افتتاح طرح پرواربندی ۵۰۰ راسی بره در روستای منوری دیزگران بخش حمیل

کد خبر: 306000
|
18:59 - 1399/05/07
نسخه چاپی
افتتاح طرح پرواربندی ۵۰۰ راسی بره در روستای منوری دیزگران بخش حمیل
اسلام آبادخبر: طرح پرواربندی بره ۵۰۰ راسی در روستای منوری دیزگران بخش حمیل شهرستان اسلام آباد غرب با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، بخشدار و رئیس بانک کشاورزی حمیل افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارشاسلام آباد خبر، کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در مراسم افتتاح این پروژه گفت: ظرفیت پروژه پرورش بره پرواری آقای اورنگ ملکوتی را  ۵۰۰ رأس درهردوره و با تولید ۳۰ تن گوشت قرمز در سال و اشتعالزایی ۵ نفر بطور مستقیم عنوان کرد.

کریمی خاطر نشان کرد: شهرستان اسلام آباد غرب دارای ۳۸۰ هزار راس دام سبک و سنگین بوده که میزان تولید سالیانه گوشت قرمز در شهرستان  ۴۵۰۰ تن می باشد.

 در ادامه جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان عنوان کرد: جهاد کشاورزی یکی از مهمترین نهادها در راستای توجه به محرومیت زدایی در روستاها به خصوص طرح های توسعه ای و اشتغالزایی در سطح روستایی است که با واگذاری تسهیلات روستایی شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

وی افزود: امسال که از سوی  مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده امیدواریم با افتتاح و بهره برداری از طرح های کشاورزی، دامداری و دامپروری بتوانیم در جهش تولیدات دامی و توسعه شهرستان به خصوص اشتغالزایی جوانان، گام های موثری برداریم.

مسئول مربوطه ادامه داد: اجرای طرح های دامداری و دامپروری می تواند علاوه بر افزایش سطح تولیدات دامی باعث اشتغالزایی جوان جویای کار در این شهرستان نیز خواهد شد.

در پایان  ملکوتی مجری طرح  میزان سرمایه هزینه شده در این پروژه را ۳ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از این مبلغ یک  میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات و  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم آورده خود را جهت تکمیل ساخت و خرید دام  در این طرح هزینه کرده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها