آیت‌الله علما:

مراقب باشیم تاریخ تحریف نشود/ زیارت اربعین منوط به تصمیم ستادملی کرونا

کد خبر: 306152
|
20:48 - 1399/07/04
نسخه چاپی
مراقب باشیم تاریخ تحریف نشود/ زیارت اربعین منوط به تصمیم ستادملی کرونا
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: باید مراقب باشیم تاریخ تحریف نشود زیرا تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: تمام پیغمبران مربیان ما هستند و در این راستا ما باید تربیت شده پیامبران باشیم با این حال بسیاری ادعای امامت و پیغمبری داشتند و امام زمان های زیادی در زندان وجود دارد.

وی افزود: بنا به فرمایش مرحوم علامه طباطبایی تمام روایات و مطالب باید بر اساس قرآن سنجیده شود، اگر با قرآن مطابقت داشت قابل قبول است در غیر این صورت غیر قابل قبول است بنابراین همه کارها باید بر اساس قرآن باشد.

آیت الله علما تصریح کرد: انقلابی که امام راحل هدایت کرد به اذن خداوند مطابق اسلام بود.

وی با بیان اینکه به فرموده امام علی(ع ) تقوا حصن مومن است، عنوان کرد: تقوا در رأس همه فضائل قرار دارد، اگر تقوا باشد فضائل معنا پیدا می کند.

امام جمعه کرمانشاه با یادآوری مناسبتهای پیش رو و با اشاره به اینکه  پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان است، گفت: امام خمینی(ره ) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و رزمندگان عزیز حصر آبادان را شکستند.

آیت الله علما بیان کرد: هفتم مهر روز آتش نشانی و همچنین سالروز شهادت مرحوم هاشمی نژاد است که شمشیری برای انقلاب بود و توسط منافقین به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با گرامیداشت روز جهانی سالمندان گفت: باید احترام سالمندان حفظ شود.

آیت الله علما با بیان اینکه امروزه هم بر روی سیره و سخنان امام‌خمینی(ره ) حساب باز می شود، تصریح کرد: امام راحل در طول هشت سال دفاع مقدس همه از جمله جوانان ۱۶، ۱۷ ساله را به میدان آورد.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری همه این موارد جنبه فرهنگی داشته و نباید تحریف شوند.

آیت الله علما گفت: کجای دنیا رزمنده ای پس از تشکیل زندگی بلافاصله به جبهه می رود و زن جوانش بدون همسر می ماند مراقب باشیم که تاریخ تحریف نشود زیرا رهبر انقلاب نیز بر روی این موضوع اصرار دارند.

وی ارتحال آیت الله ممدوحی را ضایعه ای اعلام و عنوان کرد: آیت الله ممدوحی عمر خود را در راه خدمت به اسلام صرف کرد همچنین به فرموده رهبر انقلاب وی فردی انقلابی و  وارسته بود که حقایق اسلام را تبیین می کرد.

 آیت الله علما با بیان اینکه آیت الله ممدوحی انسانی اخلاقی بود، تصریح کرد: همه مراجع و سران قوا به مناسبت درگذشت آیت الله ممدوحی اطلاعیه دادند و امروز نیز روز عزای عمومی است همچنین روز شنبه بر اساس پروتکل های بهداشتی مراسم گرامیداشت آن شخصیت بزرگوار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال پیاده روی اربعین برگزار نمی شود، افزود:رهبر انقلاب درباره زیارت اربعین فرمودند هر آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد همان باید اجرا شود برهمین مبنا نیز جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس، نیروی انتظامی، بسیج، ارتش و سپاه برگزار شد.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امسال زیارت نامه اربعین را در منازل بخوانیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد