تجهیز یک حلقه چاه آب شرب در شهر حمیل

کد خبر: 305968
|
15:18 - 1399/04/25
نسخه چاپی
 تجهیز یک حلقه چاه آب شرب در شهر حمیل
اسلام آبادخبر: سرپرست اداره آبفا شهر حمیل از تجهیز یک حلقه چاه آب شرب در این شهر خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به همت پرسنل اداره آبفا بخش حمیل و به منظور مقابله با کم آبی این شهر یک حلقه چاه آب شرب در شهر حمیل تجهیز شد.

 مهدی آزادی نیا سرپرست اداره آبفا بخش حمیل در اینخصوص بیان نمود: با توجه به توسعه شهر و رشد جمعیت و نیاز به منابع آب جدید، اداره آبفا این بخش به تجهیز یک حلقه چاه اقدام نمود.که با قرار گرفتن این چاه در مدار بهره برداری از مشکلات تامین آب کاسته و باعث ارتقاء کمی و کیفی آب شرب شهر می شود.
 
 وی افزود: پروژه حفاری این چاه به عمق ۹۰ متر و لوله گذاری به قطر ۱۲۵ میلی متر و از نوع فولادی، و همچنین نصب یک الکترو موتور شناور ۳۰ کیلو واتی انجام شده است.
 
سرپرست آبفا حمیل خاطر نشان کرد: حداکثر ظرفیت آبدهی چاه جدید در زمان پمپاژ ۱۸ لیتر بر ثانیه است و اکنون آب شرب شهر حمیل و ۵ روستای این بخش از طریق ۲ حلقه چاه تامین می شود.
 
 آزادی نیا در پایان ضمن تقدیر از مشترکین فهیم بخش حمیل درخواست نمود که با توجه به گرمای فصل تابستان و همچنین لزوم رعایت موارد بهداشتی در زمان شیوع بیماری کرونا در مصرف بهینه آب مدیریت نمایند تا تابستان امسال را با کمترین مشکل  پشت سر بگذاریم.
 
  شهر حمیل دارای ۵۲۰ اشتراک آب و جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰ نفر می باشد.
 
شایان ذکر است؛ روز گذشته جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آباد غرب با همراهی مهندس اسماعیلی سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب،  سرپرست امور آبفای شهرستان و بخشدار مرکزی از روستاهای چشمه ولگه و چشمه سنگی بازدید به عمل آوردند.
 
 در این بازدید حیدری فرماندار شهرستان بیان نمود: لازمه توسعه روستاها افزایش امکانات و خدمات زیر بنایی است و خروج از وضعیت فعلی، کار و تلاش جهادی همه جانبه دستگاههای اجرایی و همکاری مردم را می طلبد.
 
 در ادامه مهندس اسماعیلی اظهار داشت: مشکلات آبرسانی به این روستاها به دلیل صعوبت در کار می باشد و لازمه حل مشکلات فوق همکاری و همراهی روستائیان عزیز می باشد. وی همچنین از اهالی روستا خواست تا همکاری لازم را در راستای حل مشکل آبرسانی روستا با آبفای شهرستان را داشته باشند.
 
 در پایان این بازدید سرپرست معاونت بهره برداری آب از مخزن ۲۰۰۰ هزار متر مکعبی بدره ای بازدید نمود و سید اصغر صفوی سرپرست امور آبفای شهرستان، به شرح گزارشی از مراحل انجام شده، مسائل و مشکلات موجود در کار پرداخت و افزود: تکمیل و به بهره برداری رسیدن پروژه فوق گامی مهم در راستای رفع مشکل آبرسانی شهر می باشد.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد