مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب

صدور "کشاورز کارت" برای کشاورزان اسلام آبادغرب

کد خبر: 306433
|
15:04 - 1399/09/09
نسخه چاپی
صدور "کشاورز کارت" برای کشاورزان اسلام آبادغرب
مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت: «کشاورز کارت» برای تامین نقدینگی برای فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مهندس کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب در گفتگو با  اسلام آباد خبر، گفت:  «کشاورز کارت» برای تامین نقدینگی برای فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، که به ازای هر هکتار زراعت دو میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات از طریق «کشاورز کارت»، ۲۰ میلیون تومان است.

 

کریمی خاطر نشان کرد: این کارت صرفا برای خرید کود و سم مورد نیاز کشاورزان(محصولات استراتژیک کشاورزی) شارژ شده و قابلیت استفاده در پایانه فروش کارگزاران مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را دارد.


مهندس کریمی عنوان کرد: کارمزد این تسهیلات  ١٢درصد  و یکساله است و چک های برگشتی و بدهی سررسیده احتمالی کشاورزان مانع از صدور و اعطای "کشاورز کارت" نمی‌شود، که در مقایسه با نرخ تسهیلات عادی یعنی ۱۸ درصد، نرخ مناسبی است.


وی یادآور شد: کشارزان متقاضی باید سند بنام داشته باشند و همچنین در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی اسم آنها ثبت شده باشد، در غیر اینصورت نمی توانند متقاضی دریافت کشاورز کارت باشند.


به گفته کریمی؛ با توجه به تعطیلی ادارت در طی هفته جاری از سوی استانداری استان، کشاورزان متقاضی و واجد شرایط از حضور در ادارات خوداری نموده و فقط از طریق تماس تلفنی با کارشناسان پهنه در هر روستا نسبت به ثبت نام جهت کشاورز کارت اقدام نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها