امام جمعه موقت اسلام آبادغرب:

اربعین حسینی اوج دلدادگی عاشقان اباعبدالله است/زیارت اربعین را درمنازل و فضای مجازی پررنگ کنیم

کد خبر: 306193
|
10:58 - 1399/07/16
نسخه چاپی
اربعین حسینی اوج دلدادگی عاشقان اباعبدالله است/زیارت اربعین را درمنازل و  فضای مجازی پررنگ کنیم
امام جمعه موقت شهرستان اسلام آبادغرب گفت: اربعین حسینی اوج دلدادگی عاشقان اباعبدالله است و اکنون بخاطر محدودیت های کرونا باید زیارت اربعین را درخانه ها و فضای مجازی پررنگ کنیم.

حجت الاسلام روح الله کرمی مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب و امام جمعه موقت شهرستان  در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: بدون شک عشق و ارادت به اهلبیت(ع) خصوصاً سید الشهداء افتخار شیعیان است و این عاشقان روزبروز در حال افزایش است و اربعین اوج این دلدادگی است که حقیقت قیام سیدالشهداء(ع) را زنده نگه می دارد و اینگونه همایش ها فرصتی برای دستیابی به معرفت بیشتر نسبت به معارف بلند اهلبیت(ع) است 

 

وی افزود: زیارت اربعین با هزینه زیادی به دست آمده است در این زیارت اربعین می خوانیم که خون داده شد تا مردم عاقل و عالم شوند و یاد عاشورا و کربلا یک تاریخ مقطعی نیست بلکه مانور و مکتب و مدرسه ای است که تا قیامت به همین ترتیب باقی خواهد ماند و از این فرصت معنوی حداکثر استفاده را باید ببریم.

 


امام جمعه موقت شهرستان اسلام آبادغرب عنوان کرد: در وسائل الشیعه از امام صادق(ع) منقول است که فرمودند: « فِی طِینِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ(ع) شِفَاءٌ مِنْ کُلِّ دَاءٍ وَ هُوَ الدَّوَاءُ الْأَکْبَرُ» در تربت قبر امام حسین(ع) شفای هر دردی است و بزرگترین دارو همان است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند:« إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَهً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَداً» حقیقتاً کشته شدن امام حسین(ع) چنان حرارتی در دل‌ها و قلوب مومنین ایجاد کرده است که هیچگاه به سردی نمی‌گراید.



وی خاطرنشان کرد: در این سال‌ها ملت عراق با جان و دل و با عشق مضاعف به حضرت ابا عبدالله (ع) خالصانه در خدمت زائران آن حضرت بوده اند و از هیچ کمکی دریغ نکردند.اما امسال با وجود ویروس کرونا توفیق پیاده روی اربعین برای عاشقان امام حسین علیه السلام سلب شد و بدون تردید همانطور که زیارت امام حسین (ع)و رفتن به کربلا و آن هم در ایام اربعین از افضل مستحبات است؛ اما عمل به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم و حفظ جان واجب است و خود ائمه معصومین (ع) نیز بر حفظ سلامتی و جان تاکید داشته اند بر این اساس امسالهمه با توفیق پروردگار عالم و  با پیروی از رهنمود های مقام معظم رهبری،  اربعین حسینی را به خواندن زیارت اربعین در منازل و ذکر توسل و مصیبت زنده نگه خواهیم داشت. 

 


حجت الاسلام  کرمی ابراز امیدواری کرد؛ انشاءالله خداوند متعال شرّ این ویروس را از ممالک اسلامی بر طرف نماید و در آینده، همانند گذشته توفیق عزاداری را با همان شور و شعور حسینی برقرار کنند.

 

وی در خاتمه با توصیه به نسل جوان و عاشقان مکتب ثارالله گفت: تا می توانید اربعین را در منازل پررنگ کنید. و به کوری چشم دشمنان اربعین حسینی را در فضای مجازی پررنگ و برجسته نمائید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد