مهین زمانی فرزند شهید و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسلام آبادغرب:

هفته دفاع مقدس یاد آور رشادت های زنان و مردانی است که ایثار و مردانگی را معنا کردند/خاطره بمباران مردم مظلوم و بیگناه اسلام آبادغرب فراموش ناشدنی ست

کد خبر: 306144
|
11:42 - 1399/07/02
نسخه چاپی
هفته دفاع مقدس یاد آور رشادت های زنان و مردانی است که ایثار و مردانگی را معنا کردند/خاطره بمباران مردم مظلوم و بیگناه اسلام آبادغرب فراموش ناشدنی ست
خانم مهین زمانی فرزند شهید و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسلام آبادغرب گفت: هفته دفاع مقدس یاد آور شهامت ها ، رشادت های زنان و مردانی است که ایثار و مردانگی را معنا کردند.

خانم مهین زمانی فرزند شهید و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو اسلام آباد خبر، هفته دفاع مقدس یاد آور شهامت ها ، رشادت های زنان و مردانی است که ایثار و مردانگی را معنا کردند، هفته دفاع مقدس  را محضر مردم شریف و انقلابی ایران  به ویژه خانواده های معظم شهدا، جانبازان  ، ایثارگران و آزاده های شهرستان  تبریک و تهنیت عرض می نمایم  و سربلندی و عزت  ایران اسلامی را در جامعه  جهانی  از خداوند مسئلت دارم.

 

وی با بیان خاطراتی گفت:  اولین روز جنگ در اسلام ابادغرب در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله هواپیماهای عراقی  آغاز شد دقیقا یادم هست ساعت ۴-۵ عصر تعداد زیادی هواپیمای عراقی در سطح پائین شهر را با بمب های  چتری و خوشه ای که قابل مشاهده بود  مورد هدف وبمباران قرار دادند، اولین جایی که مورد اصابت قرار گرفت پل زنگه محله زندگی وخیابانی که جای هیاهوی کودکی مان بود که غرق در خون و آتش شد در اولین بمباران ده ها وصدها زن ومرد وکودک بی گناه در بمباران های رژیم بعثی به شهادت رسیدند.

مهین زمانی اضافه نمود: این خاطره دردناک تا ابد در ذهنم‌ماندگار شده که در روز اول جنگ سی و یکم شهریور ماه  1359  اسلام آباد توسط جنگنده های عراقی با صدای انفجار وحشتناک   وریختن  بمب های چتری ‌ مورد هدف قرار گرفت و تعدادی از جوانان و نوجوانان  و همشهریان  عزیزمان  غرق در خون با سرهای بی تن وتن های بی سر  شهید شدند.

 


  وی گفت:  مرحوم پدرم (شهید کربلایی خیدان زمانی) شصت و هشت سال سن داشت  دی ماه 1365 بر اثر بمباران درمحل سکونتش پل زنگه  بر اثر اصابت ترکش در ناحیه قلب  به شهادت رسید، کربلایی خیدان  مذهبی و مومن انقلابی  از خیرین بودن تنها چیزی که به ارث گذاشته تقوای بی نظیر ایشان  نماز اول وقت وعبادت که در بین فرزندانش  است.

خانم زمانی در پیش بینی شهادت پدرش گفت: یک فردی پاکدامن قبل از شهادت پدرم خواب دیده  بود که  ابرها از  آسمان کنار رفتند، اسب  سفیدی پایین آمد، کربلایی خیدان  و چند نفری از اهالی محل سوار اسب شدند و به آسمان رفتند و بعدها این خواب تعبیر شد و تمام این افراد به آسمان پرکشیدند و در بمباران هواپیما های بعثی برعلیه مردم بیگناه شهید شدند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان با بیان برگی دیگر از جنایات رژیم بعث عراق گفت: شهین درفش کاویان  در نه سالگی بر اثر بمباران  و افتادن بمب چتری  بر روی منزلشان که مادرش شهیده والیه مهدی پور وبرادر  و دو خواهرش از دست داد در حالیکه  که‌خودش ترکش خورده و غلطان در خون  و به تنهایی نظاره گر مرگ عزیزانش‌ بود، وی به مدت دوماه در بیمارستان بستری بود  و اکنون از جانبازان ۲۵ درصد بنیاد میباشد.

 

وی عنوان کرد: خاطره بمباران مردم مظلوم و بیگناه اسلام آبادغرب فراموش ناشدنی ست، مردم شهر شهیدان مرصاد در طول 8 سال دفاع مقدس و در عملیات مرصاد، 1280 شهید تقدیم انقلاب نموده و در این راه سختی های فراوانی را تحمل کردند و همواره پشتیبان ولایت بوده و خواهند بود، لذا مسئولین نیز باید زمینه رفع مشکلات و خدمتگزاری به این مردم بی ادعا را فراهم نمایند.

 

 خانم زمانی گفت: تلخ ترین خاطراتم در دوران جنگ تحمیلی مربوط به ورود منافقین به اسلام آبادغرب بود که اولین جایی که مورد حمله منافقین قرار گرفت بیمارستان بود که به آتش کشیده شد و جنایت های زیادی در آنجا مرتکب شدند، آزمایشگاه وتخت بیماران و حتی پیکرهای زیادی از بیماران و مجروحان سوزانده شدند و  بر مردم بی دفاع  و حتی کودکان تیر خلاص زدند.

 

وی افزود: با آتش زدن بیمارستان حتی جایی نبود که بیماران در آنجا مدوا شوند حتی دسترسی به یک باند نبود که جلوی خونریزی مجروحین گرفته شود، جایی برای طبابت مجروحین نبود که آنها را جمع آوری وسوق داده شد به طرف روستای تجر ومیرعزیزی جهت مداوا شدن انتقال داده شدند.

 

مهین زمانی درخاتمه عنوان کرد: ملت ایران و به ویژه مردم شهیدپرور اسلام آبادغرب هیچ وقت جنایت صدامیان و منافقین را فراموش نخواهند کرد و با پیروی از ولایت مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته  و دشمنان را ناکام خواهیم گذاشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد