سندی برای مجازات سران جنایتکار آمریکا

اقرار صلح‌بانان حقوق بشر بر خبط فاحش آمریکا در ترور « شهیدحاج قاسم»/ آمریکا «مجرم» شد

کد خبر: 305953
|
10:00 - 1399/04/18
نسخه چاپی
اقرار صلح‌بانان حقوق بشر بر خبط فاحش آمریکا در ترور « شهیدحاج قاسم»/ آمریکا «مجرم» شد
اقرار گزارشگر ویژه سازمان ملل بر غیرقانونی بودن حمله به کاروان سردار شهید سلیمانی سندی مضاعف بر مجازات سران جنایتکار آمریکا شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به نقل ازمرصادنیوز, «واشنگتن نتوانسته مدارک کافی از تهاجم قریب‌الوقوع یا در حال انجام به منافعش را ارائه کند تا حمله به کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد را توجیه نماید»؛ اینها اظهارات صریح «اَگنِس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل است که جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقانونی خواند.

وی در گزارش خود عنوان کرده که مقامات آمریکایی نتوانستند مدارک کافی دال بر تهاجم قریب‌الوقوع به منافع خود – که ترامپ آنرا بهانه حمله به کاروان سردار سلیمانی و همراهانش کرده بود- را ارائه دهند و این عمل را نقض منشور سازمان ملل متحد اعلام کرده و خواستار اعمال قوانین حسابرسی و مقررات سخت‌تر درباره کشتار به وسیله پهپادهای تهاجمی شده است.

هرچند کالامارد درصدد ارائه یافته‌های خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل است، اما همگان می دانند اقدامی علیه آمریکای جنایتکار که سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی تحت امر آن هستند، انجام نخواهد شد؛ با این حال اقرار به محکومیت آمریکا به تنهایی حق مجازات را برای مقامات جنایتکار محفوظ می دارد.

آمریکا با اعلام سازمان ملل در غیرقانونی بودن ترور سردار سلیمانی مجرم می‌شود

دکتر حنیف غفاری، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: خانم کالامارد ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارشی رسماً اعلام کرد که جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران وی غیرقانونی بوده و نقض منشور ملل متحد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه البته از ابتدای موضوع نیز محرز بود و نیاز به اعلام سازمان ملل نداشت، افزود: در آن زمان گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد این اقدام غیرقانونی است همچنین به اقرار وزیر دفاع آمریکا و رئیس پنتاگون شواهدی مبنی بر اینکه اقدامی قریب الوقوع علیه نیروهای آمریکا درحال انجام بوده، وجود نداشته با این حال ترامپ دستور این کار را داد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: مقامات آمریکایی‌ها سعی کردند این را به عنوان حمله پیش‌دستانه اثبات کنند، اما از لحاظ حقوقی مستنداتی برای اثبات ادعای خود نداشتند و این مسئله مشخص بود که جنایت آمریکا غیرقانونی و مغایر با منشور ملل متحد بوده است.

غفاری درباره اثرات وضعی و حقوقی این اعلام سازمان ملل گفت: عمل آمریکا غیرقانونی بوده و به معنی جرم است و ما با آمریکا به عنوان مجرم مواجه هستیم و سرانجام کار نیر مجازات خواهد بود، بنابراین باید منتظر مجازات آمریکا باشیم و این مجازات متناسب با جرم باید در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: شاکیان این پرونده صدها میلیون نفر انسان در سراسر دنیا هستند که به حاج قاسم ارادت دارند و نیز وابستگان به محور مقاومت و افرادی که ایستادگی حاج قاسم را در برابر داعش عامل اصلی ایجاد صلح در منطقه می دانستند که البته همین گونه نیز بوده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: پس با صدها میلیون شاکی مواجه هستند که حاضر نیستند از شکایت خود دست بردارند بنابراین مجازات متناسب با جرم برای مقامات امریکایی از جمله رئیس جمهور، رئیس پنتاگون، رئیس ارتش و وزیر امور خارجه باید اعمال شود.

غفاری افزود: افکار عمومی  دنیا و افرادی که در انتقام خون حاج قاسم متعهد هستند نه منتظر تصمیم سازمان ملل و نه دادگاه لاهه هستند زیرا اثبات شده به دلیل نفوذ آمریکا گامی علیه این کشور بر نخواهند داشت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: مسلما این حق مجازات محفوظ است و امیدواریم این مجازات هم اعمال شود.

غفاری گفت: گزارش اخیر سازمان ملل تاثیری در پیشبرد و جلوگیری از این روند ندارد زیرا زمان زیادی است که سازمان ملل و نهادهای بین المللی اهمیت خود را از نظر حقوقی و راهبردی نزد ملت‌های آگاه دنیا از دست داده اند با این حال این اذهان سند مضاعفی مبنی بر این است که حق مجازات سران آمریکا محفوظ است و باید در نهایت اعمال شود.

ایران قاطعانه از این حق محفوظ دفاع می‌کند

دکتر حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: اقدام آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی فرمانده جنگ علیه گروه تروریستی داعش و منطقه غرب آسیا غیرقانونی و محکوم بوده، حتی نیروهای نظامی منطقه به نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریست واقف بودند و اسناد و مدارک زیادی به معنای این مسئله وجود داشت، با این حال آمریکا دست به چنین جنایتی زد.

وی افزود: در زمانی که سربازان ایرانی در یک سفر رسمی به دعوت نخست وزیر عراق برای موضوع صلح در منطقه عازم عراق شدند آمریکا دست به ترور حاج قاسم زد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: همانطور که دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ایران ترامپ را متهم به ترور غیرقانونی سردار سلیمانی کرده عوامل سازمان ملل هم توانستند با طرح این ادعا و عدم توانایی آمریکا در پاسخگویی به این موضوع اثبات کنند که آمریکا هیچ محمل قانونی برای این اقدام نداشته و فرمانده ضدتروریست یک کشور درگیر با تروریست را به شهادت رساند.

ترقی گفت: با توجه به اینکه آمریکایی ها نتوانستند مستنداتی مبنی بر این اقدام برای جلوگیری از حمله سردار سلیمانی به منافع آمریکا ارائه دهد آمریکا محکوم به ارتکاب جنایتی بزرگ است.

وی افزود: سردار سلیمانی در یک سفر رسمی به دعوت نخست وزیر عراق برای یک موضوع صلح آمیز در منطقه سفر کرده و آمریکا باید در دادگاه ایران و دادگاه بین الملل پاسخگوی این جنایت باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه از این شکایت دفاع خواهد کرد.

اقرار صلح‌بانان حقوق بشر بر خبط فاحش آمریکا در ترور « شهیدحاج قاسم»/ آمریکا «مجرم» شد

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها