در گفتگو با اسلام آبادخبر مطرح شد؛

هشدار دادستان اسلام آبادغرب درخصوص افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی و اینترنتی

کد خبر: 306281
|
09:26 - 1399/08/11
نسخه چاپی
هشدار دادستان اسلام آبادغرب درخصوص افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی و اینترنتی
دادستان عمومی و انقلاب اسلام آبادغرب با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی و اینترنتی در شهرستان، نسبت به لزوم مراقبت و آگاهی بخشی مردم در برابر کلاهبرداران هشدار داد.

سید سجاد ملایری در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: مردم باید مراقب باشند که اگر شخصی تلفنی خود را بعنوان یک مرجع مجاز معرفی نمود و اعلام نمود که برنده جوایز خاصی شده اید و از شما خواست که مبلغی را برای هزینه های پستی ارسال و ... برایشان کارت به کارت کنید، شک نکنید که طرف قصد کلاهبرداری دارد.

 

 

وی افزود: کلاهبرداران و مجرمان از روش های مختلفی نظیر؛ برنده شدن در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی یا قرعه‌کشی‌های مختلف برای فریب شهروندان استفاده می کنند و با برقراری تماس‌ تلفنی از قربانی رمز عبور لازم برای ورود به اینترنت بانک را دریافت یا با کشاندن قربانی پای دستگاه عابربانک در نهایت اقدام به برداشت مبالغی از حساب افراد می‌کنند.

 

 

دادستان شهرستان هشدار داد: مردم خیلی مراقب باشند چون به همان اندازه که استفاده از کارت بانکی افزایش یافته، متاسفانه سوءاستفاده از کارت بانکی نیز زیاد شده است، لذا اگر می خواهید به کسی شماره کارت یا شماره حساب بانکی بدهید، هرگز عکس کارت بانکی تان را نفرستید، چون از طریق شماره CVV ، شماره کارت و تاریخ انتقضاء فقط در 6 ثانیه تنها با استفاده از لپ تاپ و اتصال به اینترنت کارت بانکی شما را هک می کنند و در اصطلاح عمل فیشینگ یا تخلیه حساب از شما انجام می گیرد.

 

 

وی عنوان کرد: پرونده های قضایی فراوانی به این سبک و سیاق در دستگاه قضایی موجود است لذا از آنجایی که کشف و ردیابی این موارد زمانبر است، مردم باید آگاهی خود را بالا ببرند و دقت نظر داشته باشند؛ اطلاعات کارت بانکی و رمز اول و دوم خود را در اختیار کسی قرار ندهند تا به دام هکر ها و کلاهبرداران اینترنتی نیفتند و اموال شان به یغما نرود.

 

 

وی همچنین توصیه نمود: به پیامک های مشکوک مبنی بر برنده شده در قرعه کشی های موسسات مالی و سفرهای زیارتی توجه نکنید، رمز کارت را به هیچ وجه بر روی کارت درج نکنید و در هنگام خرید از فروشگاه های معتبر خرید کنید و حتما خودتان کارت بکشید و فروشگاه ها موظفند دستگاه های POS را در دسترس مشتریان قرار دهند تا شخصا" کارت بکشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها