مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب خبرداد:

برداشت بیش از ۱۴۰ هزار تن چغندرقند در اسلام آباد غرب/پیش بینی تولید 200هزار تن چغندر در شهرستان

کد خبر: 306333
|
15:28 - 1399/08/21
نسخه چاپی
برداشت بیش از ۱۴۰ هزار تن چغندرقند در اسلام آباد غرب/پیش بینی تولید 200هزار تن چغندر در شهرستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب از برداشت بیش از ۱۴۰ هزار تن چغندر قند در شهرستان اسلام آباد غرب در سال زراعی جاری تاکنون خبرداد.

کامران کریمی در گفتگو با  اسلام آباد خبر، اظهار کرد:  تا کنون بیش از ۱۴۰ هزار تن چغندر قند از مزارع این شهرستان تولید شده و پیش بینی می‌شود این میزان تولید تا ۲۰۰ هزار تن برسد.

 

وی افزود: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال به کشت چغندر قند اختصاص یافته و برداشت این محصول از اوایل مهر ماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه اسلام آبادغرب یکی از قطب‌های تولید چغندر قند در استان کرمانشاه است، ادامه داد: اولین محموله چغندر قند برداشت شده، توسط کشاورزان چغندکار تحویل این کارخانه شد.



وی یاد آور شد؛ در سال زراعی گذشـته در سطح ۲۸۵۰ هکتار چغندر قند حدود ۱۴۰ هزار تن میزان برداشت از این سـطح بوده و تحویل کارخانه جات گردیده در حالی که در سال زراعی جاری با همت کارشناسان این مدیریت در سال که بنام جهش تولید نامگذاری شده پیش بینی میشود میزان ۲۰۰ هزار تن چغندر قند تحویل کارخانه قند شهرستان وسایر شهرهای همجوار شود.



کامران کریمی افزود: ظرفیت تحویل چغندر قند کارخانه قند شهرستان ۱۲۰ هزار تن است که تا کنون ۹۰ هزار تن از این محصول را تحوبل گرفته و حدود ۵۰ هزار تن از این محصول بدلیل اینکه در فصل کاشت کشاورزان با کارخانه های قند در شهرهای همجوار قرار داد داشتند، محصول برداشت شده به کارخانه های قند در شهرهای همجوار از جمله بیستون، اصفهان، همدان ، قزوین و مشهد نیز بار گیری می‌شود.



مهندس کریمی یاد آور شد؛ بیش از ۷۰ درصد چغندر قند تولیدی در اسلام آباد غرب در کارخانه قند فعال در این شهرستان فرآوری می‌شود و ۳۰ درصد دیگر تولیدات این شهرستان برای فرآوری به کارخانه قند بیستون و یا کارخانه‌های قند دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد