با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب صورت گرفت؛

برگزاری جلسه فنی کشت کلزا در اسلام آبادغرب/تأکید بر افزایش سطح زیر کشت کلزا در شهرستان

کد خبر: 306173
|
13:59 - 1399/07/12
نسخه چاپی
برگزاری  جلسه فنی کشت کلزا در اسلام آبادغرب/تأکید بر افزایش سطح زیر کشت کلزا در شهرستان
با حضور مدیریت و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان جلسه فنی کشت کلزا در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،   جلسه فنی کشت کلزا در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با حضور مهندس کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، معاونت فنی، رئیس اداره تولیدات گیاهی، مسئولین مراکز در  مدیریت شهرستان برگزار شد‌.

 

 در این جلسه مهندس کریمی پس از عرض خداقوت به همکاران در راستای تلاشهای صورت گرفته در سال زراعی جاری ، تاکید کردند با توجه به زمان باقی مانده باید نسبت به کشت هر چه سریعتر سطوح مکان یابی شده اقدام نموده و  باید تلاش شود با همت کارشناسان و کشاورزان در سال زراعی پیش رو که بعنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگداری شده  در درجه اول بتوانیم سطح زیر کشت این محصول در شهرستان بیشتر و دوم با مشاوره کارشناسان در مرحله داشت و کاشت در جهش تولید این محصول گام های موثری برداریم.

 

مهندس کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیش از این در گفتگو بااسلام آباد خبر، گفت: با توجه به اینکه در سال زراعی جاری حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی مستعد شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته بود تاکنون بیش از ۹۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است‌.


 
 مهندس کریمی خاطر نشان کرد؛ با توجه به  اینکه خرید کلزا به صورت تضمینی می باشد و قیمت هر  کیلوگرم دانه روغنی کلزا  ۴۶۶۰ تومان می باشد و میانگین عملکرد کلزا در شهرستان بیش از ۲ تن بوده است.


 
وی بیشترین سطح زیر کشت کلزا در بین مراکز خدمات استان را مربوط به مرکز حمیل در شهرستان اسلام آبادغرب دانست و یاد آور شد بالاترین عملکرد کلزا در استان نیز مربوط به شهرستان اسلام آبادغرب با عملکرد ۲۱۸۲کیلوگرم برشمرد.

 

 مهندس کریمی در بخش دیگری از سخنانش از مسئولین مراکز خواست، سهمیه های ابلاغی از استان جهت کشت محصولات مختلف را رعایت نمایند و براساس همان سهمیه های پیش بینی شده اقدام به توزیع کود کنند و این توزیع کود به گونه ای نباشد که هرکس هر محصولی کشت نماید به همان میزان سهمیه کود دریافت کند که چنین نگرشی باعث کمبود نهاد کشاورزی ازجمله کود در بین کشاورزان دیگر خواهد شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها