همسر شهید مدافع حرم شهرستان اسلام آبادغرب:

شهید سلیمانی غمخوار خانواده شهدا بود/در مکتب شهید سلیمانی فرزندان ایشان بدنبال سهم خواهی از انقلاب نیستند

کد خبر: 306582
|
09:17 - 1399/10/11
نسخه چاپی
شهید سلیمانی غمخوار خانواده شهدا بود/در مکتب شهید سلیمانی فرزندان ایشان بدنبال سهم خواهی از انقلاب نیستند
همسر مدافع حرم شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در تربیت مکتب شهید سلیمانی، فرزندان شهید سلیمانی با وصف اینکه حق بزرگی بر گردن ملت و نظام اسلامی ایران دارند اما بودجه اختصاص داده شده به بنیاد شهید سلیمانی را نمی پذیرند و دنبال سهم خواهی نبوده و نیستند.

به گزارشاسلام آباد خبر، شهید مدافع حرم ، حاج خیرالله احمدی فرد، دوازدهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه و و اولین شهید مدافع حرم شهرستان اسلام آباد غرب از رزمندگان گردان حنین تیپ نبی اکرم )ص( استان کرمانشاه در روز شنبه 16 بهمن ماه 1395 در مقابله با گروهک های تکفیری بر اثر تله انفجاری دشمن در راه دفاع از حرم آل الله در شهر موصل کشور عراق به درجه رفیع شهادت نائل گشت. از این شهید گرانقدر دو فرزند دختر و یک فرزند پسر به یادگار مانده است. 

 

به مناسبت فرا رسیدن سالگرد سیدالشهدای مدافعین حرم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خبرنگار ما  با همسر شهید مدافع حرم (حاج خیرالله احمدی فرد) گفتگو نموده که به سمع و نظر مخاطبین عزیز می رسانیم؛

 

آمنه کمرخانی همسر مدافع حرم شهرستان اسلام آبادغرب شهیدحاج خیراله احمدی فرد در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی برای خانواده های شهدا به ویژه مدافعین حرم داغ شهدا را تازه کرد ، شهید سلیمانی در دیداربا خانواده شهدای حرم با کلام آسمانی خود به ایشان دلگرمی می داد که وصف ناشدنی است.

وی به دیدار خانواده شهدای مدافع حرم با حاج قاسم در مشهد مقدس اشاره کرد  و گفت: در این دیدار سردار سلیمانی خیلی غمگین بود و سرش را پایین انداخت و گفت من شرمنده فرزندان و همسران شهدای مدافع حرم هستم وخود را از اعماق وجود شریک غم خانواده شهدا می دانست و ما این را احساس می کردیم که این شخصیت بزرگوار عمیقا" غمخوار ماست.

 

همسر شهید احمدی فرد خاطرنشان کرد: زمانی که خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدیم برای ملت ما و به ویژه خانواده شهدا یک شوک بود و به ویژه برای خانواده ما داغ مان تازه شد چون نحوه شهادت و تشییع پیکر شهید سلیمانی با شهید احمدی فرد وجه تشابهاتی داشت؛ چون شهید احمدی فرد به همراه همرزم عراقی اش با هم شهید شده بودند و مردم عراق می گفتند برادری ملت ایران و عراق جدایی ناپذیر است چون گوشت و خون شهدای ما با هم آمیخته شده و در تشییع پیکر این شخصیت نظامی در عراق شهید احمدی فرد نیز با تشریفات نظامی بر روی دستان مردم عراق تشییع شده بود و سپس پیکر ایشان جهت تشییع و خاکسپاری به ایران وارد شد و از این جهت نحوه شهادت شهید سلیمانی با ابومهدی المهندس و تشییع این دوشهید والامقام بر روی دستان ملت ایران و عراق کلا تداعی کننده شهادت شهید احمدی فرد برای ما بود و حقیقتا" داغ ما تازه شده بود.

 

 

وی با اشاره به دیدار با خانواده شهدا در مشهد با شهید سلیمانی گفت: من این شخصیت را یک شخصیت فرا زمینی می دانستم چون کلامش از عمق وجود با صداقت در دل داغدار خانواده شهدا می نشست.

 

خانم کمرخانی  در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص عکس یادگاری شهید احمدی فرد با شهید سلیمانی گفت: شهید احمدی فرد در سوریه و عراق  تعدادی عکس  یادگاری با شهید سلیمانی داشت که در آخرین عملیات گوشی همراهش بوده و در آن انفجار گوشی از بین رفت.

 

وی افزود: شهید احمدی فرد اهل خاطره گفتن نبود و خیلی کم از مناطق عملیاتی سخن می گفت، فقط یکی بار در تلویزیون تصویر شهید سلیمانی را نشان داد که شهید احمدی فرد خیلی خوشحال شد و گفت در عراق در یک منطقه عملیاتی در معیت سردار و در خدمت ایشان بودم. شهید احمدی فرد 45 درصد جانبازی داشت و از روی برگه های ماموریت و مجروحیت های ایشان فهمیدیم که .ایشان در خیلی از عملیات های مهم نظیر بیت المقدس، والفجر8، والفجر مقدماتی و عملیات مرصاد، فاو، شلمچه، حلپچه، جزیره مجنون و ... که در این عملیات های مهم حضور داشته اند و هیچ وقت دنبال امتیاز گرفتن نبود، شهید احمدی فرد خیلی به حضرت زهرا(س) ارادت داشت و همین طور شهید سلیمانی که هر دو در ایام فاطمیه شهید شدند و آسمانی شدند.

 

همسر شهید مدافع حرم شهرستان اسلام آبادغرب  بیان کرد: وقتی می گویند باید شهید زندگی کنی تا شهید شوی چنین است، شهید سلیمانی برای دنیا و خودنمایی تلاش نکرد و هیچ جا نمی خواست خود را نشان بدهد و به پست و مقام دنیوی اهمیت نمی داد و بیشتر مراسمات دلجویی از خانواده شهدای مدافع حرم تا می توانست خود ایشان حضور می یافت واز ایشان دلجویی می کرد.

 

وی افزود: این شهدا با وصف اینکه پیشنهادات مقامات زیادی داشتند اما اهل پشت میز نشینی نبودند و در واقع مرد میدان نبرد بودند و در هر جبهه ای لحظه ای در مبارزه با دشمن درنگ نمی کردند، ایشان به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت بودند و پیرو خط رهبری و گوش به فرمان امر ولایت بودند.

 

خانم کمرخانی تصریح کرد: تشییع جنازه میلیونی حاج قاسم مشت محکمی بر دهان استکبار بود، شهید سلیمانی بعد از شهادتش تازه به یک چهره  جهانی تبدیل شد و مکتب شهید سلیمانی بعد از شهادت ایشان پا گرفت و انشاءالله قاسم سلیمانی ها خواهیم داشت ، همانطور که امام خمینی(ره) در سال 42 گفت سربازان من هنوز در گهواره اند، انشاءالله سربازان امام زمان(عج)  همین فرزندان ما و نسل جدید هستند که شهید سلیمانی قهرمان، الگوی آنهاست .

 

 

وی با اشاره به  پخش حضور  رهبری در منزل کوچک و ساده شهید سلیمانی از صدا و سیما، گفت: این یعنی مکتب  شهید سلیمانی که با وصف مقام بالای کشوری با ساده زیستی زندگی کرده و در واقع شهید زندگی کرده تا به مقام والای شهادت رسید.

 

همسر شهید مدافع حرم شهرستان با شاره به اینکه؛  برخی بدنبال سهم خواهی و گرفتن حق خود از انقلاب هستند، افزود: مکتب شهید سلیمانی یعنی اینکه فرزندان شهید سلیمانی با وصف اینکه حق بزرگی بر گردن ملت و نظام اسلامی ایران دارند اما بودجه اختصاص داده شده به بنیاد شهید سلیمانی را نمی پذیرند و دنبال سهم خواهی نبوده و نیستند و چنین است تربیت مکتب شهید سلیمانی.

 

وی عنوان کرد: والدین این عصر با تربیت صحیح و نان حلالی که به فرزندان خود داده اند  با پیروی از سیره شهدا باید برای تربیت نسل جوان کار کنند گرچه تشکل های فرهنگی زیادی در کشور فعالیت دارند اما لازم است در مقابل جنگ نرم دشمن بیشتر در بین آحاد مردم و به نسل جوان و مدارس بیشتر نزدیک شویم.

 

 

وی با اشاره به دهه بصیرت گفت: انشاءالله خداوند همه خواص ما را عاقبت به خیر کند که در زمان فتنه موضع شفاف و روشنی داشته باشند گرچه تمام این ها به نیت افراد در طول زندگی بر می گردد که می خواستند خود را مطرح کنند اما خوار شدند اما شخصیت هایی نظیر حاج قاسم که اهل خودنمایی نبود و از تبلیغات دوری می کرد و گمنام زندگی کرد اما  خداوند آنچنان عزتی به وی داد که در اکثر کشورهای جهان برای وی تششیع پیکر نمادین گرفتند و به یک چهره جهانی تبدیل شد.

 

همسر شهید مدافع حرم شهرستان  عنوان کرد: کسانی که شهدایی زندگی کرده و بر سیره شهدا قرار گرفته و پیرو ولایت هستند هیچ وقت راه را گم نمی کنند و روشن هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد