مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب:

9 دی رویشی دوباره در نظام اسلامی ایران بود که بار دیگر خاستگاه مردمی نظام را نشان داد

کد خبر: 306566
|
17:05 - 1399/10/09
نسخه چاپی
 9 دی رویشی دوباره در نظام اسلامی ایران بود که بار دیگر خاستگاه مردمی نظام را نشان داد
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به اهمیت 9 دی ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت : این روز رویشی دوباره در نظام اسلامی ایران بود که بار دیگر خاستگاه مردمی نظام را نشان داد.


خسرو تمری مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با  اسلام آباد خبر، با تسلیت ایام سوگواری بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س) و شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت : تاریخ ایران مملو از حماسه های بی نظیر و بی بدیلی است که صحنه گردان مردم بوده اند که بخش عمده این حماسه با پشتوانه دینی و مذهبی مردم شکل گرفته است.


وی افزود : جریان مشروطه ، صنعت ملی شدن نفت، انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس نمومنه هایی از حضور حماسی مردم مذهبی ایران را در صحنه های مختلف روایت می کنند و ملت ایران نشان داده اند که برای فرهنگ دینی و مذهبی خود جایگاهی ویژه قائل هستند.


تمری افزود : یکی از ایام الله ها که عمق بصیرت و آگاهی مردم را نسبت به اهداف نظام اسلامی نشان داد، حماسه بزرگ و به یادماندنی 9 دی 88 بود. و حضور حماسی مردم توانست بار دیگر پایه های نظام اسلامی را در جامعه مستحکم کند و فتنه بزرگی که ریشه های نظام را هدف قرار داده بود خنثی کند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب افزود : نهم دی ماه نشان داد که مردم عزت و سربلندی نظام را فدای سلایق شخصی و حزبی نمی کنند و حضور اقشار و جریانات مختلف فکری و سیاسی در این حماسه گویای این مسئله بود.


تمری افزود : بصیرت و آگاهی و فهم درست نسبت به وضعیت موجود و اهداف نظام نیازمند موقعیت شناسی است و درس گرفتن از تاریخ معاصر و حتی تاریخ گذشتگان و شناخت درست دشمن و آگاهی یافتن از جریان هایی که دشمنی و کینه نسبت به اسلام و انقلاب دارند.


وی افزود : بدون شک 9 دی یک رفراندم ملی بود ، رفراندومی که بار دیگر در شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نمود و بروز پیدا کرد، و باید گفت مردم بعد از 10 سال از فتنه 88 بار دیگر بابصیرت و آگاهی به صحنه آمدند و سیلی محکمی بر دشمنان نظام زدند.


تمری در ادامه با اشاره به مولفه و مقوله بصیرت گفت : بصیرت نیازمند آن است که به درستی مسیری را که رهبری نظام ترسیم کرده است بشناسیم و مسیر را با فهم درست تاریخی مورد تحلیل آگاهانه قرار دهیم. لذا بصیرت به ما می گوید آمریکا و نظام سرمایه داری قابل اعتماد نیستند و در کنار آن فهم تاریخی ملت ایران بیانگر خیانت ها و تجاوزهای سرمایه داری در طول تاریخ معاصر به ملت ایران بوده است و لذا باید با آگاهی در این مسیر حرکت کنیم و مواظب فتنه ها و مهمتر از آن انحرافات باشم.


تمری در ادامه افزود : بصیرت یعنی اینکه شما متناسب با موقعیت ها و به منافع و مصالح نظام تصمیم بگیرید ، یعنی اینکه آنگاه که نیاز به وحدت است بر محور وحدت حرکت کنید، اگر نیاز به نقد است نقد منصفانه صورت گیرد ، لذا نباید به بهانه نقد دستاورد های دولت ها را که در واقع دستاورد نظام است نایده گرفت ، اگر چنین شود باز از بصیرت دور خواهیم افتاد لذا راه درست پیروی از مسیری است که رهبری نظام برای ما ترسیم می کنند و ما باید از آن الگو و سرمشق بگیریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد