امام جمعه دالاهو مطرح کرد:

ارادت به امام حسین(ع ) در سراسر دنیا / عزاداری جامعه اهل حق برای سید الشهدا

کد خبر: 306074
|
15:27 - 1399/06/09
نسخه چاپی
ارادت به امام حسین(ع ) در سراسر دنیا / عزاداری جامعه اهل حق برای سید الشهدا
امام جمعه شهرستان دالاهو گفت: خوشبختانه همه ایران و دنیا به امام حسین(ع ) ارادت دارند .

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: خوشبختانه در سراسر ایران و دنیا عشق و ارادت به امام حسین(ع ) دیده می شود و در این شهرستان نیز هیئات و مساجد برنامه‌هایی را به صورت مجالس عزاداری، هیات سینه زنی و زنجیرزنی و نذوراتی که بیشتر به صورت کمک مومنانه پخش می شود، اجرا می کنند.

 

وی افزود: فرقه های مختلف این شهرستان اعم از کوچک و بزرگ، زن و مرد در کنار هم با برنامه و نظم خاصی به عزاداری می‌پردازند.

 

حجت الاسلام ساداتی گفت: البته امسال  شیوع ویروس کرونا بر روی کمیت شرکت کنندگان اثرگذار بوده و عزاداری ها عمدتاً در منازل و در قالب جمع های کوچک تر برگزار می شود به گونه ای که امسال تجمعات بزرگ نداشته ایم.

 

وی عنوان کرد: در چهار هیئت شهر و هیئاتی که در روستاها برگزار می شود، سعی شده تجمع انجام نشود و مسائل بهداشتی نظیر توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در دستور کار قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ساداتی با بیان اینکه برخی از مراسمات نوحه خوانی و سینه زنی نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این 12هیئت فعال سعی شده که از حضور روحانی استفاده شود و زمان سخنرانی نیز به مقتضی مکان در نظر گرفته شود، مداحان اهل حق هم به مداحی می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه همه مذاهب در کنار هم به عزاداری می پردازند، خاطرنشان کرد: مردم اهل حق در شهرستان دالاهو دو تکیه دارند و هرساله نزدیک به بقعه متبرکه مربوط به خود مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع ) را برگزار می‌کنند اما امسال به دنبال شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نشده است با این حال در هیئت های مختلف اهل حق به مداحی و عزاداری برای امام حسین(ع ) می پردازند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها