تاملی بر دستاوردهای نظامی و دفاعی ایران اسلامی؛

مزرعه موشکی ایران و حیرت ابرقدرتها/ استکبار به ناچار باید ایران را به عنوان یک قدرت نظامی بپذیرد

کد خبر: 306019
|
14:35 - 1399/05/14
نسخه چاپی
مزرعه موشکی ایران و حیرت ابرقدرتها/ استکبار به ناچار باید ایران را به عنوان یک قدرت نظامی بپذیرد
با نگاهی به قدرت دفاعی ایران اسلامی به خوبی باید دریافت که چرا آمریکا و اسرائیل با وجودی که دارای پایگاه های متعددی در منطقه هستند اما هیچ گاه جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را ندارند.

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازکردتودی، با گذشت بیش از 4 دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد پیشرفت کشور در بخش های مختلف نظامی هستیم که نشان از افزایش قدرت بازدارندگی در کشور و بخصوص در نوارهای مرزی دارد.

نمونه این پیشرفت ها را طی رزمایش بزرگی که در هفته گذشته و در منطقه خلیج فارس برگزار شد مشاهده کردیم که برای نخستین بار در جهان شلیک موشک از زیر زمین و بدون نیاز به سکوی شلیک بود که امکان فعالیت جاسوسی دشمن را نیز به طور کامل از بین می برد.

شلیک موشک بالستیک از زیر زمین به عنوان یکی از دستاوردهای قابل نمایش کشور محسوب می شود که انگشت حیرت را بر دهان تمامی رسانه های وابسته به غرب و استکبار جهانی قرار داد و حال آنکه این فقط بخشی از قدرت بازدارندگی کشور بوده است.

انتشار عکس هایی از پایگاه هوایی العدید، مقر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این رزمایش از دیگر دستاوردهای توان نظامی و دفاعی ایران اسلامی به شمار می آید که در این رزمایش خود را به خوبی نشان داد و دشمن نتوانست در برابر آن واکنشی از خود نشان دهد.

ساخت انواع زیردریایی ها و تولید انواع قایق های تندرو با اتکاء به توان داخلی و برخورداری از تولید ملی از جمله دیگر دستاوردهایی است که نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز همانند ان وجود ندارد.

با نگاهی به قدرت دفاعی ایران اسلامی به خوبی باید دریافت که چرا آمریکا و اسرائیل با وجودی که دارای پایگاه های متعددی در منطقه هستند اما هیچ گاه جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را ندارند.

به راستی باید گفت انها خود به خوبی می دانند که قدرت دفاعی کشور ما امروز به جایی رسیده است که با فشردن یک دکمه شلیک می تواند تمامی پایگاه های نظامی آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد آنگونه که دیدیم پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چه ضربه مهلکی به بزرگترین پایگاه نظامی امریکا در کشور عراق وارد شد.

این در حالی است که ایران اسلامی از بیان هدف قرار دادن پایگاه های نظامی آمریکا ابائی ندارد و بدون ترس از پاسخ احتمالی دشمن اقدام به اجرای عملیات نظامی در منطقه می کند.

در همین رابطه خوب است نگاهی بیاندازیم به سرنگون کردن هواپیمای بدون سرنشین و جاسوسی گلوبال هوک آمریکایی که در مرز ایران اسلامی با اصابت موشک های ساخت ایران ساقط شد و سردمداران آمریکایی نمی توانستند در واکنش به این اقدام نظامی حرکتی از خود بروز دهند.

به راستی کدام یک از کشورهای منطقه و حتی جهان جرات مورد هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکایی ها و حتی هواپیمای بدون سرنشین آنان را داشته و دارند؟ این اگر نشان دهنده قدرت نظامی و توان بازدارندگی ایران اسلامی  نیست، پس چیست؟

اگر امروز دولتمردان ایران اسلامی می توانند در مجامع بین المللی از سر اقتدار و قدرت سخن بر زبان آروند نه به خاطر برخورداری از دیپلماسی های لبخند و مذاکره بلکه به واسطه قدرت دفاعی و توان نظامی کشور است که راه را بر دشمنان بسته و مانع از جرات جسارت آنان خواهد بود که در غیر اینصورت آنان اصلا نه در مجامع بین الملل و نه در پای میزهای مذاکره با ما نمی آمدند.

این اقتدار و توانمندی در حالی در ایران اسلامی شکل گرفته است که جوانان برومند این سرزمین در طول 8 سال دفاع مقدس از کمترین امکانات نظامی برخوردار نبودند و رژیم طاغوت با وابستگی های نظامی که ایجاد نموده بود راه را بر خلاقیت و توانمندی جوانان این کشور بسته بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی و با غیرت و اراده الهی سرداران توانمندی چون شهید طهرانی مقدم در طول سال های دفاع مقدس صنعت موشکی ایران اسلامی کلید خورد و پس از ان شکوفایی موشکی و قدرت بازدارندگی نظامی پدیدار شد.

ساخت جنگنده های داخلی از جمله کوثر و صاعفه از دیگر دستاوردهای نظامی کشور محسوب می شوند که نه تنها نشان از قدرت پدافندی که نشان از قدرت آفندی ایران اسلامی نیز دارند که می تواند هر نوع تهدیدی را در نطفه خفه کند.

به عنوان نمونه جت جنگنده کوثر جنگنده ای کاملا بومی و ساخت داخل است و نشان می دهد تحریم‌ها علیه ایران بی اثر بوده و کشورمان با قدرت در مسیر اعتلا و پیشرفت قرار دارد.

جنگنده صاعقه نیز به عنوان یک جنگنده بومی در دو نسل طراحی و ساخته شده است. 

دانش طراحی و ساخت جنگنده‌ها یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین فناوری‌های جهان است، این دانش در زمره علوم‌های تک قرار می‌گیرد که تنها در اختیار چندین کشور قرار دارد و کشورمان ایران نیز در زمره این کشورهای صاحب دانش طراحی و ساخت هواپیماها به خصوص جنگنده‌ها قرار دارد.

اصلی‌ترین ماموریت صاعقه پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای سطحی مستقر در میدان رزم است. صاعقه توانایی حمل انواع بمب‌های سقوط آزاد و راکت را داراست. این جنگنده برای درگیری‌های هوایی نیز تکامل پیداکرده و با نصب یک موشک سایندوایندر در دو سر بال‌های خود این توانایی را پیدا می‌کند. موشک‌های ماوریک، مارک ۸۰، سی بی یو و سایر بمب‌های بومی را می‌تواند با خود داشته باشد.

مطالبی که بیان شد تنها بخشی از توان نظامی ایران اسلامی محسوب می شوند که بیان تمامی این امکانات دفاعی در این مختصر نمی گنجد و تنها این موارد به خوبی اثبات کننده سطح افزایش قدرت نظامی و دفاعی کشور هستند که همانند آن در دیگر کشورهای منطقه و حتی جهان نیز دیده نمی شود.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد