هشدارهاي نیروی انتظامي ويژه جلوگیری از سرقت منزل

کد خبر: 305994
|
11:49 - 1399/05/05
نسخه چاپی
هشدارهاي نیروی انتظامي ويژه جلوگیری از سرقت منزل
فرماندهي انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب گفت: براي جلوگيري از سرقت منزل از شهروندان خواست ضمن رعايت نكات ايمني ، هشدارهاي نيروي انتظامي در اين خصوص را جدي بگيرند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از معاونت اجتماعی  نيروي انتظامي، سرهنگ یاری گفت: در بررسي هاي انجام شده توسط كارشناسان انتظامي مشخص شده كه اكثر سارقان منازلي را براي سرقت انتخاب مي كنند كه ايمني كمتري دارند لذا هرچه تجهيزات ايمني بيشتر باشد امكان سرقت نيز كاهش مي يابد.


وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم که تاحد امكان از خالي گذاشتن منزل خودداري و براي اطمينان بيشتر بر روي ديوارها، كليه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگير و پاسيو حفاظ محكم و مقاوم نصب كنند و از قرار دادن كليد زير جاكفشي، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسي خودداري كنند.
 
 
سرهنگ یاری اذعان داشت: تجهيز درب پشت بام به حفاظ نرده اي و قفل آويز مطمئن و قفل كردن تمام درب ها هنگام خروج از منزل ، تعويض توپي قفل درب هاي ورودي در صورت تغيير محل سكونت يا مفقود شدن كليد يدك منزل لازم و در اختيار نگذاشتن كليد منزل در دسترس افراد غير مطمئن از ديگر توصيه هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت منزل است.


وی ادامه داد: از قرار دادن چهارپايه و نردبان در حياط منزل بويژه در كنار ديوار خودداري و درب هاي ورودي و داخل منزل به سيستم هشدار دهنده مجهز شود و جهت نگهداري وجوه نقد و اشياء قيمتي جهت جلوگيري از سرقت اموال از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنند.
 

مسئول مربوطه در خصوص نکات ایمنی قبل از مسافرت گفت: ه ضمن بازگو نكردن برنامه سفر به افراد ناشناس از همسايگان يا اقوام مورد اطمينان درخواست شود از منزل مراقبت كنند، ر مواقع خالي بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ يك اتاق به مدت طولاني و مستمر خودداري و از كليد هاي زمان دار خودكار استفاده شود و نسبت به خودروها و موتورسيكلت هاي متوقف در نزديكي منزل بي تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشكوك، شماره و ساير مشخصات آنها را يادداشت و به مراكز 110 پليس اطلاع دهيد.
 
 

وی در پایان افزود: :سارقان منازلي را كه از ساختمان هاي ديگر دورتر، فاقد حفاظ، داراي ساكنان كم و مسن بوده و بر اساس شناسايي قبلي آنها دسترسي به راه هاي فرار در آن بيشتر است را براي سرقت انتخاب مي كنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد