مدیرجهاد کشاورزی استان شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد:

افتتاح ۹ طرح در هفته دولت در اسلام آبادغرب/ گزارش عملکرد جهاد کشاورزی شهرستان در شش ماهه اول سال ۹۹

کد خبر: 306054
|
15:31 - 1399/06/02
نسخه چاپی
افتتاح  ۹ طرح در هفته دولت در اسلام آبادغرب/ گزارش عملکرد جهاد کشاورزی شهرستان در شش ماهه اول سال ۹۹
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب از افتتاح ۹ طرح در هفته دولت خبر داد.

  مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در گفتگو بااسلام آباد خبر،  از افتتاح ۹ پروژه بخش کشاورزی در اسلام آباد غرب با اعتبار ۱۹۰۶۵/۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲ نفر خبر داد.

 

وی همچنین عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب در شش ماهه اول سال ۹۹تشریح کرد:

  گلخانه
 
  مهندس کریمی گفت: گلخانه هاي انفرادي؛  سطح زیر کشت گلخانه در سال گذشته  که حدود۱/۲ هکتار بوده با همت و تلاش کارشناسان باغبانی در سطح شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی دهستانها سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان را به  ۲/۵ هکتار رسانده که انتظار میرود که میزان محصولات گلخانه ای در سطح شهرستان به ۸۱۰ تن برسد.

وی افزود:  گلخانه شرکت کوثر؛  تا پایان سال ۹۷ در این شهرستان هیچگونه پیشرفتی نداشته که در سال ۹۸ تنها نیم هکتار به بهره برداري رسانده و در سال جاري با پیگیري هاي که انجام گرفته توسط مسئولین شهرستان بخصوص مدیریت جهاد کشاورزی و فرماندار محترم  شـرکت مذکور اقدام به ستون گذاری  در سطح ۱۴/۳ هکتار نموده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

  زعفران

 مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب گفت:  کشت زعفران تا پایان سال گذشـته در سطح ۱۴ هکتار سـطح زیر کشت زعفران بود که با پیگیري و تلاش و برنامه ریزي همکاران و همت کشاورزان در سال جاري سطح  زیر کشت زعفران در شهرستان به ۲۴ هکتار رسیده است و بیش از ۱۲ کیلو گرم به تولید گل خشک زغفران شهرستان افزوده خواهد شد.  

 

 میزان تولید گندم

وی  با همت و تلاش شبانه روزی کارشناسان در مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در سالی که توسط مقام معظم رهبری بنام سال جهش تولید نامگذاری شده در زمینه تولید گندم این مدیریت توانسته است میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان را نسبت به سال گذشته ۴ هزار تن افزایش دهد؛ یعنی میزان خرید تضمینی گندم  را که در سال گذشته ۶۳ هزار تن بوده آن را به ۶۷ هزار تن در سال ۹۹ برساند.

 

 میزان تولید چغندر قند

کریمی عنوان کرد:   در سال زراعی گذشـته در سطح ۲۸۵۰ هکتار چغندر قند حدود ۱۴۰ هزار تن میزان برداشت از این سـطح بوده و تحویل کارخانه جات گردیده در حالی که در سال زراعی جاری با همت کارشناسان این مدیریت در سال که بنام جهش تولید نامگذاری شده  پیش بینی میشود میزان ۲۰۰ هزار تن چغندر قند تحویل کارخانه قند شهرستان وسایر شهرهای همجوار شود.
 

 میزان تولید عسل
 
وی گفت: میزان تولید عسل در سال گذشته در شهرستان ۱۲ تن بوده که با همت کارشناسان امور دام و اداره ترویج شهرستان با برگزاری کلاسهای ترویجی در این زمینه و آموزش متقاضیان، میزان تولید عسل در شهرستان در سال جاری به ۱۶ تن افزایش یافته است.

 

 مکانیزاسیون 

 مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب بیان داشت:  از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۳ دستگاه تراکتور، ۴۵ دستگاه ادوات دنباله بند و ۴ دستگاه کمباین به ناوگان مکانیزاسیون شهرستان اضافه شده است لازم به ذکر است مبلغ  کل اعتبار تسهیلاتی هزینه شده در این تعداد دستگاه ۶۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

 میزان جذب اعتبارات عمرانی
 
وی افزود:  میزان جذب اعتبارات عمرانی در سال زراعی جاری  به ۲۱۰۹۵/۳ میلیون ریال شامل احداث جاده بین مزارع برای اولین بار در سطح استان به طول ۱۷ کیلو متر، لایروبی و مرمت قنات برای اولین بار در سطح استان به طول ۷۰۰ متر، اجرای سیستم بارانی به میزان ۳۳ هکتار و اشتغال زایی ۷ نفر، اجرای باغ مدرن به میزان ۱/۵ هکتار انجام شده است.

 


 میزان جذب اعتبارات تسهیلاتی در بخش امور دام

کریمی خاطرنشان کرد:  پنج طرح امور دام شامل احداث جایگاه پرورش گوسفند داشتی، بره پرواری، گاوشیری و گوساله پرواری به مبلغ ۴۸۷۰۰ میلیون ریال نیز اجرا شده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد