روحانی در هیئت دولت:

دولت آینده آمریکا، سیاست‌های نادرست نسبت به ایران را جبران کند دولت آینده آمریکا، سیاست‌های نادرست نسبت به ایران را جبران کند

کد خبر: 306408
|
15:14 - 1399/09/05
نسخه چاپی
دولت آینده آمریکا، سیاست‌های نادرست نسبت به ایران را جبران کند  دولت آینده آمریکا، سیاست‌های نادرست نسبت به ایران را جبران کند
رئیس جمهور گفت: دولت آینده آمریکا نسبت به ملت ایران باید جبران کند سیاست‌های نادرستی که دولت قبلی در طول چهار سال اعمال کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به هفته بسیج، اظهار کرد:  فرمان امام در ۵ آذر سال ۵۸ در مقاطع مختلف بسیار حائز اهمیت بود چه در دوران دفاع مقدس که بسیج نقش بسیار مهمی داشت و و تا امروز که بسیج حتی در مقابله با کرونا هم نقش بسیار ارزشمندی را ایفا می‌کند. بسیج یکی از یادگارهای مهم امام راحل است که ما همیشه می‌توانیم از این یادگار برای حفظ استقلال، منافع ملی، رشد و توسعه کشور و حمایت از مردم استفاده کنیم.

روحانی افزود: وقتی یک شرایط نامساعد پیش می‌آید یکی از نیروهایی که به سرعت به صحنه می شتابد نیروهای بسیج ما هستند که امیدواریم روز به روز بتوانند به خدماتشان نسبت به مردم ادامه دهند

وی در ادامه گفت: من از مقاومت سه ساله مردم ایران در برابر جنگ اقتصادی تشکر می‌کنم. در واقع در تاریخ ایران ما دو دفاع مقدس داشتیم، یک دفاع مقدس ۸ ساله در برابر صدامیان و یک دفاع مقدس هم در برابر جنگ اقتصادی در برابر ترامپیان.

 رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت ما هم در جنگ اول موفق و پیروز شد، علیرغم اینکه ملت ایران در جنگ تنها بود و تقریباً شرق و غرب پشت سر متجاوزین قرار گرفته بودند اما مردم ما با استقامت و ایمان و ایثار توانست به پیروزی برسد. در این جنگ سه ساله هم تقریباً ما تنها بودیم و کسی ما را یاری نکرد، این سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد، کارگران، کشاورزان، صادرکنندگان، تلاشگران تولید و مردم ایران بودند که مقاومت کردند و تا امروز ما را به پیروزی و موفقیت رساندند.

روحانی اظهار کرد: یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست حتمی دشمن در این جنگ اقتصادی پایان دوره ترامپیسم است. این آدمی که بدترین جنایت‌ها را در تاریخ آمریکا نسبت به ملت‌های مستقل به ویژه ملت ایران و ملت فلسطین و سایر ملت هایی که تحت ظلم و ستم او قرار داشتند، انجام داد. شکست این آدم به خاطر شکست او در مجامع بین‌المللی و مراجع حقوقی و به دلیل معیارهای اخلاقی در افکار عمومی جهان و بالاخره در افکار عمومی ملت آمریکا بود.

وی ادامه داد: اقدامات ضد انسانی و تروریستی و سبوعانه ای که نسبت به ملت ایران حتی در دوران کرونا انجام داد و هر روز به تحریم خود و فشار خود افزود. حتی صندوق بین المللی پول که می خواست به ملت ما ۵ میلیارد دلار کمک کند، همین گروه حاکم بر کاخ سفید مخالفت کردند و نگذاشتند مردم راحت‌تر بتوانند با شرایط بهتر در برابر این بیماری سخت و عالمگیر مقابله کنند

رئیس‌جمهور گفت: عوامل شکست این آدم سیاست‌های غلط خارجی، سیاست‌های غلط بهداشتی و اقدام نژادپرستانه و غیر قابل اعتماد بودنش برای همه بود. غیرقابل اعتماد بونش برای این بود که آیا این آدم وقتی حرف می‌زند معلوم نیست یک ثانیه بعد عمل می‌کند یا با توئیتی بعدی مسیر دیگری را علام می‌کند.

روحانی گفت: او مسیر عوام فریبانه و پوپولیستی را ادامه داد و خدا را شکر که این شر از سر مردم آمریکا و از سر مردم منطقه کوتاه شد.

وی ادامه داد: دولت آینده آمریکا باید کارهای بزرگی را انجام دهد و بتواند در برابر آن همه اقداماتی که چهره آمریکا را تخریب کرد، تا حدی شرایط را جبران کند. ما امیدواریم دولت آینده آمریکا نسبت به ملت ایران در اولین قدم، سیاست های ترامپ نسبت به ایران را با صراحت محکوم کند. اقدامات ضد حقوق بشری و اقدامات تروریستی را به صراحت محکوم کرده و سیاست‌های نادرستی که دولت قبلی در طول ۴ سال اعمال کرد را جبران کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: سیاست ما روشن است، سیاست جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها تاکید کردیم تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش است، احترام در برابر احترام، تعهدات بین المللی در برابر تعهدات بین المللی است. اگر یک چنین اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد به نظر من حل مسئله بسیار آسان است.

روحانی اظهار کرد: ایران و آمریکا هر دو می توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ بر می گردند، هم ما بر می گردیم و هم آمریکا باید برگردد، این می‌تواند حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر دهد. سپس مراحل بعدی را می‌توان در بخش‌های مختلف ادامه داد اما گره اصلی با یک اراده و یک تصمیم می‌تواند گشاده شود.

وی تاکید کرد: ملت ایران با مقاومت خود این دستاورد بزرگ را در صحنه بین المللی  مشاهده می کند. البته برای ما بر این مبنا نیست که فردا چگونه خواهد شد، برنامه ما بر مبنای شرایط سخت است و برنامه هم تدوین کردیم و برنامه ۹ ماهه را تدوین کردیم و بر آن مبنا عمل می‌کنیم اما در عین حال همواره این چنین بوده است که اگر مشکلی برای مردم در زندگیشان پیش آمده، از طریق فشارهای ناحق و غیر انسانی کاخ سفید بوده و هر زمانی آنها به تعهدات بین‌المللی خود برگردند، آن شرایط عوض خواهد شد.

رئیس‌جهور گفت: ما در طول چهار ساله قبل از ۹۷، از ۹۷ تا امروز که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم اما در شرایط سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ که شرایط تحریم و فشار بود، با تلاش ملت و همه دست اندرکاران و دولت و قوای دیگر، آمار و ارقامی که در دوران بلندمدت تاریخ ایران مقایسه می‌کنیم، دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای می‌بینیم.

روحانی گفت: اگر ۳ سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ را قبل از شروع جنگ اقتصادی با ۴۱ سال شرایط اقتصادی ایران مقایسه کنیم، در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی پیشرفت ملموس داشتیم. به عنوان مثال رشد تولید ناخالص ملی ما در متوسط ۴۱ سال یک و نیم درصد است  و در ۳ سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ رشد اقتصادی ۴.۷ درصد است یعنی بیش از ۳ برابر شده است.

وی ادامه داد: در اشتغال در ۴۱ سال به طور متوسط ۲۶۱ هزار شغل ایجاد شده است اما در این سه سال اشتغال ما ۶۸۴ هزار شغل اضافه شده است یعنی یک مقدار کمتر از سه برابر. صادرات غیرنفتی ما در ۴۱ سال به طور متوسط ۱۰ میلیارد دلار و در این سه سال به طور متوسط بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده است یعنی بیش از ۳ برابر متوسط ۴۱ سال بوده است.

رئیس‌جمهور گفت: تورم در متوسط ۴۱ سال ۱۹.۵ درصد است اما در این ۴۱ سال به طور متوسط ۱۰.۲ درصد است. همه شاخص‌ها را که مقایسه کنید، نشان می دهد که دولت جمهوری اسلامی ایران قبل از شروع جنگ اقتصادی سیاست درست، عملکرد درست و قابل مقایسه و قابل ارائه با دوره بلندمدت تاریخ اقتصادی ایران را داشته است. در این سه سال هم قابل ملاحظه است، در این سه سال که ما در یک جنگ تمام عیار بودیم باز هم ملت ما مقاومت و ایستادگی کرد و در تولید یک حرکت بزرگ را در همین امسال که کرونا هم داریم انجام داد.

روحانی گفت: مهرماه امسال نسبت به شهریور امسال یعنی در طول یک ماه وقتی تولید را مقایسه می کنیم، رشد تولید ما که رشد صادرات هم کنار آن بوده است، ۷۵ درصد بیشتر شده است تولید صنعتی ما در ماه مهر نسبت به ماه شهریور ۷۵ درصد رشد داشته است، معنای آن این است که مردم ما در سخت ترین شرایط بهتر تلاش ها را انجام دادند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از ملت ایران بخاطر رعایت‌های دستورالعمل های پزشکی بویژه در ۲ هفته اخیر، اظهار داشت: در ۲ هفته‌ای که بسیاری از شهرها شرایط قرمز، نارنجی و زرد اعلام شده بر اساس آمار قرارگاه مردم بیش از ۹۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند و این اقدام افتخارآمیزی است و مردم در این زمینه کار بزرگ و حماسی انجام دادند و به فضل الهی در پایان ۲ هفته شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

روحانی تصریح کرد: هیچ راهی برای مقابله با ویروس کرونا جز همکاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد، ضمن اینکه ۱۴ دستورالعملی که در جلسه ستاد کرونا تصویب شده را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد و در حد توان کمک‌های ضروری را انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش شرکت‌های دانش بنیان و کادر درمانی گفت: امروز با تلاش‌های انجام شده می‌توانیم برای مقابله با کرونا روی پای خود متکی باشیم.

روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در این جلسه دستورات مهمی را در رابطه با جهش تولید کسر بودجه و مسایل مربوط به نظام بانکی و حمایت از قشر کم‌درآمد صادر فرمودند که به همه وزرا و مسئولین تأکید شده که این موارد را پیگیری کنند.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات و نقاط ضعف موجود در خصوص تراکم جمعیتی در حوزه حمل و نقل بویژه در اتوبوس و مترو در برخی از ساعات روز، گفت: در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی کرونا این موضوع مورد توجه قرار گرفته، لذا تصمیم گرفتیم از هفته آینده وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی به حداقل ضروری حضور کارمندان در ادارات اکتفا کنند و بخش‌هایی که حضور آنها ضرورتی ندارد را تعطیل کنند تا شاهد خلوت‌تر شدن اتوبوس‌ها و مترو باشیم و شرایط بهتری برای سلامتی مردم جامعه فراهم شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت میلاد با سعادت امام حسن عسگری(ع)، ایشان را آموزگار زندگی در سخت‌ترین شرایط توصیف کرد و گفت:‌ این امام بزرگوار در سخت‌ترین شرایط و محدودیت پادگانی زندگی می‌کردند و در اطراف ایشان پادگان‌های نظامی وجود داشت تا مردم نتوانند از رهنمودهای ایشان استفاده کنند و این امام بزرگوار با هوشمندی توانستند، آموزه‌های لازم را به مردم منتقل کنند.

رئیس جمهور همچنین با تبریک روز بسیج، گفت: فرمان امام راحل در پنجم آذر سال ۵۸ در رابطه با تشکیل بسیج بسیار حائز اهمیت بود و بسیج در مقاطع مختلف از جمله در دوران دفاع مقدس و حتی در رابطه با مقابله با کرونا نقش بسیار ارزنده‌ای دارد و این از یادگارهای مهم امام راحل است که می‌توانیم از آن برای حفظ استقلال کشور، منافع ملی و رشد و توسعه کشور و حمایت از مردم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد