رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت استان کرمانشاه مطرح کرد:

گرانفروشی و عدم درج قیمت بیشترین تخلفات اصناف اسلام آبادغرب

کد خبر: 306489
|
15:48 - 1399/09/23
نسخه چاپی
گرانفروشی و عدم درج قیمت بیشترین تخلفات اصناف اسلام آبادغرب
رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: در بازرسی های بعمل آمده گرانفروشی و عدم درج قیمت بیشترین تخلفات اصناف اسلام آبادغرب می باشد.

 

اکبر رسولی جمور رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت استان کرمانشاه در گفتگو با  اسلام آباد خبر،  اظهار کرد: امروز 6 اکیپ بازرسی در گشت مشترک شهر اسلام آبادغرب فعالیت نموده و بیشترین تخلفات عدم درج قیمت، گرانفروشی و نداشتن فاکتور بود.

 

 

وی افزود:  راستای طرح تنظیم بازار و نظارت بر توزیع ارزاقی نظیر برنج، روغن، مرغ و ...  در سطح استان، گشت های مشترکی به شهرستان ها مراجعه می نمایند که هم گشت تنظیم بازار و سرکشی از توزیع ارزاق عمومی و همچنین بازرسی نوبه ای مغازه ها و واحدهای سطح انجام می شود. که بیشتر برروی کالا هایی نظیر برنج, مرغ, گوشت، نان و سایر اقلام کالاهای اساسی که مایحتاج عمومی هستند نظارت صورت می گیرد.

 

 

رسولی عنوان کرد: امروز  اکیپ های بازرسی با 6 تیم از کرمانشاه به سطح شهر اسلام آبادغرب حضور پیدا کردند و از اول صبح با استقرار در میدان میوه و تره بار تمامی مغازه ها رصد و بازرسی بعمل آمد و در زمینه گرانفروشی، عدم درج قیمت ، فاکتور و سایر تخلفات بازرسی بعمل آمده و پس از تشکیل پرونده برای واحدهای متخلف و ارجاع به تعزیرات به سایر صنوف در سطح بازار اسلام آبادغرب مراجعه کردیم که در اینجا هم با مراجعه به واحدهای مرغ فروشی، قصابی ، سوپر مارکت ها، فروشگاه های بزرگ و بعضا" پوشاک هم رصد گردید و پروندهایی از کدهای تخلفاتی بخصوص گرانفروشی تشکیل خواهد شد.

 

 

وی افزود: بیشترین تخلفات مربوط به درصد سودها بود که در برخی از مغازه ها درصد سودهایی که باید روی اقلام کشیده میشد بیشتر از حد مجاز بوده و در واقع اقدام به گرانفروشی می کردند و بیشتر واحدها در بحث عدم درج قیمت و عدم نصب نرخ نامه تخلف داشتند که این برای مصرف کننده ای که قصد خرید دارد خیلی مهم است و مورد دیگر نداشتن فاکتور خرید و فروش بود.

 

 

 رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت استان با بیان اینکه؛ مردم در تنظیم بازار مشارکت نمایند، گفت: شهروندان عزیز درصورت برخورد با واحد های متخلف که احساس کردند گرانفروشی یا سایر کدهای تخلفاتی را انجام می دهد با گرفتن تلفن گویای 124 گزارش خود را اعلام کنند که در اسرع وقت بازرسان اداره صمت شهرستان به محل مراجعه وموضوع را بررسی می کنند و نتیجه شکایت هم به اطلاع مشتری خواهد رسید، همچنین سامانه سراسری 124 از طریق پیامک یا اینترنتی جهت ثبت شکایات مشتریان در دسترس عموم مردم قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد