امام جمعه دالاهو در خطبه های نماز جمعه:

اگر تقوا نباشد عقل هم راه را نشان نخواهد داد/ مشکل مسکن ناشی از عدم عمل دولتمردان به وعده‌هاست

کد خبر: 306195
|
11:22 - 1399/07/19
نسخه چاپی
اگر تقوا نباشد عقل هم راه را نشان نخواهد داد/ مشکل مسکن ناشی از عدم عمل دولتمردان به وعده‌هاست
امام جمعه شهرستان دالاهو گفت: مشکل مسکن و اجاره‌بها به دلیل عدم عمل دولتمردان به وعده‌های خود در بخش مسکن است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دالاهو ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت:  یکی از ثمرات تقوا این است که هر جا عقل در بن بست قرار گیرد و تکلیف خود را نداند تقوا راهنمای عقل خواهد شد. عقل بشر محدود است و هر فردی به تناسب سن و تجربیات این نوسانات را درک می‌کند با این حال فرد باتقوا عاقل است.

امام جمعه دالاهو گفت: اگر در مقابل مردم مسئولیتی در کشور داشته باشیم مثلاً در وضعیت فعلی کرونا در کنار کادر درمان حضور می‌یابیم زیرا تقوا وظیفه را به ما نشان خواهد داد اما اگر تقوا نباشد عقل هم راه را نشان نخواهد داد.

حجت الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: مراقب جریان تحریف باشیم در واقع در مواقعی که احساس خطر می کنیم اگر تقوای الهی باشد راه ها برای ما گشوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه جریان تحریف در طول تاریخ همواره بوده، عنوان کرد: در سال ۱۳۴۳ در همین ایام قانون کاپیتولاسیون در مجلس ملی تصویب شد با این دلیل که مردم توان حفاظت از خود را ندارند بلکه باید مستشاران خارجی بیایند و به آنها حق توحش برای دفاع از ما داده شود در واقع یک آمریکایی در ایران می توانست هر جنایتی مرتکب شود اما سیستم قضایی حق برخورد را نداشت. افرادی که آن روز این قانون را تصویب کردند بر حسب ظاهر خودشان عقل داشتند.

وی عنوان کرد: امروزه جریان تحریف دیگر چنین کاری را نمی تواند انجام دهد زیرا ما از نظر نظامی قدرتمند هستیم و دنیا روی ما حساب می‌کند به گونه ای که در سراسر دنیا عملیات های ما تدریس می‌شود و این از افتخارات ما است. امروزه اما تحریف در جریان اقتصاد با مشکلات گرانی، تحریم، تورم، قیمت ارز و وضعیت بورس خود را نشان می دهد؛ در واقع عقل بی تقوا این مشکلات را به عدم تصویب اف ای تی اف و مذاکره با آمریکا نسبت می دهد.

حجت الاسلام ساداتی تصریح کرد: امروزه به دلیل کاهش شدید فروش نفت و تحریم های بی سابقه در طول تاریخ و نیز وضعیت کرونا اقتصاد کشور ما هم آسیب دیده است اما جریان تحریف دنبال این است وضعیت اقتصادی و تورم را به معطل ماندن پشت برجام و برجام ها ربط دهد.

وی بیان کرد: امروزه مشکلاتی که در کشور وجود دارد راه حل داخلی دارند و نه خارجی و یکی از این مشکلات بیکاری است که راه‌حل آن توجه به تولید ملی و اشتغال است. راه حل گرانی و تورم هم نظارت و کنترل بازار است تا انبارهایی از احتکار انباشت نشود.

امام جمعه دالاهو تصریح کرد: مشکل مسکن و اجاره‌بها نیز به دلیل عدم عمل دولتمردان به وعده‌های خود در بخش مسکن است؛ آنها قول دادند که پروژه های مسکن مهر را تکمیل کنند، هفت سال گذشت اما مسکن مهر در این شهرستان و در اقصی نقاط کشور به حال خود رها شد و همین سبب چندبرابر شدن قیمت مسکن شد. اینها ربطی به تصویب لایحه ای در مجلس یا حتی مرتبط با مسائل خارجی نیست بلکه طرح اینگونه سخنان تحریف و بازی کردن با اذهان مردم است.

حجت الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود که مانع تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید می شود، واردات بی‌رویه است که به صورت های مختلف انجام می‌شود و سبب شکل نگرفتن تولید می شود زیرا کارگاه‌های کوچک داخلی قدرت رقابت با کمپانی های بزرگ تولیدکننده را ندارند.

وی با تاکید براینکه تمام مشکلات اقتصادی نسخه داخلی دارند، گفت: باید برای ساختار ناکارآمد اقتصادی کشور برنامه‌ریزی شود که راه حل آن اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی و به کارگرفتن نظام اقتصادی اسلامی است.

حجت الاسلام ساداتی تصریح کرد: با توجه به اینکه در هفته وقف قرار داریم باید گفت ترویج فرهنگ وقف به ویژه در موضوع کرونا سبب شد که ده‌ها هزار بسته معیشتی در کرمانشاه توزیع شود؛ همچنین همین فرهنگ سبب ساخته شدن مدارس زیادی شده بنابراین به جای ترویج فرهنگ پول و نقدینگی، فرهنگ اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی و وقف که ماندگار است را ترویج دهیم و از ظرفیت‌هایی درونی استفاده کنیم./  شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد