‍ فرماندار اسلام آبادغرب مطرح کرد:

ضرورت محدودیت مجالس ترحیم و عروسی در اسلام آبادغرب

کد خبر: 305934
|
13:02 - 1399/04/12
نسخه چاپی
ضرورت محدودیت مجالس ترحیم و عروسی در اسلام آبادغرب
‍ فرماندار اسلام آباد غرب گفت: در راستای مقابله جدی با کرونا مجالس عزاداری، ترحیم و عروسی باید محدود شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، بیست و سومین جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اسلام‌آباد غرب به ریاست حیدری فرماندار این شهرستان برگزار گردید .

 در این جلسه فرماندار اسلام آباد غرب عنوان داشت: یکی از علل اصلی بالارفتن آمار کرونا در شهرستان برگزاری مراسم ختم و یا جشنهای عروسی می‌باشد که در این خصوص انتظار میرود مردم شریف شهرستان با ستاد مقابله با کرونا همکاری مسئولانه و لازم را داشته باشند و از انجام و حضور در اینگونه مراسمات جداخودداری نمایند.

وی افزود: صاحبان چاپخانه ها و سایر مراکز انتشاراتی از این پس از چاپ اعلامیه های ترحیم  تا اطلاع ثانوی خوداری نمایند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در این زمینه تذکرات و تاکیدات لازم ‌را معمول خواهد داشت و اگر در این ارتباط عدم همراهی و بی توجهی ازهر چاپخانه‌ای مشاهده شود برخورد قانونی خواهد شد.


 رییس ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان اسلام آباد غرب تاکید کرد: هیچ دانشگاهی حق برگزاری امتحانات را نداشته و قطعا برگزاری امتحانات بصورت حضوری خلاف وضعیت قرمز شهرستان و پروتکل های مبارزه با کرونا می‌باشد و در صورت مشاهده پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.


 حیدری اذعان داشت: برابر اعلام سراسری از پانزدهم تیرماه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده اجباری میشود انتظار دارد شهروندان عزیز به منظور مراقبت از سلامتی خود و دیگران حتما این مهم را مورد توجه جدی قرار دهند  و به آن عامل باشند.


 جهانبخش حیدری گفت: تمام کارکنان ادارات باید ماسک داشته باشند و به ارباب رجوعانی که بدون ماسک به ادارات مراجعه میکنند هیچ خدماتی داده نشود همچنین اماکنی همچون داروخانه‌ها، بانکها ( در کنار استامپ حتما باید الکل باشد و خودکارها از سر میزها برچیده شوند) ، خبازیها، دفاتر پیشخوان ، حمل و نقل درون شهری ( هر تاکسی مجاز به سوار نمودن ۳ مسافر می‌باشد ) باید تمام پروتکل های مرتبط با مقابله با کرونا را رعایت نمایند و در صورت مشاهده تخلف و اعلام گزارش در این خصوص به جد برخورد خواهد شد .


 دکتر نادری ریاست شبکه بهداشت شهرستان در این جلسه عنوان کرد: تا کنون ۲۶۵۵ نفر برای انجام تست کرونا به اورژانس و مرکز ۱۶ ساعته مراجعه نموده‌اند که از این مراجعین تست ۶۷۲ نفر مثبت اعلام شده که ۲۲ نفر از این افراد فوت شده اند اما ۳۵ نفر در شهرستان تدفین شده اند وی ادامه داد : مصوب شده که فقط از افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای می‌باشند نمونه گیری به عمل آید.


نادری اذعان داشت : مهندس حمیدی‌تبار شهردار اسلام‌آباد غرب مانند همیشه پای کار بوده و برای جابجایی بیماران کرونایی آمبولانس مخصوص در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار داده است ، همچنین سردخانه اختصاصی برای افرادی که جانشان را در اثر کرونا از دست داده‌اند در نظر گرفته اند.

گفتنی ست؛ در این جلسه دکتر رفیعی رئیس فوریتهای پزشگی استان کرمانشاه حضور داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد