای جهان را انجام داده‌ است، این تعداد نسبت که کل جمعیت اندک و در ایالت‌های مختلف به صورت ناهمگن انجام شده‌اند.
 
پیش از این رئیس مؤسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد پیش‌بینی کرد که تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ظرف سه ماه آینده و تا ماه سپتامبر به ۲۰۰ هزار نفر برسد.
 
«آنتونی فائوچی» عضو ارشد کارگروه کرونای کاخ سفید نیز چندی پیش با بیان اینکه آمریکا هنوز در موج اول کرونا قرار دارد، گفت افزایش موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا را نمی‌توان با افزایش آزمایش‌ها توجیه کرد.
 
 «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال، روز پنجشنبه در انتقاد از شیوه مدیریت کرونا توسط دولت آمریکا گفت: «ترامپ مثل بچه‌ای است که نمی‌تواند باور کند این اتفاق برای او افتاده است. خب، این همه‌گیری برای او اتفاق نیفتاده، برای همه ما اتفاق افتاده و وظیفه او ناله و شکایت کردن نیست؛ وظیفه او این است که کاری در این خصوص انجام دهد».
 
انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها