فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب:

تغییر رفتار اجتماعی برای مدیریت خطرات ناشی از کرونا موجب صیانت سلامتی مردم می شود

کد خبر: 306208
|
16:17 - 1399/07/23
نسخه چاپی
تغییر رفتار اجتماعی برای مدیریت خطرات ناشی از کرونا موجب صیانت سلامتی مردم می شود
فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای شهرستان گفت: تغییر رفتار اجتماعی برای مدیریت خطرات ناشی از کرونا موجب صیانت سلامتی مردم می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، جهانبخش حیدری  فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب این مطلب را دربیست و نهمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای شهرستان اسلام آبادغرب عنوان کرد و افزود: آحاد جامعه باید با هوشمندی لازم برای این تغییر رفتار با هدف کاهش توانایی ویروس کرونا از طریق قطع زنجیره آن برای ایمن سازی جامعه تلاش نمایند.

 

وی افزود: تغییر رفتار احتماعی در گرو توجه و رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی مبتنی بر سه پایه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دستها و استفاده از ماسک است که ضرورت آن باید هم به نگاه و هم به رفتار عمومی در اجتماع تبدیل شود و از این رهگذر ، فرهنگش در شیوه زندگی شهروندان نهادینه شود.


 حیدری اظهار داشت :ایجاد این رفتار فرهنگی در آحاد مردم ، جامعه را به سمت ایمنی و سلامتی بیشترسوق میدهد. و بی توجهی به بیماری کروتا ، استقبال ازمرگ و رسیدن به خط پایان زندگیست.


وی ابراز داشت:شهرستان اسلام ابادغرب در وضعیت قرمز قرار دارد و به همین دلیل هم آمار تلفات و هم  آمار بستریها در بیمارستان و هم آمار مبتلایان در حال افزایش است.و لذا زنگ خطر برای همه به صدا در آمده و عموم مردم جدا به هشدارها توجه ویژه داشته باشند و برای عبور از بحران این بیماری ، پای بندی به اصول بهداشتی و تدبیر برای حفظ سلامتی خود و دیگران مورد توجه خاص قرار دهند. و معمولا کسانی از این آزمایش خطر آفرین پیروز میدان مبارزه با این ویروس خواهند شد که با سرمایه عقلانیت ، رفتار خود را دقیقابراساس شرایط کنونی برای صیانت از نعمت سلامتی تنظیم کنند.

 

در ادامه این جلسه پیرامون مراسم فاتحه خوانی ،آرامستانها و مدیریت اجتماعات تدفین   و ختم، تذکر به چاپ خانه ها و همه انتشاراتیها برای عدم صدور آگهی مجالس ترحیم، دقت در اجرای شیوه نامه های بهداشتی در باشگاههای ورزشی و سایر اماکن عمومی ، نظارت بر پیش خوانها ، پاساژها و فروشگاه های بزرگ، جلوگیری از شکل گیری تجمعاتی که به خاطر دریافت برخی خدمات تجمع میکنند.تاکید بر عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در ادارات و ارگانهای دولتی، ضد عفونی مستمر تاکسی ها و جلوگیری از سوار نمودن بیش از سه نفر و برخورد قاطع با متخلفین توسط پلیس و واحد تاکسی رانی شهرداری، بر بخورد با متصدیان اماکنی که به پروتکلهای بهداشتی توجهی نمیکنند. برخورد با قلیان سراها ،  نظارت و کنترل جایگاههای سوخت ، برخورد با خبازانی که پروتکلهای بهداشتی ردا نادیده  می گیرند  و استمرار فعالیت تیمهای نظارتی بر امور جاری با هدف پیگیری لازم برای عمل به پروتکلها و دقت در اجرای آنها و برخورد قانونی با متخلفینی که به این امور اهتمام ندارند از جمله تصمیمات این جلسه بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها