رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب مطرح کرد:

هشدار در راستای کاهش مخاطرات و خسارات احتمالی بر اثر بارش ها

کد خبر: 306375
|
16:28 - 1399/09/01
نسخه چاپی
هشدار در راستای کاهش مخاطرات و خسارات احتمالی بر اثر بارش ها
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب در راستای کاهش مخاطرات و خسارات احتمالی بر اثر بارش ها به بهره برداران عرصه های منابع طبیعی هشدار داد.

عباس قنبری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، با اشاره به هشدار های سازمان هواشناسی در خصوص بارشهای اخیر و احتمال بروز سیل و آبگرفتگی اظهار کرد: همشهریان عزیز و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی لازم است نکاتی را در جهت کاهش مخاطرات و خسارات احتمالی مد نظر قرار دهند.

 

 

وی افزود: آبراهه ها و مسیل رودهای منتهی به مراکز جمعیتی پاکسازی گردد و از تجمع و اطراق در پشت سازه ها و استخرهای ایجاد شده در حوزه های آبخیز خودداری گردد.

 

 

مهندس قنبری عنوان کرد: به دلیل طولانی بودن فصل خشک در شهرستان و فشردگی سطحی خاک خصوصا در دامنه ها، امکان نفوذ آنی اولین بارندگی فراهم نبوده و عموما روان آبهای سطحی ،منجر به سیل خواهد شد.پس بهتر است تردد در طبیعت خصوصا در مسیر روخانه های فصلی و خشک کنترل گردد.

 


وی خاطرنشان کرد: به دلیل بارش مناسب و بروز پله در این فصل، بهتر است پس از مساعد شدن هوا و امکان کشتهای پاییزه در نقاطی که هنوز کشت صورت نگرفته، شخم اراضی شیبدار در جهت خلاف شیب صورت گیرد تا روان آبهای آتی باعث نابودی خاک و شسته شدن آن نگردد.


 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد