کریمی در گفت‌وگو با دانا:

اعطای حق مردم اعانه نیست/دولت وظیفه حمایت از آسیب دیدگان کرونا را دارد

کد خبر: 306365
|
15:59 - 1399/08/28
نسخه چاپی
اعطای حق مردم اعانه نیست/دولت وظیفه حمایت از آسیب دیدگان کرونا را دارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این حق مردم است که از بیت المال در شرایط خاص استفاده کنند چنانچه در همه کشورهای دنیا دولت ها بودجه های اضطراری را صرف می کنند تا مردم کشورشان شرایط سخت را پشت سر بگذارند، دادن حق مردم اعانه نیست.

به گزارشاسلام آباد خبر،«علی اکبر کریمی»، عضو کمیسیون افتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه ملت ایران همواره نشان داده که در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سالهای اخیر در برابر شدیدترین فشارهای بین المللی ایستادگی می کنند گفت: مقاومت ملت ایران بود که ترامپ را از اریکه قدرت به زیر کشید و در عرصه بین الملل مفتضح کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران نشان داد توان ایستادگی در برابر قدرت های بین المللی را دارد و ضربات خود را هم بر دشمنان انقلاب وارد می کند ادامه داد: اینکه برخی مسئولان در داخل کشور رویکرد سازش کارانه را مطرح می کنند با رویکرد کلان ملت ایران سازگار نیست.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اینکه در شرایط شیوع ویروس همه گیر کرونا ملت انتظار دارند مسئولان مساعدت کرده و بار فشار اقتصادی را کاهش دهند عنوان کرد: انتظار مردم این است که اگر قرار است محدودیت هایی برای کنترل کرونا انجام می شود حداقل اقدامات ویژه ای در نظر گرفته شود تا آن بخش از جامعه که در اثر این محدودیت ها دچار آسیب های جدی اقتصادی و معیشتی می شوند مورد حمایت قرار گیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه این انتظار به جای مردم نباید با رویکرد سیاسی و غیر اخلاقی سرکوب شود گفت: استفاده کردن از عبارت اعانه از سوی آقای نوبخت پسندیده نیست، این حق مردم است که از بیت المال در شرایط خاص استفاده کنند چنانچه در همه کشورهای دنیا دولت ها بودجه های اضطراری را صرف می کنند تا مردم کشورشان شرایط سخت را پشت سر بگذارند، دادن حق مردم اعانه نیست.

کریمی با بیان اینکه دولت ما هم وظیفه دارد حمایت های مناسب از اقشار آسیب دیده از محدودیت های کرونایی را در شرایطی که تورم کمر شکن در کشور حاکم است را انجام دهد تصریح کرد: مجلس برای حمایت از اقشار آسیب دیده طرح یارانه کالاهای اساسی را تهیه کرد اما دولت به جای همراهی برای اجرای طرح ترمز شده و چالش افکنی می کند.

وی با بیان اینکه بعد از ایرادات شورای نگهبان به طرح مجلس تلاش کرد تا نظر شورا را جلب کرده و ایرادات را برطرف کند گفت: استفاده از تعابیر اعانه دهی به مردم از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه شایسته نیست و نشان می دهد کسانی که چنین نگاهی دارند رویکرد انسجام و وحدت ملی در شرایط سخت را نپذیرفته و به آن اعتقاد ندارند.

در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است انتظار می رود دولت با اقدامات مفیدی که برای حمایت از مردم انجام می گیرد همراهی کند تا بتوانیم بهترین شرایط را برای مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام/ک

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد